Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jag förstår inte vad för effekt du är ute efter med dina två inlägg. Är du ute efter att försvara Peter Lundgrens omdömeslösa beteende och SD's osmidiga reaktion på det hela så kan du väl göra det rätt ut och säga att du tycker det är okej att en toppfräsare i ett svenskt riksdagsparti tallar på tuttar efter några öl, isåfall? Istället för att erinra massa andra incidenter som är av samma eller till och med mer graverande art.
Varför vill du rädda anseendet på en gubbslusk som inte kan hålla händerna i styr? Jag menar det är ju inte Kurt Svensson som spårar ur på Power Meet, eller hur?
Nej. Jag försvarar ingen. Peter Lundgren kan få försvara sig själv bäst fan han vill. Jag har alldrig i mitt liv ens övervägt en röst på SD innan detta hände och tänkar inte göra det nu heller. Jag tycker videon de lade upp inatt var.... bisarr, smått obehaglig och pinsam minst sagt. Jag fick kristi brud, Helge Fosmo och Knutby vibbar för att vara ärlig.
Och först undrar du vart jag står för att sedan med din avslutande frågeställning helt enkelt bara förmoda rakt ut att jag försvarar Lundgren. Det enda jag ville förmedla med mina inlägg var att både ni till vänster, höger, GAL, TAN och allt vad det nu kan vara eller kallas nu för tiden är lika goda kålsupare och partiska hycklare allihop. SD:are är lika hjärndöda när de gormar om afghaner och somalier som våldtar utan att städa rent i sina egna led som vänsterliberaler är när de spyr sin galla så fort en Anders eller Sven visar sig vara våldtäktsmän, pedofiler eller styckmördare men alltid ska skademinera och gynna tvivel åt Muhammed och Abdullah.
Fan vad bra att jag bad dig förtydliga då, eftersom vi råkar vara av samma åsikt. Jag kunde inte låta bli att klia mig ordentligt i huvudet när du började nysta i gammalt groll och lyfta fram incidenter som skulle verka förmildrande eller rentav förlåtande av Lundgrens beteende. Men då förstår jag din poäng.
Vad gäller videon så kan jag inte instämma mer, det var något av det mest forcerade och framför allt märkliga grepp för att försöka avstyra en redan rullande skandal jag sett.
Jag hoppas således att vi är ense om att sådant jävla omdömeslöst beteende inte hör hemma i politikens toppskikt, och att teatern som pågår internt med Wiberg och upphausningen i media är totalt irrelevant för det faktum att gubbslusken har supit till det och gått över en gräns. Hur kan man vara så jävla hjärndöd både från SDs sida och Lundgren personligen och tro att detta är vägen till räddningen. Någon måste ryka, det fattar de väl.