2019-05-21, 21:45
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Som Eskil Elrandsson till exempel. Han glömde vi bort fort nu va? Och sossarna vill fortfarande inte göra upp med Geijeraffären 40 år senare. Undrar varför? Kommer det månne "skaka Sverige i dess grundvalar" i fall någon börjar gräva för mycket igen eller?
Du nämnde Geijer och ingen annan i det inlägg som jag svarade på.
Den hör tråden handlar om den fd långtradarchaffisen Lundgren som tafsade sin kollega på brösten och som dessutom krävde en puss för att släppa henne.
Ska du tjafsa om andra så finns det redan trådar för detta.
Citera
2019-05-21, 21:51
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Jag hade tänkt kryssa Jessica Stegrud på söndag. Men nu blir kryss på Peter som markering mot media. Vidriga jävlar, de ser en blottad sd-strupe och de går fullständigt bananas. Jag hatar faktumet att jag numera betalar för skiten.

du är inte ensam om den tanken.
Citera
2019-05-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Äh, hon kommer in ändå.

Jag tänkte kryssa Jessica ,tycker hon är grym men nu blir det Peter.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2U X4zSIFTc8NHiYW7B5IiLQwD0ibRN4mY0RsTMcucSCcdyFPZC0X 57Icg&app=desktop

Svt`s kriskonsult är ju komisk precis som någon karaktär som Robert Gustavsson skapat.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2U X4zSIFTc8NHiYW7B5IiLQwD0ibRN4mY0RsTMcucSCcdyFPZC0X 57Icg&app=desktop
Citera
2019-05-21, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jag förstår inte vad för effekt du är ute efter med dina två inlägg. Är du ute efter att försvara Peter Lundgrens omdömeslösa beteende och SD's osmidiga reaktion på det hela så kan du väl göra det rätt ut och säga att du tycker det är okej att en toppfräsare i ett svenskt riksdagsparti tallar på tuttar efter några öl, isåfall? Istället för att erinra massa andra incidenter som är av samma eller till och med mer graverande art.

Varför vill du rädda anseendet på en gubbslusk som inte kan hålla händerna i styr? Jag menar det är ju inte Kurt Svensson som spårar ur på Power Meet, eller hur?

Nej. Jag försvarar ingen. Peter Lundgren kan få försvara sig själv bäst fan han vill. Jag har alldrig i mitt liv ens övervägt en röst på SD innan detta hände och tänkar inte göra det nu heller. Jag tycker videon de lade upp inatt var.... bisarr, smått obehaglig och pinsam minst sagt. Jag fick kristi brud, Helge Fosmo och Knutby vibbar för att vara ärlig.

Och först undrar du vart jag står för att sedan med din avslutande frågeställning helt enkelt bara förmoda rakt ut att jag försvarar Lundgren. Det enda jag ville förmedla med mina inlägg var att både ni till vänster, höger, GAL, TAN och allt vad det nu kan vara eller kallas nu för tiden är lika goda kålsupare och partiska hycklare allihop. SD:are är lika hjärndöda när de gormar om afghaner och somalier som våldtar utan att städa rent i sina egna led som vänsterliberaler är när de spyr sin galla så fort en Anders eller Sven visar sig vara våldtäktsmän, pedofiler eller styckmördare men alltid ska skademinera och gynna tvivel åt Muhammed och Abdullah.
Citera
2019-05-21, 21:57
Medlem
Peter skyller på OTUR. Är man inte lite dum då?
Citera
2019-05-21, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Du nämnde Geijer och ingen annan i det inlägg som jag svarade på.
Den hör tråden handlar om den fd långtradarchaffisen Lundgren som tafsade sin kollega på brösten och som dessutom krävde en puss för att släppa henne.
Ska du tjafsa om andra så finns det redan trådar för detta.

Jag höll mig ändå till ämnet då jag drar parelleller och jämförelser med den kognitiva disonans från högerhåll och projicering/hyckleri som är på full display ifrån vänsterhåll i denna tråd. Förstod du inte det så behöver du inte svara på mina inlägg hädanefter. Känns rätt meningslöst att sitta och traggla med folk som vare sig kan (eller vill?) förstå vad man menar.
Citera
2019-05-21, 21:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jag förstår inte vad för effekt du är ute efter med dina två inlägg. Är du ute efter att försvara Peter Lundgrens omdömeslösa beteende och SD's osmidiga reaktion på det hela så kan du väl göra det rätt ut och säga att du tycker det är okej att en toppfräsare i ett svenskt riksdagsparti tallar på tuttar efter några öl, isåfall? Istället för att erinra massa andra incidenter som är av samma eller till och med mer graverande art.

Varför vill du rädda anseendet på en gubbslusk som inte kan hålla händerna i styr? Jag menar det är ju inte Kurt Svensson som spårar ur på Power Meet, eller hur?

är du medveten om att vi talar om en 1 år gammal bagatell ?

hon brydde sej inte
vi bryr oss inte

aftonbladet bryr sig och svt
och vänstern

"the proof is in the pudding " är ett engelskt ordspråk
vänta på valresultatet
tråden finns kvar även då
Citera
2019-05-21, 22:05
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Citat:

Nej. Jag försvarar ingen. Peter Lundgren kan få försvara sig själv bäst fan han vill. Jag har alldrig i mitt liv ens övervägt en röst på SD innan detta hände och tänkar inte göra det nu heller. Jag tycker videon de lade upp inatt var.... bisarr, smått obehaglig och pinsam minst sagt. Jag fick kristi brud, Helge Fosmo och Knutby vibbar för att vara ärlig.

Och först undrar du vart jag står för att sedan med din avslutande frågeställning helt enkelt bara förmoda rakt ut att jag försvarar Lundgren. Det enda jag ville förmedla med mina inlägg var att både ni till vänster, höger, GAL, TAN och allt vad det nu kan vara eller kallas nu för tiden är lika goda kålsupare och partiska hycklare allihop. SD:are är lika hjärndöda när de gormar om afghaner och somalier som våldtar utan att städa rent i sina egna led som vänsterliberaler är när de spyr sin galla så fort en Anders eller Sven visar sig vara våldtäktsmän, pedofiler eller styckmördare men alltid ska skademinera och gynna tvivel åt Muhammed och Abdullah.

Fan vad bra att jag bad dig förtydliga då, eftersom vi råkar vara av samma åsikt. Jag kunde inte låta bli att klia mig ordentligt i huvudet när du började nysta i gammalt groll och lyfta fram incidenter som skulle verka förmildrande eller rentav förlåtande av Lundgrens beteende. Men då förstår jag din poäng.

Vad gäller videon så kan jag inte instämma mer, det var något av det mest forcerade och framför allt märkliga grepp för att försöka avstyra en redan rullande skandal jag sett.

Jag hoppas således att vi är ense om att sådant jävla omdömeslöst beteende inte hör hemma i politikens toppskikt, och att teatern som pågår internt med Wiberg och upphausningen i media är totalt irrelevant för det faktum att gubbslusken har supit till det och gått över en gräns. Hur kan man vara så jävla hjärndöd både från SDs sida och Lundgren personligen och tro att detta är vägen till räddningen. Någon måste ryka, det fattar de väl.
Citera
2019-05-21, 22:06
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Peter skyller på OTUR. Är man inte lite dum då?

Hade han haft lite tur så hade kvinnan tyckt det var gött med lite tafs på brösten och tagit honom på kuken. Blir ju dock pinsamt om man läst av signalerna fel, som i detta fall. Eller frågar dagens ungdomar om tillstånd innan de gör sexuella närmanden?
Citera
2019-05-21, 22:08
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Om Wikström eller någon annan liberal politiker hållt på och kladdat så hade PK-trollen på fb spammat sönder varenda tråd om det till hennes försvar precis som SD-trollen spammat sönder denna. Det hade bara varit ombytta roller helt enkelt. I den här tråden finner du skadeglade vänstertroll och skademinerande SD:are. När vänster eller liberala profiler ertappas så är det svärjevännerna som är skadeglada istället och vänsterliberalerna som skademinerar.

Ni är helt enkelt av samma skrot och korn i slutändan. Lika partiska. Samma principer och skeva moralkoder helt enkelt. Det är bara retorik och tomma ideologiska floskler som skiljer er åt.
Debatten är en sak - självklart - men utfallet Wikström (utlastad) vs Lundgren (kvar) är intressant.

Att ge bilden av en hopplös situation på ryskt maner i din tappning kompletterar oss andra (och debattsugna) väl.
Citera
2019-05-21, 22:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag kommer rösta Peter Lundgren till EU valet. Bara för media hackar ned på han. Då går jag emot strömmen.

Hade egentligen ingen aning om vem Peter Lundgren var. Men nu vet jag.
Citera
2019-05-21, 22:11
Medlem
locknlolls avatar
Jag tror att Peter Tafs inom det närmaste kommer att stiga åt sidan.
Vilket han i så fall gör rätt i. Kanske dax att istället ge sig ut på vägarna igen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in