2019-05-21, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Folk gillar tvärtom att rösta på folk som är som dom själva, tror han är en tillgång. Jättefeta, vita, tafsande och rasistiska män utan IQ, utan utbildning är ändå kärnväljaren för SD.

Både videon och ljudinspelningen var ju helt sjuka, hur fan mår de som tycker att det här är bara att sopa under mattan lite snyggt sådär?

Underhållande att du inte tycks begripa att din andra mening är 100 procent rasism. Hur högutbildad är du själv om man får fråga?

Framför allt är det SDs krishantering som bör kritiseras. Herregud vilka jävla sopor som inte sparkat ut Lundgren för länge sedan.
Citera
Medlem
Nagon som vet vem kvinnan ar? Hon finns pa bild har

https://twitter.com/clarkkent63/status/1130849877930328065
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sant. Och hon vet att hon själv inte är det hetaste. Att PL är den man med mest status och pengar hon kan få. Då gör hon som amerikanska politikerfruar - tittar åt sidan och stöttar mannen.

Som prostituerad skulle jag tro att PL köpt sex eller telefonsex/camsex. Kan han inte kontrollera sig i ett rum med andra - vad hittar han inte på när han är ensam på ett hotellrum och full? Och med tanke på hans ålder och jobb/uppdrag som gör att han inte alltid är hemma på kvällarna, så skulle jag bli mycket förvånad över om han inte betalat pengar för sexuella aktiviteter. Eller åtminstone varit otrogen ett antal gånger med kvinnor han hittat på nätet. Jag är inte heller förvånad om Eskil Erlandsson har köpt sex. Båda två verkar lite autistiska, lite egna, har ingen större framgång bland kvinnorna (en har en kvinna som är en klon av honom själv, den andre fick ihop det med en mycket yngre när han var till åren kommen) och de har inte heller någon förståelse pga bokstavskombinationen för var gränserna går. Och nej, jag tror absolut inte att alla med autism tafsar, men impulskontrollen är inte påkopplad på alla vid kåthet. Och dessa två visar tydligt det

Vad jag baserar detta på? Min erfarenhet av att sälja sex till medelålders män som det lyser Aspergers om.

Enig, med förbehåll att 'otrohet' beror på vilka överenskommelser som föreligger dem emellan. Kanske är det okej med sex vid sidan av, kanske inte.
Citera
2019-05-21, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du kommer aldrig någonsin här inne se ett politiskt inlägg från undertecknad som försvarar Annie Lööf.

Men nu målade jag ju med bredare penslar än så. Jag talade inte enbart till dig. Jag citerade ditt inlägg och riktade mig sedan till alla vänstertroll och SD-troll som annars ska hålla på och förgifta all diskurs och alla ämnen med sin partiskhet och som alldrig kan se nyanser. Att det finns många på vänsterkanten som avskyr Annie Lööf minst lika mycket som de avskyr SD vet jag. Jag kanske generaliserade för mycket i så fall. Ber jag i så fall om ursäkt för.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det betyder inte att jag tycker att PL bör sitta kvar. Börjar bli en internationellt bevakad skandal nu, så att kämpa som dårar mot en som belyser båda sidor är lite övermaga.

Jo. PL är nog lagomt körd vid det här laget. Han och SD har dock bara sig själva att skylla. De kunde hanterat Winberg varsammare från början. Kanske hon inte slagit tillbaka på detta vis och satt dem i denna sits.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-21 kl. 20:29.
Citera
2019-05-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Haha...muntlighetsprincipen? Var det det bästa du kunde googla fram?
Antar att du tycker samma om de kvinnor man skrapar ner från tapeten efter grov misshandel, men som försöker dra tillbaka sitt vittnesmål i rätten? "Hon har ju ändrat sig så övrig bevisning finns inte. Allt enligt Lex Urtimating".
#idiot
Alltid intressant att se folks reaktioner när de inser att de har noll koll.
Det döms på vad som sägs under förhandlingen. Om den som sägs vara offer säger att det inte var så farligt och att hon överdrev så faller ditt inspelade bevis.
Att du inte förstår bevisvärdering eller muntlighetsprincipen är tydligt.
Citera
2019-05-21, 20:23
Medlem
Citat:
Haha...muntlighetsprincipen? Var det det bästa du kunde googla fram?
Antar att du tycker samma om de kvinnor man skrapar ner från tapeten efter grov misshandel, men som försöker dra tillbaka sitt vittnesmål i rätten? "Hon har ju ändrat sig så övrig bevisning finns inte. Allt enligt Lex Urtimating".
#idiot

Oavsett vad du tycker så krävs det att målsäganden tycker att det är ett brott.

Ju mindre förseelse, desto mer krävs målsägandes samtycke till åtalet.

Viss logik finns i det. Bra eller dåligt? Tja, en smaksak.
Citera
2019-05-21, 20:23
Medlem
NorthernAngels avatar
Expressen försöker mildra sitt drev, genom en mer nyanserad artikel om PL, har de fått många kritiska mail och telefonsamtal från läsare? Har de sett att prenumerationer på deras plustjänst sägs upp?
https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/skandalen-uppmarksammas-nu-i-hela-europa-olyckligt/

Artikeln har ett intressant stycke:

"Johansson Heinö tror dock inte att skandalen får några större konsekvenser i valet.

– SD förlorar sällan väljare på skandaler, de som röstar på dem gör det trots deras företrädares brister (som många säkert tror överdrivs av PK-media). Däremot försvårar det för de i andra partier som vill närma sig SD, varje sådan här skandal och hur den hanteras är en påminnelse om att SD alltjämt fungerar annorlunda än andra partier."

Så dreven precis innan alla val syftar inte bara till att skada SD, de syftar också till att stoppa en SD-stödd regering, och till att stoppa bildandet av ett konservativt block. Detta innebär att dreven nu även är till för att skada M och KD men de fattar ingenting och hakar på drevet som syftar till att hålla dem själva borta från att någonsin få regeringsmakten. Detta är socialliberala drev där de nya mer konservativa M och KD är den indirekta måltavlan. Det socialliberala blocket kan behålla makten så länge M och KD stoppas från SD-samarbete.
Citera
2019-05-21, 20:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Folk gillar tvärtom att rösta på folk som är som dom själva, tror han är en tillgång. Jättefeta, vita, tafsande och rasistiska män utan IQ, utan utbildning är ändå kärnväljaren för SD.

Både videon och ljudinspelningen var ju helt sjuka, hur fan mår de som tycker att det här är bara att sopa under mattan lite snyggt sådär?

Jag tror att kärnväljarna i SD älskar en representant med Peters alla egenskaper. Både på gott och ont.

Att förtrycka kvinnor borde vara minst en mänsklig rättighet om man är vit och SD.

Att exponera Peters olämpliga beteende kommer att bli en riktig röstmagnet för SDs kärnväljare och budskapet i skandalen fångar nog många osäkra kvinnor i destruktiva förhållanden också.

Kvinnor gillar ju innerst inne att förnedras sexuellt inför andra människor.

SD har sannerligen en vinnande laguppställning inför EU-valet.

De som inte gillar Peters beteende kan stanna hemma på valdagen. De andra partiernas kandidater saknar ju Peter Lundgrens nyfikna fingertoppskänsla och fördelaktiga yttre.
Citera
2019-05-21, 20:27
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Alltså, det här är egentligen jäkligt enkelt att förstå. Det lagen förbjuder är sådana handlingar som i typiska fall innebär att den utsattes sexuella integritet kränks. En sådan handling som räknas som att den i typiska fall kränker den utsattes sexuella integritet, är att oönskat tafsa en kvinna på brösten. Det handlar om den faktiska handlingen, inte hur den ena upplevt eller inte upplevt situationen.

Det är inte ett brott bara för att man känner sig kränkt ifall en sådan faktisk handling saknas (din halmgubbbe ovan) samtidigt som en sådan faktisk handling inte upphör att vara ett brott bara för att offret inte uppfattat att denne blivit kränkt. (vilket är argumenten till försvar för Lundgren). Jfr som nämnts NJA 2017 s. 393.

Det behövs inte heller någon polisanmälan, eller ens vilja från målsägande att göra en rättssak av det hela, för att det ska ha varit fråga om brott som kan åtalas. Kan åklagaren visa att a) Lundgren har tafsat på Sara-Lenas tuttar, och b) hon ville inte det vid tillfället och det framgick till Lundgren av omständigheterna, så finns det goda chanser till fällande dom.

Vi kan tycka det är fånigt, samtidigt är det jäkligt beklämmande hur "socialkonservativa" sverigedemokraternas väljare ständigt i denna tråd försöker trivialisera, släta över eller ursäkta dräggbeteendet. Håvar man in ca 100.000kr i månaden och har en sådan politiskt känslig position, är det oförsvarligt att inte kunna hålla bättre disciplin. Skit i metoo-aspekten, hur lämpligt är det att ha en ledamot som drar på sig sådana här hållhakar och riskerar utpressningssituationer? Nu hade SD tur att Sara-Lena Bjälkö är beroende av partiet för sin fortsatta försörjning och säkert i viss mån sin sociala tillvaro och därför hjälper till att släta över det hela i linje med partiets önskemål. Ändå har det inneburit ett betydligt avbräck i valrörelsen, partiets toppkandidat har fått avböja flera viktiga slutdebatter och är dessutom föremål för förundersökning och för Peter personligen innebär det rimligen visst personligt lidande, försämrade karriärmöjligheter och familjesvårigheter.

Vad hade hänt om det inte var ett lika lydigt och partilojalt offer? Om någon mäktigare än Winberg haft hållhaken? Det har de facto förelegat en allvarlig utpressningssituation i över ett år nu oavsett hur allvarligt just vi tycker "brottet" är, vem vet vad det hade kunnat innebära om omständigheterna varit olyckligare. Vilken känslig intern information hade en mäktigare intressent kunnat få ur Lundgren under perioden? Vad hindrar att man hade tvingat Lundgren att råka "trycka fel" i någon viktig, tight omröstning på samma sätt som han råkade trycka på fel knapp i den viktiga, tighta omröstningen kring upphovsrättsdirektivet och internets frihet? Ett sådant odisciplinerat fyllo som trots den generösa EU-lönen inte kan avhålla sig själv från att försätta sig i sådana utpressningssituation under mandatperioden, måste man nog vara sverigedemokrat för att vilja ge förnyat förtroende i den utsatta kamp det innebär att försöka verka nationalstiskt.

SD och dess EU-parlamentariker har svängt kraftigt i vänsterliberal riktning under mandatperioden och röstat för ett antal globalistiska förslag i Europaparlamentet den gångna tiden. Kan vi vara säkra på att det bara är en del i SDs allmänna liberalisering, eller kan det vara framtvingat av att Lundgren på motsvarande sätt försatt sig i andra utpressningssituationer vi inte känner till än?
Få om någon uttrycker det så bra som dig.
Man kan fråga sig om tvångssnuskandet med svenska kvinnor är förbehållet SD eliten vilket kanske förklarar det avundsjuka utestängandet av invandrade från det erotiska privilegiet.

SDs äganderätt över kvinnor som som svensk man om man så vill. Någon sexuell fördel må väl Peter L ändå ha som en av SDs toppolitiker?
Senast redigerad av Taggad 2019-05-21 kl. 20:37.
Citera
2019-05-21, 20:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Vilken skicklig filmregissör Herr Åkesson är då, eller inte... Det här är en av de konstigaste videoklippen jag sett. Så otroligt forcerat intryck de ger. Peter Lundgren som sitter och nickar och ser skamsen ut som en unge som blivit ertappad av sina föräldrar med att ha stulit en tjugo från sin fröken på skolan eller något. Som om den här videon på något sätt skulle göra det faktum ogjort att vi har ett toppnamn i ett stort riksdagsparti som har klämt sin kollega och vän på brösten efter att ha supit sig full och tappat omdömet helt. Alltså hur fan kan ni säga att ni har förtroende för den här sliskiga gubben?

Har du hört talas om uttrycket ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen”?

Är du som kastar sten på ”den sliskiga gubben” utan synd?

Kvinnan har fortfarande förtroende för Lundgren så varför ska inte väljarna ha det?
Citera
2019-05-21, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Oavsett vad du tycker så krävs det att målsäganden tycker att det är ett brott.

Ju mindre förseelse, desto mer krävs målsägandes samtycke till åtalet.

Viss logik finns i det. Bra eller dåligt? Tja, en smaksak.

Vad jag förstått behövs inte målsägarens samtycke i detta fall, precis som det inte behövs vid partnermisshandel. Åklagaren kan inleda en förundersökning oavsett om personen blivit sams med och förlåtit den som gjort och erkänt handlingen. Men har jag fel så ändrar jag mig gärna i frågan.
Citera
2019-05-21, 20:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Enig, med förbehåll att 'otrohet' beror på vilka överenskommelser som föreligger dem emellan. Kanske är det okej med sex vid sidan av, kanske inte.

Om man som Peter Lundgren är utrustad med en formfulländad kropp och sitter på makten att sexuellt ofreda en kollega inför andra så har han säkert ganska lösa tyglar hemifrån.

Att inte dela med sig lite av den perfekta kroppen till kvinnor i beroendeställning vore nästan lite egoistiskt.

Jag tycker man ska rösta på Peter i protest för att visa att flagrant olämplighet inte är diskvalificerande ens i Sveriges absolut mest stabila parti!

Jimmy har gjort ett bra val här att backa upp Lundgren och sparka ut skvallerkärringen ur partiet!

SD är alltid bäst även om de är lite sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in