2019-05-21, 17:28
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jo, kvinnan själv avgör om hon blir utsatt för sexuellt ofredande eller inte.
Förundersökningen kommer att läggas ned eftersom brott aldrig kommer att kunna styrkas.

Du har återigen fel. Det är inte kvinnan som avgör detta. Dessutom finns vittne(n) till händelsen samt teknisk bevisning i form av en inspelning där BO berättar om att hon var i panik, eller något liknande. Därmed inte sagt att förundersökningen inte kommer att läggas ned, men skulle någon nitisk åklagare vilja köra detta så har de åtminstone mer på fötterna än i de flesta liknande fall.
Citera
2019-05-21, 17:29
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du har återigen fel. Det är inte kvinnan som avgör detta. Dessutom finns vittne(n) till händelsen samt teknisk bevisning i form av en inspelning där BO berättar om att hon var i panik, eller något liknande. Därmed inte sagt att förundersökningen inte kommer att läggas ned, men skulle någon nitisk åklagare vilja köra detta så har de åtminstone mer på fötterna än i de flesta liknande fall.

För att ett brott ska ha begåtts måste det finnas ett brottsoffer. Och brottsoffret är vem? För såvitt jag vet finns inget brottsoffer.
Citera
2019-05-21, 17:31
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är helt korrekt och fel av mig! Sexuellt ofredande faller även det under allmänt åtal.

I ärlighetens namn svarade du på en fråga där en imbecill hävdade att kvinnan rent generellt själv beslutar om handlingen är att anse som våldtäkt eller ej. Så du behöver inte be om ursäkt för att ha haft rätt
Citera
2019-05-21, 17:33
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, jag gör inget misstag, det är i sådana fall juridiken som är fel uppbyggd! I ett sunt samhälle sköter man slikt själva - i ett HBTQ-vänstersamhälle så blir det så här! Proxy-kränktheten är ytterst allvarligt och löjeväckande i detta fall...

Följdriktigt ger sig avgrundshögern du representerar också på rättsystemet i dom länder domedagsprofeterna obetänksamt ges inflytande. Läs Polen och Ungern.
Citera
2019-05-21, 17:33
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Nej, och det är det som är skrämmande i dessa "ofarliga" fall! Hur kan myndigheter ev. gå in och överstyra vad hon känner? Eller, än värre, som nu skett - allmänheten kan anmäla så blir det en polisutredning!

-"Jag känner mig inte alls kränkt, det var inte så farligt".

-"Jo, jag som åklagare anser att du borde vara knäckt av detta, lilla vän, så därför tar jag över dina känslor och åtalar i ditt ställe"...

Förstår ni det sjuka i detta scenario som inte alls är omöjligt.
Rättsväsendet sysslar med brott mot lagar, inte hur den som usatts för brott känner. Om jag mördar någon och det finns säkra bevis på att personen tänkte begå självmord samma dag och alltså inte blir ledsen över att mista livet så har jag ändå begått ett brott, mördat.

Om jag tvingar mig på en tjej och smeker henne mot hennes vilja så spelar det ingen roll om hon förlåter mig. Det är ett brott, sexuellt ofredande.
Citera
2019-05-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vänta nu. Om en utländsk GM gjort samma sak hade SD skrikit i högan sky. Varför är det mer ok om en SD-företrädare gör på samma sätt? Förstår inte. Utvisning! SD måste leva sina regler. Nu kan vi ju inte utvisa PL från landet, man tillbaka till bilen kan väl räcka. Bort med tassarna från skattemedel.

Alla i SD verkar ha något på varandra. Vad har PL på Åkesson? De skyddar honom. Finns väl många fler som vill till Bryssel, eller?

Det som hänt här är ju inte annorlunda än när kvinnor följt med afghaner till flyktingförläggningen. Här förutsätts kvinnan förlåta.

Fasthållandet är läskigt. Rena våldtäktsfasonerna.

Skillnaden är att män inte blir provocerade när kvinnor tafsar och anmäler inte.
SD har inte ett helt media maskineri av politiska aktivister som har utbildats i metoder
för att påverka den politiska händelseutvecklingen i ryggen heller.

Löfven har garanterat nypit någon tant i baken på surströmmings skivan efter snapsen
och kramat kvinnor och hållit fast dom på skoj.
Många fulla kvinnor har kramat mej och tafsat och kramat utan att fråga.

Här talar offret och förövaren ut.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2U X4zSIFTc8NHiYW7B5IiLQwD0ibRN4mY0RsTMcucSCcdyFPZC0X 57Icg&app=desktop

Och här är svt`s kriskonsult. Påtagligt skakad och traumatiserad.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kriskonsult-man-mar-lite-daligt-av-att-se-filmen
Citera
Medlem
Snapple-s avatar
Snacka om att media har en field day. Vad bättre än att ha detta på löpsedlarna än faktiskt EU-politik? Aja, lär inte förändra opinionen nämnvärt.

Övertygad om att vanligt folk är ganska luttrade vid det här laget...
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
För att ett brott ska ha begåtts måste det finnas ett brottsoffer. Och brottsoffret är vem? För såvitt jag vet finns inget brottsoffer.

Med reservation för att jag bara läst vad som framkommit i media, men enligt bandinspelningen ska hon ju ha känt panik när PL antastade henne. Alltmedan KW beklagade sig över att hon inte ingrep, trots att hon borde förstått att detta inte var okej. En beskrivning som räcker utmärkt för att identifiera ett brottsoffer...
Citera
2019-05-21, 17:36
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Jag inser att alla scenarion som tänkas kan kan vara en möjlighet, men det kommer inte komma fram mer enkom för att en ev. polisutredning tar vid. Menar du att hon kommer bryta ihop och gråtandes påstå att "de tvingade mig!". Jag skiter i vad lagstiftningen säger - i bland går den för långt. Bara för att en lag finns, så innebär det inte att den i alla lägen är bra utformad, så är det bara!

Nej, jag tror inte att hon bryter samman. Men det är (i många fall) skillnad på verkligheten, vad man berättar för polisen, vad man säger på presskonferensen och vad som står i tidningen. Här tror jag mer att åklagaren och förhörsledarna kommer mer rätt på det än yrkespolitiker och reportrar.

Om man säger så.

Sedan måtte du väl förstå att det inte fungerar att låta BO avgöra ifall GM begått brott i mer än de allra mest triviala fallen.
Citera
2019-05-21, 17:38
Medlem
carminaburanas avatar
Det här är illa för SD, speciellt eftersom Åkesson inte uteslöt honom direkt. Nu kommer detta ätas2 i varenda jävla debatt i flera år framåt, och de förlorar all trovärdighet när det kommer till kvinnofrågor. Varför kunde inte idioten hålla händerna i styr? Åkesson måste vara riktigt förbannad, ett steg fram och två steg bak.
Citera
2019-05-21, 17:38
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Följdriktigt ger sig avgrundshögern du representerar också på rättsystemet i dom länder domedagsprofeterna obetänksamt ges inflytande. Läs Polen och Ungern.

Håll dig nu till Sverige där detta hör hemma! Förstår att Sverige hamnat i denna situation när man läser folks inställning till detta! Ni är maktens hjon som gärna skulle hoppa ut över ett stup om så bara Löfven kallade...

Patetiska människor som ej ser den politiska agendan bakom detta fall!
Citera
2019-05-21, 17:39
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du gör ett misstag om du tror att hennes känslor har med juridik att göra.

Lagen är formulerad så. Det krävs att hon uppfattar det som en kränkning. Om du klappar din fru eller älskarinna i baken är det inte sexuellt ofredande om de inte uppfattar det som kränkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in