2019-05-21, 14:17
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Det beror ju lite på hur stor den är, men det är klart att magen sticker långt ut... Kanske till och med flashbacklångt...

Ryktet säger att den är stor som en bröstvårta på en gris
Citera
2019-05-21, 14:17
Medlem
Expressen försökte sig på en klassisk journalistisk tvåstegsraket.

1. Konfrontera med uppgifterna
- Den anklagade nekar
2. Släpp bevisen
- Den anklagade tvingas avgå för att han ljög.

Gick inte hem eftersom Lundgren faktiskt erkände att det hände direkt...
Citera
2019-05-21, 14:18
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Att spela in ett samtal med dold mikrofon kan vara brottsligt.
Det är den fasthållna och våldtagna kvinnan som bestämmer om det är en våldtäkt eller ej.
Inte du eller jag.

Att spela in ett samtal som man själv inte är en del av kan var brottsligt. Är man en del av det så är det inte brottsligt.

Nej, det är inte kvinna som bestämmer om något är ett brott eller inte. Principen är att en åklagare ska finna skäl att utreda om något förefaller att var ett brott. Om åklagaren tycker det, ska saken prövas i domstol som fattar beslut om ett brott kan anses bevisat. Om så är fallet ska dom avkunnas. Det är inte de inblandade individerna som avgör vad som är brottsligt eller inte.

Däremot kan naturligtvis ett utpekat offer välja att samarbete med polis och åklagare eller välja att inte bistå utredningen.

Vid lindrigare brott krävs en anmälan, vid grövre brott krävs inte detta då det faller under allmänt åtal vilket åklagare i princip är skyldiga att pröva om man får kännedom om saken
Citera
2019-05-21, 14:18
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Film med PL och kvinnan:

https://youtu.be/6_hvNaC0s6g
Jisses, vad äcklad jag blev nu. Det där verkar extremt stelt. Vad som än sägs kvarstår faktum. PL har begått ett sexuellt övergrepp (då är det troligtvis fler) och Jimmie är okej med det.

Dubbelmoralen är så skrattretande att man nästan gråter. För PL är det okej att tafsa på kvinnor men samma typer som tycker att det är ok och att det var så jättelängesedan att det inte räknas, gick i taket över Virtanen och company.
Citera
2019-05-21, 14:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Han sopar ju bäst hos sin egen väljargrupp som ser upp till hans beteende. Det kan nog bli en 37% av väljarna. /.../

Är måttligt intresserad av EU-valet, men nu inser jag att min röst mot etablissemanget är nödvändig även där. Det blir till att rösta. Gör det ”Du” också.

Moberg:
”Budkavle går! Rid i natt, i natt!”
Citera
2019-05-21, 14:21
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om alla vi andra tycker det är en våldtäkt.
Om inte kvinnan tycker det är en våldtäkt så är det ingen våldtäkt.

Detta har ingenting med våldtäkt att göra.

Kvinnan tyckte enligt egen utsago att det var jobbigt och att hans agerande inte var acceptabelt. Huruvida hon förlåtit honom idag är en annan fråga men den är föga relevant när vi diskuterar hans omdöme.
Citera
2019-05-21, 14:25
Medlem
Bergakungens avatar
Det här är inte så enkelt.

Först, graden av samtycke - det förekommer även i välordnade kretsar att arbetskamrater och andra bekanta agerar väldigt kärvänligt i sociala sammanhang. Att "det går för långt" händer ofta (fast man inte tyckte det just då), att endera parten säger "stopp där, din liderlige sälle" (eller något med den innebörden) händer också.

Så, det ligger något i att det är den drabbade kvinnans åsikt som avgör om det handlar om värsta övergreppet, eller om något i stil med "När Peter blev närgången sade jag till och han slutade genast".

Att en ovidkommande person har spelat in ett samtal om saken är inte olagligt, eftersom det faktiskt är tillåtet att spela in en konversation utan att motparten vet att så sker. Att mobilen sedan "stals" och att "ingen riktigt vet" hur media fått inspelningen är ju tämligen genomskinligt.

I valet mellan att uppröras över att den något korpulente Peter har tallat på en kvinnlig bekant på ett oaktoriserat sätt eller uppröras över att politiska strider utkämpas med inspelningar, sparade tills behov uppstår tror jag att man kan få lov att uppröras av båda beteendena. Omdöme och en viss personlig stil kläder alla politiker, men det finns värre ingredienser i denna soppa.
Citera
2019-05-21, 14:29
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Att spela in ett samtal med dold mikrofon kan vara brottsligt.
Det är den fasthållna och våldtagna kvinnan som bestämmer om det är en våldtäkt eller ej.
Inte du eller jag.

Du vet inte mycket om svensk lag, gör du?
Citera
2019-05-21, 14:32
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Den där videon SD själva lade upp inatt ger mig bad vibes alltså. Vad är det här egentligen? Verklighetens folk möter Filadelfiaförsamlingen i Knutby?

Jag tycker förövrigt denna tråd är riktigt underhållande med alla vänstertroll som kliver in och försöker blåsa upp det hela till värsta Weinstein-grejen och alla desperat skademinerande Svärjevänner. Sanningen i detta ligger nog någonstans i mitten utav dessa båda extremer.

Känns dock knappast som en slump att detta briserar i media med mindre än en vecka kvar till EU-valet. Men men. Sådan är politiken. Smutsig och oärlig. Inget nytt. Inget som chockerar. Det är så här spelet funkar.

Problemet nationalister och anti-globalister har är ju att hela MSM gör detta mot specifikt SD. Om de gjorde det mot alla partier så skulle det vara en sak. Nu är det public service, all dominerande privat media, sju riksdagspartier, staten, regeringen, de flesta kommuner och myndigheter etc. alla mot SD. De kunde ju väntat med att avslöja antisemiterna i SSU tills precis innan valet t.ex. Men det är S, de skyddar man.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förmodligen har Wiberg kontaktat Baas för att hämnas. Men SD försöker skademinimera och jag tycker faktiskt att SD kan bojkotta Expressen i fortsättningen eftersom man använder inspelat material från samtal som förts i förtroende människor emellan. Mycket märkligt.

Jag hoppas också de bojkottar Expressen igen, de gjorde det med SVT och de fick krypa till korset och erkänna att de hade fel. När de portade Expressen från en valvaka fick det också expressen att tänka till.
Citera
2019-05-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Våldtäkt faller under allmänt åtal.
Han tafsade på hennes bröst. Att kalla det "våldtäkt" är att förgripa sig på språket och en skymf mot verkliga våldtäktsoffer.
Citera
2019-05-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det här är inte så enkelt.

Först, graden av samtycke - det förekommer även i välordnade kretsar att arbetskamrater och andra bekanta agerar väldigt kärvänligt i sociala sammanhang. Att "det går för långt" händer ofta (fast man inte tyckte det just då), att endera parten säger "stopp där, din liderlige sälle" (eller något med den innebörden) händer också.

Så, det ligger något i att det är den drabbade kvinnans åsikt som avgör om det handlar om värsta övergreppet, eller om något i stil med "När Peter blev närgången sade jag till och han slutade genast".

Att en ovidkommande person har spelat in ett samtal om saken är inte olagligt, eftersom det faktiskt är tillåtet att spela in en konversation utan att motparten vet att så sker. Att mobilen sedan "stals" och att "ingen riktigt vet" hur media fått inspelningen är ju tämligen genomskinligt.

I valet mellan att uppröras över att den något korpulente Peter har tallat på en kvinnlig bekant på ett oaktoriserat sätt eller uppröras över att politiska strider utkämpas med inspelningar, sparade tills behov uppstår tror jag att man kan få lov att uppröras av båda beteendena. Omdöme och en viss personlig stil kläder alla politiker, men det finns värre ingredienser i denna soppa.
Väl skrivet och det minst intressanta är Lundgrens kroppshydda. Den är han nog plågsamt medveten om själv.

Vad har egentligen sagts om hur inspelningen "kom fram" igen?
Citera
2019-05-21, 14:34
Medlem
Ziayas avatar
Ska tillägga att jag lider med vanliga, normalt funtade människor som sympatiserat med SD pga. deras migrationspolitik. Det kan inte vara lätt att behöva blunda för det tafsande fyllot och partiets hederskultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in