2019-05-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Våldtäcktsfasoner att tvinga sig på damer mot deras vilja. En spade ska kallas en spade.

Du bör nog ta dig en funderare på vad våldtäktsfasoner är för någonting innan du spräcker dina brallor.
Citera
2019-05-21, 17:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, och det är det som är skrämmande i dessa "ofarliga" fall! Hur kan myndigheter ev. gå in och överstyra vad hon känner? Eller, än värre, som nu skett - allmänheten kan anmäla så blir det en polisutredning!

-"Jag känner mig inte alls kränkt, det var inte så farligt".

-"Jo, jag som åklagare anser att du borde vara knäckt av detta, lilla vän, så därför tar jag över dina känslor och åtalar i ditt ställe"...

Förstår ni det sjuka i detta scenario som inte alls är omöjligt.
Du gör ett misstag om du tror att hennes känslor har med juridik att göra.
Citera
2019-05-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon satte sig i hans knä?!?

!!!

Vad i hela friden finns att diskutera? Självklart kan signaler missuppfattas om en kvinna går o sätter sig i knät på en karl på en fest.

Ja det var ju faktiskt ganska märkligt. Varför satte hon sig i hans knä om hon nu inte ville något. Det blir ju ganska konstiga signaler som lätt kan misstolkas.
Citera
2019-05-21, 17:21
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det avgör inte kvinnan själv.

I praktiken avgör naturligtvis kvinnan detta. Det hela hänger helt på om hon anser att hennes sexuella integritet blivit kränkt. Det är så lagen är formulerad. Det kan ingen annan avgöra.
För personer under 15 är lagen annorlunda formulerad och det räcker att vidröra någon sexuellt för att sexuellt ofredande skall vara aktuellt men för vuxna måste beröringen innebära en kränkning.
Citera
2019-05-21, 17:21
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du gör ett misstag om du tror att hennes känslor har med juridik att göra.

Nej, jag gör inget misstag, det är i sådana fall juridiken som är fel uppbyggd! I ett sunt samhälle sköter man slikt själva - i ett HBTQ-vänstersamhälle så blir det så här! Proxy-kränktheten är ytterst allvarligt och löjeväckande i detta fall...
Citera
2019-05-21, 17:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det avgör inte kvinnan själv.

Jo, kvinnan själv avgör om hon blir utsatt för sexuellt ofredande eller inte.
Förundersökningen kommer att läggas ned eftersom brott aldrig kommer att kunna styrkas.
Citera
2019-05-21, 17:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, och det är det som är skrämmande i dessa "ofarliga" fall! Hur kan myndigheter ev. gå in och överstyra vad hon känner? Eller, än värre, som nu skett - allmänheten kan anmäla så blir det en polisutredning!

-"Jag känner mig inte alls kränkt, det var inte så farligt".

-"Jo, jag som åklagare anser att du borde vara knäckt av detta, lilla vän, så därför tar jag över dina känslor och åtalar i ditt ställe"...

Förstår ni det sjuka i detta scenario som inte alls är omöjligt.

Nejdu, det är inte så det ligger till. Scenariot återkommer ofta i familjesammanhang, där (oftast) kvinnan "förstår sitt eget bästa" och mörkar även uppenbara övergrepp. Därför finns åklagarens möjlighet att strunta i vad BO säger och köra sitt eget rejs.

Du inser förstås att det KAN vara så att Åkesson betalat damen stora pengar för att vara tyst eller förminska eländet, att Peter L hotat att köra över henne (med lastbilen) eller att Kent Ekerot ringt till telefonsvararen… (Nej, det tror jag inte)

Det är för att minimera sådant som åklagaren bestämmer själv. Sedan är bevisfrågan på en sådan nivå att detta med stor säkerhet blir bedömt som "Det finns ingen anledning att väcka åtal" om inte damen som tallats på berättar något alldeles extra och annorlunda i förhöret.
Citera
2019-05-21, 17:23
Medlem
happilappis avatar
Fint av allmänheten att polisanmäla åt ett brottsoffer. Dom vet självfallet mycket mer om ett brott har begåtts eller ej.
Citera
2019-05-21, 17:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kan det vara så enkelt att fruntimret blivit nobbat, nån slags försmådd tant som hämnats. Den kärleken, den kärleken.
Citera
2019-05-21, 17:25
Medlem
Peta_Es avatar
Hahaha, en anmälan från ”allmänheten”, jo tjena. Hade varit intressant med namnet och partitillhörighet kopplat till detta namn.

En normal person bör givetvis kunna se helheten i denna historia även om ”nalle” är ett klappmongo.
Citera
2019-05-21, 17:27
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Hahaha, en anmälan från ”allmänheten”, jo tjena. Hade varit intressant med namnet och partitillhörighet kopplat till detta namn.

En normal person bör givetvis kunna se helheten i denna historia även om ”nalle” är ett klappmongo.

Man får väl se på anmälan, och då borde det stå namn. Men det kanske sker först efter fallet läggs ner?
Citera
2019-05-21, 17:28
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nejdu, det är inte så det ligger till. Scenariot återkommer ofta i familjesammanhang, där (oftast) kvinnan "förstår sitt eget bästa" och mörkar även uppenbara övergrepp. Därför finns åklagarens möjlighet att strunta i vad BO säger och köra sitt eget rejs.

Du inser förstås att det KAN vara så att Åkesson betalat damen stora pengar för att vara tyst eller förminska eländet, att Peter L hotat att köra över henne (med lastbilen) eller att Kent Ekerot ringt till telefonsvararen… (Nej, det tror jag inte)

Det är för att minimera sådant som åklagaren bestämmer själv. Sedan är bevisfrågan på en sådan nivå att detta med stor säkerhet blir bedömt som "Det finns ingen anledning att väcka åtal" om inte damen som tallats på berättar något alldeles extra och annorlunda i förhöret.

Jag inser att alla scenarion som tänkas kan kan vara en möjlighet, men det kommer inte komma fram mer enkom för att en ev. polisutredning tar vid. Menar du att hon kommer bryta ihop och gråtandes påstå att "de tvingade mig!". Jag skiter i vad lagstiftningen säger - i bland går den för långt. Bara för att en lag finns, så innebär det inte att den i alla lägen är bra utformad, så är det bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in