2019-05-21, 10:20
Avslutad
Det värsta man kan göra idag är att ta en kvinna på brösten, visst det kanske inte är så smart men män får inte vara män idag. Kan vara svårt för den äldre generationen hur man ska bete sig med alla nya regler.
Jag som kille skulle uppskatta om någon tafsade på mig.
Citera
2019-05-21, 10:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Varför spelade Winberg in samtalet ? Brukar ni spela in samtal utan syfte ?

För att hon ville få utpressningsmakt över sin konkurrent Nalle och partiet. För att hon inte var en riktig vän och missbrukade ett förtroende. För att hon ville ge inspelningen till SDs svurna fiende David Baas.

Jag tror de flesta människor inte spelar in samtal med de som de påstår sig vara vänner med.
Citera
2019-05-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du har kollat ABs version. Den riktiga versionen ligger ute där kvinnan inte framställs som ett våldtäktsoffer som lever under skyddad identitet. Jösses AB, vilket jävla klavertramp.

oops!
Citera
2019-05-21, 10:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Visst. Men hur många fester under ett år tror du är helt fria från att någon person tar på en kroppsdel av motsatt kön? Dumt om man är offentlig person, men att det sker dagligen är glasklart.

Jag menar att det blir lite hysteriskt. Obehagligt kan det säkert vara, men det finns ju mycket annat man kan störa sig på. Har vi blivit lika #metoo som i USA?

Om man som vuxen kvinna festar med vänner på ett hotellrum, dricker lite för mycket och kanske är glatt uppmuntrande mot en upptänd arbetskamrat ... då får man nog räkna med att han kanske gör något dumt med sexuell inriktning, inte konstigt alls!
Ingenting att röra upp himmel och jord för!
Citera
2019-05-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det värsta man kan göra idag är att ta en kvinna på brösten, visst det kanske inte är så smart men män får inte vara män idag. Kan vara svårt för den äldre generationen hur man ska bete sig med alla nya regler.
Jag som kille skulle uppskatta om någon tafsade på mig.

”män får inte vara män idag”? Kryp tillbaka under den sten du kom från.
Citera
2019-05-21, 10:27
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Låt mig bara säga så här: man ska vara väldigt, väldigt kritisk till "skandaler" som briserar en vecka innan huvudkandidaten ska bli vald. Man måste vara väldigt naiv, rent utav korkad om man inte tror att det är planerat. Man kan fråga sig: varför har Expressen suttit och hållit på den här storyn som tydligen hände för flera år sedan, och släpper den nu? Det var förmodligen därför Kristina Winberg fick sparken, det kom till partiledningens kännedom att hon hade läckt, kanske för att hon har något personligt agg mot Peter Lundgren.

Jag tror hon gett David Baas filmen när hon fick veta att hon var fyra på listan. Sedan har Baas hållit på den, han planerade antagligen att släppa den på fredag men SD förekom Expressen i söndags.

Det största förräderiet är att hon vände sig till SDs svurna fiende David Baas, det visar att hon helt skiter i partiet. Hon har bara själviska orsaker.
Citera
2019-05-21, 10:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Öh - polisanmäld för vaddå? Det är väl Lundgren som borde bli polisanmäld i så fall?

Synd att man inte kan polisanmäla Kristina Winberg för att var en Judas. Vi får nöja oss med att hon aldrig kommer ha ett toppjobb med en hög lön igen.
Citera
2019-05-21, 10:30
Medlem
Tubleross avatar
Hur fan kunde Åkesson tillåta kommunikationsavdelningen att släppa den här videon?

Den framstår ju som en sektvideo utan dess like. Men med SD:s krishantering genom åren så förvånar det mig inte att de gör bort sig igen..
Citera
2019-05-21, 10:30
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
För att hon ville få utpressningsmakt över sin konkurrent Nalle och partiet. För att hon inte var en riktig vän och missbrukade ett förtroende. För att hon ville ge inspelningen till SDs svurna fiende David Baas.

Jag tror de flesta människor inte spelar in samtal med de som de påstår sig vara vänner med.

Det måste vara hemskt att prata i telefon med kollegor inom SD. Jag hade inte kunnat släppa tanken på att jag kanske är inspelad. Jag skulle nog avböjt all telefonkommunikation med kollegor, och endast kommunicerat via e-post. Vidrig kultur måste jag säga. Skulle det fungera så på ett företag så skulle det varit krismöte på personalavdelningen och facket hade blandats in.

Sen är hela Peter-historien bara löjlig, men jag kan ändå tycka han kunde ha pattklämt nån snyggare förmåga om han nu prompt skulle skämma ut sig den där kvällen. Googlade kvinnan i hopp om att få se en pudding, men det blev stolpskott ut.
Citera
2019-05-21, 10:31
Medlem
Detta kommer kosta i valet. Det finns definitivt några potentiella procent som nu försvinner. Tror inte på något tokras men helt klart förlorar man på detta. Ni som tror att detta inte påverkar vissa väljargrupper är naiva.
Citera
2019-05-21, 10:34
Medlem
Neolitikums avatar
Jag har några frågor.
1. Varför blev Winberg utesluten?
2. Varför gav Samnytt henne ett helhjärtat stöd?
3. Har punk 1 samt 2 relation till varandra?
4. Vem är boven i dramat?

https://samnytt.se/varfor-jag-rostar-sd-och-kryssar-kristina-winberg/
Citera
2019-05-21, 10:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
En gång skulle jag tröstpussa, på kinden, en manlig kollega som nyss fått ett mycket tråkigt besked från sin doktor.
Han vred snabbt på huvudet så att "kindpussen" hamnade rakt på min mun.

Katastrof! Övergrepp! Kränkning, iihh, ring polisen! Nänä.
Stackars alla ni normala karlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in