2019-05-21, 09:49
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är ju helt uppenbart att det rör sig om ett planerat inlägg i valrörelsen, när man sitter & håller på detta i åratal & släpper det i slutet av valrörelsen, för att försöka orsaka maximal skada.

Expressen lägger sig i valrörelsen och försöker sabotera för SD, det här fulspelet är noga planerat under lång tid.
Att försöka sabotera för SD ger alltid motsatt effekt, så blir det nu också.
Expressen är svensk journalistiks soptunna.
Citera
2019-05-21, 09:50
Medlem
Jenshalls avatar
Ändå coolt krishanterat av SD. Släpper en film på en Youtubes plattform så ljugmedia inte kan klippa och utelämna fakta. Alla både journalister och väljare ser exakt samma sak och får göra sin bedömning. Briljant och som vanligt borde ljugmedia här med Expressen i spetsen ta sig en riktig funderare. Bonnierfamiljen e så kiss i byxan nödiga nu inför högervindarna i EU valet och förväntat höga resultat så man slår till med något utan ha på fötterna. Katarina Wiberg som bandar sin kollega (utan att kollegan vet något) för över ett år sedan. Säger sedan telefonen blivit "stulen" och vips är ljduklippet hos David Baas på Expressen. Eeeehh skiter björnarna i skogen. Bra hon snabbt bara skickas ut i kylan.
Citera
2019-05-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Finns två typer av tafsare. Det ena är de som i en situation får signaler om att kvinnan är intresserad gör ett försiktigt närmande. Den andra är typen som struntar i signaler utan bara kör på. Att göra det sistnämnda resulterar ofta i chock och skräck. Särskilt om det är en kompis.

Jag har råkat ut för det där kramiga där det finns en pilsner eller två i bakgrunden och det oftast bara är att skämtsamt skjuta undan personen ifråga om det känns lite för nära eller om man känner att det gick från polare till ska vi knulla.

Jag har även råkat ut för det helt nyktra fd arbetskamraten som skulle vara en kopp kaffe efter jobbet på en tisdag kl.17 och där jag sagt rakt av: detta är INGEN dejt utan bara fika.
(varför jag säger så och rakt av? jo det var en man med rötter i utlandet som sa sig vilja ha kompisar och jag är en "gammal kärring" som nuförtiden säger som det är rakt av för jag har inte tid med trams)
Vad gör idioten?
Han lutar sig över mig vid fika bordet, greppar mig och slickar mig i örat och med ett fast grepp om min bakdel. (kräks) (jag var inte utmanande klädd eller sminkad och vi pratade jobb)
Jag säger ifrån skarpt att för i helvete, dra!

Vad gör han?
Han går därifrån och börjar bomba mig med SMS som jag ignorerar och han letar reda på min bostadsadress och sitter utanför min port och SMSar mig.
Tog honom flera veckor att sluta fast jag inte svarade!
Citera
2019-05-21, 09:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ställer mig lite fråganär det så här det går till?
I en jobb situation så super man till och börjar tafsa på varandra?
Ett beteende som man lämnade i tonåren och framför allt aldrig i en arbetsrelaterad omgivning.
Är det så att våra politiker aldrig lämnat tonårsperioden och ungdomsklubben?

Tycker att "filmen" i sig är ett större problem än själva anledningen till filmen. Nu har jag förvisso ovanligt lätt för att känna sekundärskam så jag kanske överreagerar.
"Cringe" är väl det moderna ordet för spektaklet?
Citera
2019-05-21, 09:55
Medlem
SwizzerNöts avatar
Detta hände förra året, men kommer fram veckan före valet. Vilken slump!

Om man haft något i skallen hade man väntat en vecka och sedan löst problemet. Därför verkar Winberg vara ute efter att skada partiet och blir avsatt. Inget konstigt.

Jag sympatiserar inte med SD, men ogillar att mediaskandaler alltid "upptäcks" när media tjänar som bäst pengar på dem.

Det känns som media går Rysslands ärenden och försöker blåsa upp konflikter i samhället samt skapa osämja mellan människor. Det är här man skall lägga sina pengar avsedda för psykologisk krigföring om man vill ha valuta för dem.
Citera
2019-05-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Finns det bevis på att expressen har inspelningen?

Helt oviktigt GM har erkänt brott. Om åklagare utreder och åtalar så är det ju bra om inspelningen kommer fram. BO kan ju misstänkas att inte vilja samarbete med rättsväsendet. Om det beror på något slags "tvång" eller påverkan så kan ju fler kunna åtalas om åklagare går vidare med det hela.

Själv tycker jag att borde leda till lite diskussioner hos SD och allmänheten om fyllebeteenden. GM här är ju inte precis ensam. Jag misstänker att det sker varje helg i ganska många byar och städer.
Citera
2019-05-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har haft aggressiva killkompisar som frågat 20 tjejer på krogen om de bara vill dra hem och knulla. Fan vad hde fick knulla.

Kan du tänka dig att Lundgren har det utfallet om han gör likadant? Han har uppenbart haft fel taktik minst en gång.
Citera
2019-05-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En röst då utan betydelse. Grattis!! Får AfS ens 0,3%?

Det handlar om att rösta för sin övertygelse. Demokratin är ändå bara en kuliss (särskilt odemokratiska EU) där saker bestämms i slutna rum av lobbygrupper och Bilderberg möten. Därför bättre rösta på det parti som speglar ens politiska åsikter. SD gjorde det för 15år sedan, inte nu dock. Nu gör Afs det.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Kristina Winberg har verkligen ställt till det. Att hon spelar dum gör inte saken bättre. Hoppas hon blir polisanmäld.
Citera
Medlem
Att media rapporterar händelsen är ju ändå helt förståeligt, men det är vridningen angående Winberg som är ohederlig som bara den. Finns ju skriftliga bevis på att hon planerade hämnd om hon petades, dvs hon petades inte för detta.
Citera
2019-05-21, 09:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hej Trojan,

Förlåt att jag greppar dig bland alla män här (pun intended ha ha ha)
Du är man antar jag.

Har du nånsin tagit en öl och trott det varit grönt ljus att göra invit och klämma på en tant som då sagt nej och du har då backat?
Har inte många gjort nått liknande men detta har fått för stora proportioner pga kändisskap?
Stora proportiner pga at det är en SDare och media hatar SD samt att en fd SDare hämnas med at lämna ut en inspelning och varför ens ha gjort inspelning??
Är detta ett "business as usual" för SD gubben eller ett enda felsteg?
Var Virtanen en göra det för många gånger och utnyttja sitt namn? Gör SD gubben likadanat eller var det bara en felläsning av en situation där de sagt förlåt/OK och gått vidare?

Mvh
Ba'loba

Det är nog så att politiker råkar mer illa än andra om de beter sig klandervärt. Men om man jämför med en arbetsplats då, säg en konferensresa där det är förfest på ett hotellrum. Under den blöta tillställningen tar en högt uppsatt person en person som är lägre i rang på brösten. Skulle arbetsgivaren då vidta någon form av åtgärd, även om den lägre medarbetaren några dagar senare ska ha sagt att hon förlåter GM? Jag tror det.

Vad som är kärnfrågan här är ju när det blir en fråga som handlar om mer än två personer.

Om PL hade våldtagit eller grovt misshandlat kvinnan, och hon sedan sade att ”det är utagerat”, hade det räckt? Nej, det är det nog få som tycker att han efter det kan fortsätta som vanligt.

Om PL hade sagt ”vilken härlig urringning du har idag”, och hon sedan sade ”det är utagerat”, hade det räckt? Ja antagligen.
Men ett kort samtal med någon typ av chef (stabschef, personalchef eller motsvarande) hade kanske inte skadat. Dumt och plumpt sagt, men inget som motiverar att bilan ska falla.

Sedan är ju frågan var man placerar ”ta på hennes bröst”. Är det ett beteende som är inom gränsen? Jag tycker inte det. Och ja, jag är man och har aldrig gjort något liknande.

Jämförelsen med Virtanen var att de båda hänvisat till sitt beteende som ”tölpigt”.
Citera
2019-05-21, 10:02
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kristina Winberg har verkligen ställt till det. Att hon spelar dum gör inte saken bättre. Hoppas hon blir polisanmäld.
Öh - polisanmäld för vaddå? Det är väl Lundgren som borde bli polisanmäld i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in