Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Hej Trojan,
Förlåt att jag greppar dig bland alla män här (pun intended ha ha ha)
Du är man antar jag.
Har du nånsin tagit en öl och trott det varit grönt ljus att göra invit och klämma på en tant som då sagt nej och du har då backat?
Har inte många gjort nått liknande men detta har fått för stora proportioner pga kändisskap?
Stora proportiner pga at det är en SDare och media hatar SD samt att en fd SDare hämnas med at lämna ut en inspelning och varför ens ha gjort inspelning??
Är detta ett "business as usual" för SD gubben eller ett enda felsteg?
Var Virtanen en göra det för många gånger och utnyttja sitt namn? Gör SD gubben likadanat eller var det bara en felläsning av en situation där de sagt förlåt/OK och gått vidare?
Mvh
Ba'loba

Det är nog så att politiker råkar mer illa än andra om de beter sig klandervärt. Men om man jämför med en arbetsplats då, säg en konferensresa där det är förfest på ett hotellrum. Under den blöta tillställningen tar en högt uppsatt person en person som är lägre i rang på brösten. Skulle arbetsgivaren då vidta någon form av åtgärd, även om den lägre medarbetaren några dagar senare ska ha sagt att hon förlåter GM? Jag tror det.
Vad som är kärnfrågan här är ju när det blir en fråga som handlar om mer än två personer.
Om PL hade våldtagit eller grovt misshandlat kvinnan, och hon sedan sade att ”det är utagerat”, hade det räckt? Nej, det är det nog få som tycker att han efter det kan fortsätta som vanligt.
Om PL hade sagt ”vilken härlig urringning du har idag”, och hon sedan sade ”det är utagerat”, hade det räckt? Ja antagligen.
Men ett kort samtal med någon typ av chef (stabschef, personalchef eller motsvarande) hade kanske inte skadat. Dumt och plumpt sagt, men inget som motiverar att bilan ska falla.
Sedan är ju frågan var man placerar ”ta på hennes bröst”. Är det ett beteende som är inom gränsen? Jag tycker inte det. Och ja, jag är man och har aldrig gjort något liknande.
Jämförelsen med Virtanen var att de båda hänvisat till sitt beteende som ”tölpigt”.