2019-05-20, 17:39
Medlem
Wajis avatar
Tänker aldrig försvara någon som tafsar på kvinnor men visst är det lite komiskt att varje gång det är val så kommer Expressens David Baas ut med något om SD innan valet för flytta fokus

Det känns inte som tillfälligheter att detta händer. Tycker det börjar bli propaganda från vänsterdrivna personer att lägga ut saker för försöka få Svenskar att inte rösta SD. Kan inte inte se det på något annat sätt

Sedan som det verkar så verkar kvinnan vara lugn och Peter bad om ursäkt och slutade. Att han har gjort fel råden ingen tvivel men frågan är om det är första stoft i nyheterna?
Citera
2019-05-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Se på SD:s listor för EU-val nu och Riksdagsvalet 2016. En massa kvinnor numera och lägg märke till att dessa kvinnor för det mesta inte har en massa nosringar och rosa hårfärger. Bra kvinnor med sunda värderingar.

Tiden talar för ett sådant parti. Fler kommer att strömma till SD när dom ser hur SD-kvinnorna ser ut. Men även KD kommer att dra till sig nya bra kvinnor. Tyvärr det sistnämnda partiet vill nog inte rädda nationen Sverige, men i vart fall retar dom också upp vänsteretablissemanget.
2016? Fan, jag måste som Nalle i SD ha supit till och missat det valet. När jag tänker på det så får jag en känsla av något mjukt och varmt i mina händer.
Citera
2019-05-20, 17:41
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så du menar att det är mer ok att ta varandra på kuken (eller brösten) på fester om man är äldre?

Låter lite dräggigt, kan jag tycka. För ni är väl dyng-raka när ni gör det?

För jag hoppas att det inte är på AW efter 1-2 öl du menar att det är ett vuxet ok beteende att ta en kollega på kuken?
Försvarar inte ovälkommet tafsande varken på ena eller andra sättet, men det är en viss skillnad på att ta någon på åderpålen än att ta någon på tuttarna.

Jag försvarar inte heller Lundgrens agerande, men det finns skäl att vara försiktig med fördömandet.
Lundgren backade och bad om ursäkt till kvinnan direkt när han insåg att tafsandet inte var välkommet. Kvinnan har godtagit hans ursäkt, de är vänner och umgås fortfarande. Dessutom skedde händelsen för 1,5 år sedan.

Sist, men inte minst; drar Expressen-Baas fram en SD-skandal ur rockärmen precis före ett val, så vet man att han är ute i onda avsikter.
Citera
2019-05-20, 17:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är en precis beskrivning av SD och partiets väljare, som inte är för jämställdhet och aldrig har varit. De förlorar inte sina sverigevänner, inte. Men de vinner färre än de kunde ha gjort. Igen.

Juste logik!

Men Lundgren behöver inte oroa sig. Jimmie Åkesson har fullt förtroende.

Jimmy brukar belöna svinaktigt beteende mot kvinnor. Så egentligen är det hela ingen nyhet. Peter Lundgren blir snart befordrad inom partiet.

Men det drabbar nog inte SD. Att behandla kvinnor som objekt ligger i partiets DNA. Lundgrens sviniga beteende kommer inte ens att ligga honom i fatet.
Citera
2019-05-20, 17:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Så sexuella trakasserier är okej inom SD bara man ber om ursäkt efteråt?

Det är alltid den drabbade som avgör vad som är okej.
I detta fallet ansåg den drabbade att en ursäkt var okej.

Det brottsliga i denna soppa är att någon spelat in den drabbade kvinnan utan hennes vetskap.
Citera
2019-05-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det är alltid den drabbade som avgör vad som är okej.
I detta fallet ansåg den drabbade att en ursäkt var okej.

Det brottsliga i denna soppa är att någon spelat in den drabbade kvinnan utan hennes vetskap.
Återigen, det är inte brottsligt att spela in ett samtal som man själv deltar i. Motsatsen kan upprepas in absurdum utan att därför vara sann.
Citera
2019-05-20, 17:50
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jimmy brukar belöna svinaktigt beteende mot kvinnor. Så egentligen är det hela ingen nyhet. Peter Lundgren blir snart befordrad inom partiet.

Men det drabbar nog inte SD. Att behandla kvinnor som objekt ligger i partiets DNA. Lundgrens sviniga beteende kommer inte ens att ligga honom i fatet.

Tvartom. Han vet ju vad kvinnor gillar och tander pa. Det har kommer att bli bra. Heja SD!
Citera
2019-05-20, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amphibious
Vad är ett "looser-parti"? Menar du loser? Använd ett språk du behärskar istället.

Så KW ser sin kvinnliga kollega bli sexuellt antastad och hon står bara och tittar på. Fy fan vilken äcklig jävla människa.

Ja det blir så löjligt när fd SD gråter ut i media. Då helt plötsligt behandlas de jättebra och får inga kritiska frågor.
Citera
Medlem
[quote=Gruva|67631363]2016? Fan, jag måste som Nalle i SD ha supit till och missat det valet. När jag tänker på det så får jag en känsla av något mjukt och varmt i mina händer.[/QUOTE

Oouups, jag menade 2018. I mitt sinne jämförde jag Nallen med Trumpen och då dök årtalet 2016 upp, det var då i slutet av 2016 som Trumpen vann, inte Nallen.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphibious
Vad är ett "looser-parti"? Menar du loser? Använd ett språk du behärskar istället.

Så KW ser sin kvinnliga kollega bli sexuellt antastad och hon står bara och tittar på. Fy fan vilken äcklig jävla människa.
Ja jag menade loser, skrev lite snabbt och slarvigt, tack!
Citera
2019-05-20, 17:53
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Föreställ er att det varit en invandrare som tafsat. Hur hade ni resonerat då?

Dessutom, det är mer SDs hantering av Winberg-fallet som slår tillbaka på dem. Även om hon har varit en idiot går man inte ut och tvärsågar henne på det sätt man har gjort. SD kan inte hantera kvinnor, det är helt uppenbart. Inte på något vettigt sätt, i någon form.
Citera
2019-05-20, 17:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Tvartom. Han vet ju vad kvinnor gillar och tander pa. Det har kommer att bli bra. Heja SD!

Det som lite mer sansade bedömare kan tycka är väl just det att kvinnor som säger ifrån mot de övergrepp de drabbas av inom SD utesluts.

Jag är ganska säker på att Peter Lundgren också har utnyttjat detta faktum. Men inget hindrar att han belönas av SD för detta beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in