2019-05-20, 15:38
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men det har inte begåtts något sexuellt övergrepp! Inte ens en anklagelse! Detta faktum har tydligen gått dig förbi...
Winberg är köpt av Expressen/Expo sen länge. En tvättäkta infiltratör. Noll trovärdighet. Kanske något för AfS?
Är du inte läskunnig? Jag skrev att det kommer UPPFATTAS som ett sexuellt övergrepp av media och en hel del kvinnor. Nej hon är ingenting för AfS. Det partiet prioriterar kompetens. Varken Lundgren eller Winberg hade haft en chans att få en sån hög plats på listan som dom fick av SD.
Citera
2019-05-20, 15:38
Medlem
Peter Lundgren, Facebook, 4e augusti 2017 delade en artikel om Anders Borg med kommentaren:
"Vadå blackout???

Du söp som ett svin och visade ditt rätta jag, that's it".
Citera
2019-05-20, 15:39
Medlem
Kvinnan verkar ju kommit över det, hon umgås med PL nuförtiden.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det spelar väl för fan ingen roll hur många resor de varit på?

Du rättfärdigar fortfarande sexuella övergrepp.

Vet du överhuvudtaget vad ett sexuellt övergrepp är rent juridiskt?

Tja, ett sexuellt övergrepp hade det varit om kvinnan hade uppfattat det så.
Nu gjorde hon en bedömningen att så inte var fallet, och därmed var det inget brott.

I detta fall gäller inte argumentet "det faller under allmänt åtal", för i så fall skulle en åklagare kunna anmäla mig för våldtäkt när jag älskar med min fru trots att vi båda var högst villiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Njae,

Om Eskil hade tafsat en gång, i tron att kvinnan önskade, men haft fel, då hade det varit ok om han slutade när hon sa.

Men igen och igen.. Det är en annan sak.
Det är inte mycket att haka upp sig på.
Citera
2019-05-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Till skillnad från en Sverigedemokrat som går något långt och för ett nej, ber om ursäkt som godtas varav den gamla vänskapen fortsätter än idag. Till skillnad från din invandring som orsakar 100% av gruppvåldtäkterna och 96% av överfallsvåldtäkterna menar du?

Återigen från SD? Vad säger du om Erlandsson, Ahlin, Borg osv då? Mycket värre händelser och tillsätts ändå som ministrar och på talmansposter. Trots att man vet vad som hänt i dessa verkliga och allvarliga fall till skillnad från om någon tagit på någon och fått ett nej, som är en vardaglig händelse över hela Sverige och inget övergrepp överhuvudtaget.

Går något för långt?
Du har skrivit fler än 20 inlägg i denna tråd där du tar i för allt du har för att detta är ett missförstånd, att det inte är ett sexuellt övergrepp och du följde även upp detta med att skapa en tråd för att peka på andra politiker som har gjort dumheter för att rättfärdiga detta.

Du framstår som en extremt korkad hycklare, hade detta varit en invandrare från MENA som gett sig på en kvinnlig vännina och vars sexuella övergrepp hade lett till att kvinnan i fråga skulle få panik, hur hade du låtit då?
Citera
2019-05-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Peter Lundgren, Facebook, 4e augusti 2017 delade en artikel om Anders Borg med kommentaren:
"Vadå blackout???

Du söp som ett svin och visade ditt rätta jag, that's it".
Det är den där dubbelmoralen som SD har tyvärr..
Citera
2019-05-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag uttryckte mig tyvärr oklart. Tänkte oberoende av att hon ströks från listan.

Har du tidigare haft kännedom om, att "Winberg har varnats flera gånger för sitt uppträdande i och runt EU parlamentet"?" Eller är det uppgifter som SD och hennes kollegor presenterat nu?

Hon ströks inte först. Hon flyttades ner till plats 4. Därefter kom "avslöjandet" om Lundgren. Och först därefter ströks hon från listan och blev utesluten från SD. Här är partiets version.

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sverigedemokraterna-stryker-eu-kandidat-2875782

"Bakgrunden till Winbergs agerande tros vara missnöje med placeringen på listan."
Citera
2019-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu gjorde hon en bedömningen att så inte var fallet, och därmed var det inget brott.

I detta fall gäller inte argumentet "det faller under allmänt åtal", för i så fall skulle en åklagare kunna anmäla mig för våldtäkt när jag älskar med min fru trots att vi båda var högst villiga.

Nej, ett sexuellt övergrepp är inte baserat på vad kvinnan uppfattar det som, om detta sker mot hennes vilja. Det är ett sexuellt övergrepp när en annan individ antastar en person mot dennes vilja.
Citera
2019-05-20, 15:45
Medlem
Som i alla andra partier men dom har decenium av erfarenhet av att hantera "blöta" fester och kränkta människor så att det inte skadar partiet.

Varför skulle Peter Lundgren bli utkastad från SD då han tydligen visat sig lojal? Kristina Winberg försökte väl att ta sig upp på listan och därav den lämpliga tidpunkten för detta "avslöjande".

Jag försvarar inte taffsande eller kränkande av kvinnor men är det inte dags att överge dessa förbannade fester? Inte bara inom politiken utan överallt och måste dom hållas så låt dom ske med enbart män eller kvinnor för det fungerar tydligen inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra för det finns för många manliga och kvinnliga fyllsvin.
Citera
2019-05-20, 15:46
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det spelar väl för fan ingen roll hur många resor de varit på?

Du rättfärdigar fortfarande sexuella övergrepp.

Vet du överhuvudtaget vad ett sexuellt övergrepp är rent juridiskt?

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Precis så.
Citera
2019-05-20, 15:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nej, ett sexuellt övergrepp är inte baserat på vad kvinnan uppfattar det som, om detta sker mot hennes vilja. Det är ett sexuellt övergrepp när en annan individ antastar en person mot dennes vilja.

Ja.
Fast om kvinnan hävdar motsatsen, vem kan då säga att det var ett övergrepp?
Hon kanske ville, men inte just där, och därmed förste bort honom.

Här måste vi skilja på hatet mot en politiker och ett parti och mänsklig interaktion.
Jag tycker att många skribenter här har svårt att se den skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in