Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Människor och djur använder sig också av andra delar än sig själv.
Menar du då att djur och människor inte förökar sig?
Vilka andra delar än sig själv?
Citat:
Du håller ju med här att du behöver bevis för att tro på gud, på samma sätt som jag behöver bevis för att tro på att en art kan förvandlas till en annan art. Du påstår att du har bevis på att en art förvandlas till en annan art, och därför, på samma sätt, så tror du på evolutionsteorin.
Som jag redan sagt så menar inte evolutionsteorin att en art förvandlas till en annan, det är en systematik vi har med oss från Linné. Ur ett modernt kladistiskt perspektiv upplöses grupperna och allt är släkt med vartannat.
Citat:
Vi har tagit upp det här redan, likheter är inget bevis. Bara för att Volvo använder sig av ratt och hjul för att tillverka sina bilar, så betyder det inte att Fiat och Renault kommer från samma fabrik som Volvo.
Det beror nog på vad du har för beviskrav. LUCA är iaf ett bevis för mig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Last_universal_common_ancestor
Citat:
Kan du bevisa att någon har hittat på det, hur vet du med säkerhet att personen inte har kunskap om det?
Det finns inget i övrigt som stärker det. Guds äventyr och bravader omskrivs endast i bibeln och har inget som helst stöd i vare sig vetenskaplig forskning eller annat.
Citat:
Jag skulle på samma sätt kunna säga att du hittat på det här med att en art kan förvandlas till en annan art.
Som sagt, den synen på evolutionen är förlegad.
Citat:
Visst kan du det. Men bevis tyder på att universum startade som en enskild punkt, så påståendet att universum alltid har funnits är inte troligt, eftersom som sagt, bevis visar motsatsen.
Nej. Bevis tyder på att universum expanderade ur en punkt, vi har ingen kunskap om var punkten kom ifrån eller hur den uppstod. BB-teorin beskriver inte detta, lika lite som evolutionsteorin beskriver hur livet uppstod. Teorierna förklarar utvecklingen, inte ursprunget.