2019-05-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Man kan aldrig svära sej fri så länge man står som ägare eller delägare. Att dom sätter in pajasen (svågern) och tror att dom kommer undan rättvisan, visar deras kapacitet. Deras oklara boföhållanden och folkbokföringar är också något som kommer att komma ikapp dom. O s v. Denna story har vi inte sett slutet på ännu. Snarare början. Sen må Özz ha lite uppdrag men dom flesta som kommer, är nog bara nyfikna, eller tvingade på ett eller annat sätt att kolla på denna brottsling. Inte hans gärningar som Sverigeföraktare och självutnämnd komiker som gör honom inbillat poppis.

Precis. Just det här med folkbokföringarna är jag så nyfiken på. Det är ju helt absurt att det är skrivna på det sättet. Särskilt som de talar om att nu ska vi åka till föräldrarna. Annars blir det ju till mamma eller pappa för de bor ju inte ihop.

Men vad i det som sker i dag kan påverka andra förhållanden som kan vara brottsligt? Om myndigheter inte tagit itu med detta nu, vad är det som ska ske för att det händer något? Känns som om tiden är på Nujens sida.
Citera
2019-05-16, 14:58
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Precis. Just det här med folkbokföringarna är jag så nyfiken på. Det är ju helt absurt att det är skrivna på det sättet. Särskilt som de talar om att nu ska vi åka till föräldrarna. Annars blir det ju till mamma eller pappa för de bor ju inte ihop.

Men vad i det som sker i dag kan påverka andra förhållanden som kan vara brottsligt? Om myndigheter inte tagit itu med detta nu, vad är det som ska ske för att det händer något? Känns som om tiden är på Nujens sida.
Jag tror inte tiden är på deras sida. Det är många som hänger med här och är ivriga att detta patrask ska åka dit. Vad som sker i bakgrunden kommer fram så småningom. Det är inte till deras fördel, är jag övertygad om. Vissa kvarnar maler långsamt men slutprodukten blir suverän.
Citera
2019-05-16, 16:44
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag tror inte tiden är på deras sida. Det är många som hänger med här och är ivriga att detta patrask ska åka dit. Vad som sker i bakgrunden kommer fram så småningom. Det är inte till deras fördel, är jag övertygad om. Vissa kvarnar maler långsamt men slutprodukten blir suverän.

Exact

Har vi någon som bevistat okulär besiktningen på plats?

Kan vi antaga att Hannes M trots avstängd på FB varit närvarande.
Citera
2019-05-16, 16:54
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Exact

Har vi någon som bevistat okulär besiktningen på plats?

Kan vi antaga att Hannes M trots avstängd på FB varit närvarande.
Han dyker säkert upp som gubben i lådan. Hur han väljer att rapportera vidare, det får vi se. Just nu litar jag väldigt lite på vad som skrivs i tråden. Det gör mej ännu mer beslutsam att inte släppa det här. Özzen och gänget "SKA ÅKA DIT". Något annat är inte tänkbart.
Citera
2019-05-16, 17:18
Medlem
Enligt uppgift lämnade RD Tingstäde vid 15.30-tiden, förmodligen på väg till kvällsfärjan till Nynäs. Har tyvärr ingen rapport från dagens tidigare händelser, men jag förutsätter att tillsynen har genomförts idag.
Citera
2019-05-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Enligt uppgift lämnade RD Tingstäde vid 15.30-tiden, förmodligen på väg till kvällsfärjan till Nynäs. Har tyvärr ingen rapport från dagens tidigare händelser, men jag förutsätter att tillsynen har genomförts idag.

Vid Gud att man ville ha varit en fluga på väggen där.

Vad blir nästa steg nu efter den här okulärbesiktningen? Någon som vet?
Citera
2019-05-16, 19:02
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne

RD åkte 10minutee innan schemat, detta då Gotlandslinjen är i skriande behov av upprustning av hamnen där deras fartyg lägger till i Visby. Effektiv som han är tänkte RD ordna den byggnationen själv, givetvis utan kostnad.och kvitton innan avfärd mot Sthlm och VD rollen på Telia.
Senast redigerad av CapsLock99 2019-05-16 kl. 19:05.
Citera
2019-05-17, 08:02
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Det finns faktiskt en viss risk att den inte genomförts. Dina men framför allt andras skriverier som att gå in på tomtmark och störa inspektionen kan gett Nujjens skäl att den inte skulle genomföras.

Nu vet vi ju tyvärr inte hur det blev. Skall man kolla en sådan där sak så får man nog göra det mycket diskret och absolut inte i förväg babbla om det på flashback.

Jag tror inte du gjort det medvetet men jag börjar nästan undra vems ärenden vissa signaturer går här i tråden. Varför sitta och skriva på flashback om att tränga in på gårdsplaner under inspektionen och att det är Nujjens sak att avvisa folk?

Du snackar skit. Ingen har uppmanat till att "tränga in på gårdsplaner". Det var som vanligt HM som i vanlig ordning grovt missuppfattade ett inlägg och började babbla om just detta du framhåller.

Däremot har det diskuterats om någon har haft möjlighet att på ett diskret sätt observera förehavandena från allmän plats.

Jo, man kan ju undra vems ärenden DU går.
Citera
2019-05-17, 08:29
Medlem
Detta skrev signaturen hannes.muller tidigare...
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
...
Ni som sitter här och babblar om att ta er dit kommer hur som helst och tack och lov knappast göra det så för mig spelar det ingen roll om tider och platser blir rätt.
...
Sedan tror jag du [=medianox] skall akta dig ordentligt med att uppmana folk att ta sig in på någons gårdsplan. Det finns som du nog vet ingen gårdsplan som inte är privat mark där. Bara din uppmaning att ta sig in på den är uppseendeväckande oklok även om ingen kommer vara dum nog att följa den.

Medianox skrev såhär:
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
...
Ingen skall behöva smyga omkring i buskarna och använda kikarsikte. Ju fler "nyfikna" som ställer upp på gårdsplanen utanför Gazeliigården (nåja, strax utanför tomtgränsen) kl. 10:00 den 16 maj, desto bättre. Vi skall ha i åminnelse, att en besiktning av Nujens svartbyggen indirekt också är en besiktning av vad kommunens egna förtroende- och tjänstemän har låtit eller underlåtit att göra åt sakernas tillstånd.
...

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
...
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrivit "strax utanför tomtgränsen". Fast du varit på platsen så har du tydligen inte uppfattat att "gårdsplanen" utanför Gazeliigården sträcker sig en bra bit mot gatan utanför tomtgränsen.
....
Det är för övrigt fastighetsägarens uppgift att visa var gränsen för "trespassing" går.
Senast redigerad av Enne 2019-05-17 kl. 08:53.
Citera
2019-05-18, 02:02
Medlem
zurfarns avatar
Kevins Allround Bemanning AB.

Företaget som tillhandahållit uzbekerna och polackerna.

.
Sök vidare.
Citera
2019-05-18, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Företaget som tillhandahållit uzbekerna och polackerna.
Är du säker? Jag tvivlar...

Har för mig att det företagets nämnts i något sammanhang, kanske Uppdrag granskning?
De skriver såhär:
Citat:
Genom en liten städfirma i Stockholm får Akilov ett falskt arbetsintyg. Det står på pappret att han är anställd i ett år, men enligt ägaren har han aldrig arbetat där. När Uppdrag granskning frågar förnekar ägaren att han skrivit intyget, även om det är hans underskrift som står på pappret. Med hjälp av det intyget får Akilov en skattsedel, medan han fortsätter att arbeta svart i byggbranschen.
Enligt Advokatsamfundets utredning har företaget som anlitades nu upphört vara momsregistrerat och arbetsgivare:
Citat:
Av den av nämnden inhämtade företagsinformationen framgår att C:s firma D
avregistrerades för F-skatt den 26 januari 2012 och avregistrerades i momsregistret samt
som arbetsgivare den 28 juni 2012

Mer från Advokatsamfundets utredning:
Citat:
Entreprenören som anlitades heter C, med enskild firma, D, org.nr. vvvvvv-vvvv. Skälen till att just den entreprenören anlitades var följande.
Hon och hennes make renoverade sin fastighet i W-stad(=Nacka) kring 2011. Inför renoveringen sökte de hantverkare bl.a. via olika sidor på nätet, där man även kan förklara vad man vill ha hjälp med, varpå man får offerter från olika entreprenörer. D hittades till slut via Blocket av hennes make.

Entreprenören besökte och var en av de
entreprenörer som lämnade offert för arbetet i W-stad. Vid kontroll konstaterades bland annat att entreprenören hade F-skatt. Det träffades härefter en överenskommelse om villkoren för engagemanget. Betalning erlades på löpande räkning mot redovisning av nedlagd tid.

Betalningen erlades till konto som entreprenören anvisade. Entreprenören skötte kontakterna med Skatteverket inför rot- och rutarbete.
Senast redigerad av Enne 2019-05-18 kl. 06:13.
Citera
2019-05-18, 05:55
Medlem
Det verkar som om Uppdrag gransknings information om Akilov-avsnittet är borttaget på svt.se och svtplay.se... Sparas det bara 1 år?

Spåren börjar suddas ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in