Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-01-11, 11:08
Medlem
Det ingen (s)-märkt mörkläggning kan dölja är, att sammanlagt 85 408 kronor bevisligen utbetalades av familjen Nujen till Rakhman Akilovs personkonto i Nordea hösten 2015 - utan att skatt och arbetsavgifter betalades in till Skatteverket. Därefter har (s)etablissemanget trott sig kunna förminska betydelsen av denna svartbetalning genom att låtsas som om ärendet bara handlar om ett begränsat målningsarbete på familjens "sommarhus" i Tingstäde. Advokatsamfundet inledde denna process med att lämna anklagelserna mot Özz Nujens syster Debbie Nujen helt utan åtgärd. Bygg- och fastighetsbolaget Veidekke fortsatte med att försvara Özz Nujen och backade upp honom som moderator i Super Tuesday-tältet i Almedalen i somras. Därefter följde framträdanden i det det ena radio- och TV-programmet efter det andra under hösten för att slutligen nå ett slags klimax den 2 december med Svenska Dagbladets 5-sidiga hyllningsartikel författad av komikerkollegan Lars Berge. Veidekkes kommersiella direktör Lennart Weiss (s) hade säkert sin hand med i spelet för att försöka tvätta Özz Nujens varumärke vitt igen. Dumt nog gick han ut på Facebook samtidigt som SvD-artikeln publicerades med ett noga planerat planerat inlägg där han liknade familjen Nujens svartbetalning med vad tusentals svenskar gör varje dag när de anlitar hantverkare för att renovera sitt badrum. Problemet för både Lennart Weiss´Veidekke Sverige AB och Özz Nujens egen tvättfirma ROA Stockholm AB är nog större än vad de kunnat föreställa sig: Det här ärendet handlar inte om ommålning av ett sommarhus och renovering av ett badrum. Det handlar om en minst femårig byggnadsverksamhet som till slut resulterat i en topputrustad och modernt inredd 1325 kvadratmeter stor hotellanläggning om fyra byggnader med inte mindre än 14 separata badrum! Det är väl rätt självklart att en tilltänkt blivande bostadsminister i Sverige inte utan konsekvenser får förminska en sådan företagsamhet till något alldagligt småfuffens. Av den anledningen har min son i veckan skickat ett nytt brev till Veidekkes styrelse.
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 11:51.
Citera
2019-01-11, 11:44
Medlem
Vad föranledde ÖB att skrida till Nujens försvar?
Även om Micael Bydén befinner sig högt upp i elfenbenstornet så borde han nåtts av uppgiften att Nujens är misstänkta för skattebrott och därför avhållit sig från att offentligt supporta Özz. Kan vara att ÖB är så naiv att han inte förstår konsekvensen av sitt handlande men då borde någon i hans entourage haft förstånd att informera honom om sakernas tillstånd. Inom FM bara måste det finnas folk som inser att ÖBs agerande kastar en skugga över hela verksamheten.

Att skicka fram ÖB i detta ärende tyder på desperation. Det troliga är att ÖB inte agerade på eget initiativ utan att han berordrades därtill av Deep State. Samma Deep State som nu sitter och håller tummarna för att dom lyckats lägga locket på hela historien, föga begriper dom att förtroendet för samhällets auktoriteter faller samman likt ett korthus.
Senast redigerad av Externalist 2019-01-11 kl. 12:01.
Citera
2019-01-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Även om Micael Bydén befinner sig högt upp i elfenbenstornet så borde han nåtts av uppgiften att Nujens är misstänkta för skattebrott och därför avhållit sig från att offentligt supporta Özz. Kan vara att ÖB är så naiv att han inte förstår konsekvensen av sitt handlande men då borde någon i hans entourage haft förstånd att informera honom om sakernas tillstånd. Inom FM bara måste det finnas folk som inser att ÖBs agerande kastar en skugga över hela verksamheten.

Att skicka fram ÖB i detta ärende tyder på desperation. Det troliga är att ÖB inte agerade på eget initiativ utan att han berordrades därtill av Deep State. Samma Deep State som nu sitter och håller tummarna för att dom lyckats lägga locket på hela historien, föga begriper dom att förtroendet för samhällets auktoriteter faller samman likt ett korthus.

Nja - ÖB har nog inte skickats eller beordrats fram. Han har väl snarare visat synnerligen dåligt omdöme.

Det finns visserligen ett etablissemang som utgör den just nu styrande klassen (eller deep state) men det fungerar inte så att medlemmarna ges order. Det handlar snarare om att hela tiden agera konformt med hur etablissemanget förväntas agera.
Citera
2019-01-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Ett tänkbart svar på den fråga du ställer är, att (s)etablissemanget tar hjälp av de personer i olika nätverk som ställer upp. Özz Nujens egna twitterinlägg avslöjar mycket mer än man kanske tror. Någon har i år lagt ut långa trådar av gamla inlägg som rätt väl speglar den vulgaritet som kännetecknar Özz Nujens sanna karaktär. Hade han inte haft något att dölja hade han för länge sedan skaffat sig ett FB-konto och lagt ut bevisen för sin oskuld här i tråden. Även Lennart Weiss (s) hade givetvis visat alla i tråden hur fel framför allt medianox och hans son har i alla sakfrågor. Men de är trots allt klyftigare än tvivlarna här i tråden och håller sig undan.
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 13:13.
Citera
2019-01-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nja - ÖB har nog inte skickats eller beordrats fram. Han har väl snarare visat synnerligen dåligt omdöme.

Det finns visserligen ett etablissemang som utgör den just nu styrande klassen (eller deep state) men det fungerar inte så att medlemmarna ges order. Det handlar snarare om att hela tiden agera konformt med hur etablissemanget förväntas agera.
Det borde vara en ryggmärgsreflex hos den som är högste företrädare för en skattefinansierad verksamhet att inte supporta misstänkta skattebrottslingar. Jag har svårt att tro att ÖB är så fruktansvärt naiv att han frivilligt och utan påtryckningar kliver i den fällan.
Senast redigerad av Externalist 2019-01-11 kl. 13:40.
Citera
2019-01-11, 18:01
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Som sagt, det finns några här i tråden som främst vill sprida osanna rykten och lögner. Skulle jag skriva ner vad jag tycker om dessa, riskerar jag att bli avstängd igen. Det som utmärker 99,9 procent av innehållet i FB:s trådar kan nog rätt väl sammanfattas i sentensen "Mycket snack - men lite verkstad". Det kanske till och med är själva tanken med forumet - att vara en samlingsplats för mer eller mindre oskyldigt skvaller och åsiktsutbyte. Jag och min son har använt oss av FB på ett litet annorlunda sätt. Vi har publicerat ett tiotal skrivelser som gått ut till ett 40-tal mottagare, varav ett 20-tal också har namngivits här. För den som låtsas hysa tvivel om att skrivelserna verkligen har sänts till de uppgivna adressaterna, är det ju mycket lätt att kontrollera saken genom att själv ringa upp dem. Det är inte alls svårt och blir så att säga självvaliderande. Omvänd bevisföring med avmaskade skärmdumpar för knappast ämnet vidare.
Jag har antagit att dessa skrivelser inte skickats anonymt? Jag frågar för du verkar ju vara mån om vara anonym här i detta forum, vilket naturligtvis är fullt förståeligt.
Men glöm det - jag tror skrivelser av den art du och din son ägnat er åt tyvärr inte har någon betydelse. I synnerhet inte om det finns order från högre instans att inte utreda skattebrottet - och nog finns det tecken på att något sådant kan ha skett. Då måste det till en ordentlig granskning av grävande journalister (typ Janne Josefsson) för att få något att hända. Att ställa ansvariga myndighetschefer mot väggen inför kamera och kräva svar på alla dessa frågor ärendet handlar om. Med det sagt så ska du inte tolka det som om att jag tycker det är fel att som privatperson skicka brev - det är hedervärt. Men tyvärr så tror jag att det är rätt meningslöst.

Nog om detta.
Jag lämnade tråden strax efter du gick med för att jag upplevde att du kapade tråden och att det tjafsades för mycket på ett personligt plan om oväsentligheter och lokalpolitik vilket sabbade tråden. Dessutom så spårade tråden in på terrorfinansiering snarare än skattebrottet och då jag varken tror på sådan koppling än mindre möjligheten att åtala för det, så upplevde jag att tråden spårade ur.
Av trådens utveckling att döma, hade jag rätt i att vilja koncentrera ämnet till skattebrottet/svartbygget då det är vad som främst diskuterats sedan jag lämnade tråden. Men det tyckte inte du och din lilla svans då.
Jag sprider inga osanna rykten och lögner - jag spekulerar i varför Nujens brott inte verkar utredas. Du däremot påstår en massa saker som faktiskt KAN vara osanning och lögn. Jag säger inte att det är det, bara klarifierar skillnaden mellan dessa positioner.
Det vimlar av trollkonton på flashback. Vem som helst kan säga att man är en viss ålder, har en viss bakgrund och har gjort si och så. Vilket du i allra högsta grad gjort. Du är dessutom mycket otrevlig - hela tiden fikar du efter beröm och agerar drama queen när någon ifrågasätter något som du skriver. "Nu lämnar jag tråden - för alltid" har vi läst ett antal ggr! Men inte fan gör du det! Personangrepp ligger alltid nära, som det redan påpekade "Som sagt, det finns några här i tråden som främst vill sprida osanna rykten och lögner". Vilka osanna rykten och lögner jag publicerat kan du inte precisera - för de finns inte.
Att vi inte gillar varandra är tydligt men jag kan iaf precisera varför.
Om du nu är så engagerad i detta fall och gör så mycket verkstad, vad gör du då på Flashback?
Man skulle tycka att agera i det tysta vore mer effektivt. Förklara gärna.
Citera
2019-01-11, 18:53
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Dina frågor är ointressanta. Ta dom i PM.

Jag tycker valleros frågor är intressanta i allra högsta grad. Ser gärna en skärmdump på påstått insända skrivelser av medianox. På Flashback kan man häva ur sig det mesta taget ur luften, verifiera fakta är A och O om man vill tas seriöst.

Özz fortsätter uppröras över svarta pengar och skattesmitare (retweetade 8/1):
Citat:
8 av 10 gånger du sätter dig i en Uberbil åker du svarttaxi.
https://twitter.com/ozznujen
Dags att #stoppafusket #svpol https://twitter.com/svtaxiforb/status/1082524804375179264
Citera
2019-01-11, 18:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det finns givetvis mycket man kan tycka är mindre meningsfullt. Var och en får givetvis tycka som den vill. Jag själv tycker att det är meningslöst att svara på Hannes och dina frågor. Det för liksom inte ärendet framåt, för att använda ditt eget uttryck. Och skulle jag trots allt säga vad jag tycker om din och Hannes närvaro i tråden, skulle jag med största säkerhet bli avstängd (minst) en vecka till. Är du nöjd med mitt svar, kan vi gå och lägga oss nu och tänka på något roligare att drömma om än FB.

Ärendet förs framåt om du skärmdumpar dina skrivelser. Jag ser fram emot att du gör detta eftersom det ger legitimitet åt dig, och det vill du väl ha, något annat vore märkligt.
Citera
2019-01-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ärendet förs framåt om du skärmdumpar dina skrivelser. Jag ser fram emot att du gör detta eftersom det ger legitimitet åt dig, och det vill du väl ha, något annat vore märkligt.

Som du kanske har märkt så finns det fler än jag som finner det meningslöst att fortsätta den här diskussionen (mycket raderat sista kvarten). Men förklara gärna för mig hur du tänker när du tycker ärendet förs framåt av skärmdumpar - på vad? Förklara gärna till vilken adress i Nice eller Grimaud som mottagarna av mina skrivelser har skickat sina respektive bekräftelser på att ha mottagit anonyma skrivelser! Som sagt, den som tvivlar kan på nätet lätt få tag i telefonnummer till de 20 mottagare som av mig och min son har namngetts här. Det är bara att sätta igång att ringa för att få veta sanningen, eller hur?
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 19:10.
Citera
2019-01-11, 19:09
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det finns givetvis mycket man kan tycka är mindre meningsfullt. Var och en får givetvis tycka som den vill. Jag själv tycker att det är meningslöst att svara på Hannes och dina frågor. Det för liksom inte ärendet framåt, för att använda ditt eget uttryck. Och skulle jag trots allt säga vad jag tycker om din och Hannes närvaro i tråden, skulle jag med största säkerhet bli avstängd (minst) en vecka till. Är du nöjd med mitt svar, kan vi gå och lägga oss nu och tänka på något roligare att drömma om än FB.
Nej inte nöjd med ditt svar alls - i förra inlägget ljuger du om att jag tidigare anmält dina inlägg för att få dem raderade. I detta inlägg kan du inte "säga vad du tycker om min närvaro i tråden" för då skulle du bli avstängd. Detta är tydligen din tråd och ditt ämne.
Jag trodde flashback var ett diskussionsforum.
Citera
2019-01-11, 19:16
Medlem
[quote=vallero|66395868]Nej inte nöjd med ditt svar alls - i förra inlägget ljuger du om att jag tidigare anmält dina inlägg för att få dem raderade. I detta inlägg kan du inte "säga vad du tycker om min närvaro i tråden" för då skulle du bli avstängd. Detta är tydligen din tråd och ditt ämne.
Jag trodde flashback var ett diskussionsforum.[/QUOTE

Nej, vallero. Som gammal åklagare (även en tid domare) är jag en väldigt noggrann person och har aldrig ljugit - vare sig i den här tråden eller någon annanstans (vad jag vet). Jag sade bara att du kunde försöka radera det aktulla inlägget av mig också, eftersom inläggen strax innan försvunnit i en rasande takt - även dina. Har du inte lagt märke till det? Jag ser dig och Hannes enbart som trådförstörare - ni tillför inget av värde i diskussionen som förs här. Hjälp nu istället till att förklara för trådens läsare hur du tänkt dig att skärmdumpningen skall gå till. Det kanske kan ge mig en helt ny kunskap, så jag är idel öra.
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 19:19.
Citera
2019-01-11, 19:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag tycker valleros frågor är intressanta i allra högsta grad. Ser gärna en skärmdump på påstått insända skrivelser av medianox. På Flashback kan man häva ur sig det mesta taget ur luften, verifiera fakta är A och O om man vill tas seriöst.

Özz fortsätter uppröras över svarta pengar och skattesmitare (retweetade 8/1):
Varmt tack för support! Medianox kanske är precis vad han säger, men han är lik förbannat jävligt otrevlig och har kapat tråden. Och om han nu gör allt det han påstår sig ha gjort så är det fine - men varför han uppehåller sig här i tråden är rätt märkligt. Det är ju bara "snack och ingen verkstad" enligt honom. Om man inte berömmer hans påstådda gärningar förstås...

Den här storyn är otroligt viktig och tråden förtjänar en nystart! Nujens ska fan inte klara sig undan!
Jag har faktiskt haft kontakt med Janne Josefsson i ett annat ärende så jag funderar på att maila honom om denna fråga - han ligger ju bra till för att ta tag i denna rättsröta även om han inte jobbar för UG längre. Han har dock ett liknande program på g och detta borde vara något som han bevakar och skulle älska att ta tag i efter den skandalösa "intervjun" med äcklet Özz. Jag är övertygad om att det pågår något bakom kulisserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in