Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
19-05-16, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Javisst och då blir problemet också isolerat till fastigheterna på Gotland. Att han har semester där är en sak, men man ska ju vara skriven där man till största delen har sin dygnsvila. Men det är ju inget miljö-och byggnämnden bryr sig i.

Tror faktiskt de har lagt upp en bra plan här. Så bra den kan bli då alltså. Hannes och medianox har skrivit underliga inlägg i mitt tycke. De har fokuserat stenhårt på vissa sak om och om igen. De svarar inte heller på alla frågor, som skulle kunna vara till problem för Nujen och Damm etc. Deras inlägg har också isolerat frågan till Gotland och fastigheterna. En jurist medianox och hannes vet också hur allt går till och så har de grälat, hur länge? Så det verkar vara en inställning som många har, att det endast rör sig om Gotland och fastigheterna. Men jag tror det är större än så, mycket större. Man vaknar inte en dag och köper fastigheter och bygger om på olovligt där en ägare "inte har med det där att göra". Det är många båtar begravda här.
Visst är det hela mycket större än några hus på Gotland. Men övriga myndigheter har ju uppenbarligen fått order att inte rota i fallet, så då tror jag faktiskt att detta med att nysta upp det underifrån är en av de få framkomliga vägarna just nu.
Citera
19-05-16, 12:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Inspektionen idag gäller inte vem som gjort vad utan om något som kräver lov från byggnadsnämnden gjorts på fastigheten. Om sådant konstateras kommer byggnämnden ge anvisningar/föreläggande eller något kring det till ägarna.

Vad gäller vem som gjort var stämmer dina resonemang men vad gäller Villa Zetterling fick sannolikt byggnämnden sådana uppgifter vid slutbesiktningen om sådan gjorts. På de andra två fastigheterna har inga bygglov getts och följdaktligen ingen slutbesiktning gjorts.

Fortfarande vet vi inte om den genomförts eller ställts in av någon anledning.

Ah, det stämmer. Jag skenade i väg i tanken.
Citera
19-05-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Den gubben går väl inte eftersom det finns dokumenterat på flera uthyrningssiter.

Precis, och medianox och hannes har pratat om hur många bilder som de skickat in. så att ingen annan ska skicka in bilder och att de hyr ut? Om det är få som har gjort det blir det lättare för Rickard Damm att prata bort det.

Man vet inte vem som vill hjälpa och vem som vill stjälpa här.

Citat:
Det återstår att se. Går de helskinnade ur det eller vidare med en knäpp på näsan så lär den informationen spridas på alla möjlig ställen. Det blir ju lite prejudicerande i så fall.

Så är det kanske. Man får hoppas att tjänstemän på dessa myndigheter följer tråden om nu medianox anmälningar mot all förmodan inte skulle hamnat på de skrivbord vi hoppas.

Det får man hoppas. Jag vet inte, men det var någon annan förutom medianox och hannes som skickat in bilder och länkar från utyrningsställena tror jag?
Citera
19-05-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det hela mycket större än några hus på Gotland. Men övriga myndigheter har ju uppenbarligen fått order att inte rota i fallet, så då tror jag faktiskt att detta med att nysta upp det underifrån är en av de få framkomliga vägarna just nu.

Det verkar inte bättre. Men de borde verkligen göra det. Men det är klart, de måste ha en riktig anledning att göra det. En tråd på FB räcker inte. Och vem har hjälpt och vem har stjälpt i tråden?

Trolleri och trollera.

Man får väl se vad som kommer ut ifrån det här. Det var väl en del brott om de nu begåtts som skulle gå ut 2020 vad medianox har skrivit, om jag kommer ihåg rätt. Är vi verkligen säkra på att de inte går ut tidigare?
Citera
19-05-16, 12:34
Medlem
Har tyvärr inte möjligt att ge aktuell status för inspektionen. Inget syntes längs väg 148 i byn vid 11-tiden, lugnt och stilla, förutom ett pågående vägbyggnadsarbete. Inget som tyder på att något upplopp eller liknande ägt rum vid Nujens fastigheter.

Troligen har tillsynen ägt rum då svågern gjort sig omaket att åka över till Gotland med bil en onsdagkväll bara för detta.
Citera
19-05-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Debbie Nujens svar på frågorna till henne ansåg Advokatsamfundet inte vara tillfredsställande. I en ny skrivelse den 2 mars ombeds därför Debbie Nujen att yttra sig över varför innehållet i hennes svar inte överensstämmer med innehållet i polisens finansiella utredning som genomförts under förundersökningen gällande terrorbrottet på Drottninggatan. För att komma från en intresseorganisation som Advokatsamfundet, är detta en synnerligen stark markering.

I det nya yttrandet från Debbie Nujen, som inkom till Advokatsamfundet den 14 mars, vidhöll hon vad hon tidigare anfört. Det enda nya i sak som hon anför är, att betalningen för renoveringsarbetet har skett från hennes fars bankkonto och från hennes och hennes makes gemensamma bankkonto till det bankkonto som som har angetts av det anlitade företaget. Hon säger också att det är hennes man ensam som har skött betalningarna.

Inte heller denna förklaring ansåg Advokatsamfundet tillfredsställande, varför man den 13 april beslutade att ta upp ett disciplinärende mot Debbie Nujen.

Det här är medianox fjärde inlägg den första dagen hen skrev i tråden.

Är väldigt insatt i det här med Debbie Nujen och Advokatsamfundet. Men uppger sig själv vara advokat? Eller är det bara sonen som var advokat?

Mitt fetade ovan: redan här fanns på första dagen i medianox skrivande i tråden att det är Rickard Damm som har angetts som ensam skött betalningarna. Och senare då byggandet och gud vet allt.

Mamoste och Rickard är alltså de som varit där i dag. Ensamma ansvariga?
Citera
19-05-16, 13:07
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Javisst och då blir problemet också isolerat till fastigheterna på Gotland. Att han har semester där är en sak, men man ska ju vara skriven där man till största delen har sin dygnsvila. Men det är ju inget miljö-och byggnämnden bryr sig i.

Tror faktiskt de har lagt upp en bra plan här. Så bra den kan bli då alltså. Hannes och medianox har skrivit underliga inlägg i mitt tycke. De har fokuserat stenhårt på vissa sak om och om igen. De svarar inte heller på alla frågor, som skulle kunna vara till problem för Nujen och Damm etc. Deras inlägg har också isolerat frågan till Gotland och fastigheterna. En jurist medianox och hannes vet också hur allt går till och så har de grälat, hur länge? Så det verkar vara en inställning som många har, att det endast rör sig om Gotland och fastigheterna. Men jag tror det är större än så, mycket större. Man vaknar inte en dag och köper fastigheter och bygger om på olovligt där en ägare "inte har med det där att göra". Det är många båtar begravda här.

Medianox och hannes har anmält hela tiden och ofta. Så ingen annan ska göra det?

Betalning för SVARTJOBB kvarstår ju också även om dagens besiktning inte har detta som focus.
Citera
19-05-16, 13:17
Medlem
Citat:
Hannes två första inlägg.

Mina fetade: Tror det är mycket svårt att få insyn om man inte känner "någon sådan"??? What?

Vet inte vad ALMI är?

Väldigt konstiga två första inlägg enligt min mening. Ingen kan veta något om man inte bor nära, Tinsstäde är för långt bort för Gotaland är så stort. Och sen alla dessa referenser till klantänkande och assyrier, kurder och så vidare? Vad menas?

Tycker dock att medianox och hannes gillar att diskutera med varandra riktigt mycket. Givande diskussioner som man kan få mycket matnyttigt ur. Om man funderar lite på vad de säger om och om igen.

Inget märkligt i det. Att som utomstående försöka få insyn i hur en klan fungerar, vem som är ansvarig och vem som gör vad är i princip omöjligt. Ingen svarar rakt på frågor eftersom grundinställningen är att det är en familjeangelägenhet och det vill vi inte prata om.

Gotland är stort. Att ta sig från norr till söder tar i princip en dag. Kommer du väl till Tingstäde så vad har du för rätt att gå in på en privat tomt.
Citera
19-05-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Betalning för SVARTJOBB kvarstår ju också även om dagens besiktning inte har detta som focus.

Det kvarstår men Özz Nujen har ju tydligt sagt "har ingen insyn" och "har inte med det där att göra".

Så Rickard Damm och Mamoste sysslar med något. Oklart vad.
Citera
19-05-16, 13:31
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Det kvarstår men Özz Nujen har ju tydligt sagt "har ingen insyn" och "har inte med det där att göra".

Så Rickard Damm och Mamoste sysslar med något. Oklart vad.

Vi får väl fråga SVÅGERN.

Vet vi om inspektion har avslutats eller pågår den i nuläget?
Citera
19-05-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Vi får väl fråga SVÅGERN.

Vet vi om inspektion har avslutats eller pågår den i nuläget?

ahhh ORAKLET själv, SVÅGERN ja.

Undrar själv mycket över hur det går med inspektionen. Rickard Damm kanske pratar länge och väl så det pågår till kvällningen?
Citera
19-05-16, 14:40
Medlem
Frammes avatar
Man kan aldrig svära sej fri så länge man står som ägare eller delägare. Att dom sätter in pajasen (svågern) och tror att dom kommer undan rättvisan, visar deras kapacitet. Deras oklara boföhållanden och folkbokföringar är också något som kommer att komma ikapp dom. O s v. Denna story har vi inte sett slutet på ännu. Snarare början. Sen må Özz ha lite uppdrag men dom flesta som kommer, är nog bara nyfikna, eller tvingade på ett eller annat sätt att kolla på denna brottsling. Inte hans gärningar som Sverigeföraktare och självutnämnd komiker som gör honom inbillat poppis.
Senast redigerad av Framme 19-05-16 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in