Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
19-09-25, 13:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
På vilket sätt blir sportbilen mindre miljöfarlig när han säljer den? Förklarar han det?

Ha ha, jävligt bra fråga

Så långt tänker ju inte idioten och hans lilla publik.

Hycklaren, skattesmitaren, terroristfinansiären.
Citera
19-09-25, 21:40
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriller0
Jag har anmält löpande till SKV. Även denna gång.

Bra!

Nu är det ju inte bara så att Mamoste är skenskriven. Och det framkommer tidigare i denna tråd. Frun är skriven på annat ställe. Stämmer säkert inte. Özz är skriven hos morsan, vilket ju inte heller stämmer. Och sen var det en bror, kommer inte ihåg om det var Cesur eller Ulas, som hade ett flyttmönster som pekade på ett system av misstänkta skenskrivningar.

Blir mycket pyssel med eftersändningar, men fusket är väl antagligen värt det.
Citera
19-09-27, 08:50
Medlem
Kan det var bostadstillägget som hägrar?
"Bostadstillägg är ett tillägg till den allmänna pensionen för dig som har en låg pension. Det är skattefritt och betalas ut med maximalt 5 560 kronor per månad."
Med lite kreativitet kan det generera 12x5560=66720sek om året, skattefritt
Citera
19-09-27, 17:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Vem tömmer brevlådan hos Mamoste Nujen på Gotland? Troligast är att sonen Ulas åker upp från Visby då och då. Byskvaller vore uppskattat.

Edit: Gubben har visst siktats i byn igen, enligt rykte.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 19-09-27 kl. 18:05.
Citera
19-09-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vem tömmer brevlådan hos Mamoste Nujen på Gotland? Troligast är att sonen Ulas åker upp från Visby då och då. Byskvaller vore uppskattat.

Edit: Gubben har visst siktats i byn igen, enligt rykte.

Tror inte på nån brevlåda överhuvudtaget. Allt, dvs. alla krav från SkV och Försäkringskassan går till nån eftersändningsadress. Som jag antar går till en revisor i södra Sthlm. Typ i en söderförort som heter Handen i Haninge Kommun. Jag vet inte vem, men han kanske heter nåt på N i efternamn? Typ Nilsson?

Vid nåt tillfälle i livet, om man är en acklimatiserad invandrare, så börjar man tänka som en efterbliven svensk. Dvs vad får jag i pension när jag blir 65? Men om man tjänat svart i hela sitt liv så har man ju inget att falla tillbaka på. Och det vet Debbie och Richard. Men inte dom andra i klanen. Men dom kanske anar.

Och säljer bilen.......
Citera
19-09-28, 01:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Tror inte på nån brevlåda överhuvudtaget. Allt, dvs. alla krav från SkV och Försäkringskassan går till nån eftersändningsadress. Som jag antar går till en revisor i södra Sthlm. Typ i en söderförort som heter Handen i Haninge Kommun. Jag vet inte vem, men han kanske heter nåt på N i efternamn? Typ Nilsson?

Vid nåt tillfälle i livet, om man är en acklimatiserad invandrare, så börjar man tänka som en efterbliven svensk. Dvs vad får jag i pension när jag blir 65? Men om man tjänat svart i hela sitt liv så har man ju inget att falla tillbaka på. Och det vet Debbie och Richard. Men inte dom andra i klanen. Men dom kanske anar.

Och säljer bilen.......
De har satt upp en brevlåda vid den fula "villa Zetterling", det är omvittnat. Sedan kan han ju ha eftersändning, c/o-adress, digital brevlåda o.s.v. Nu ska han visst vara där och låtsas bo, åtminstone för en fem, sex dagar sen. Då blir ju det mer eller mindre jobbigt. Jag tror att han har försett sig inför pensionen. De är gränslöst giriga, utan varje spärr, hela högen. Den låtsade separationen från frun är säkert ekonomiskt motiverad. Familjen har en lång historia av märkliga skenskrivningar. Men en "släktgård" ska de ha tillsammans, familjen Separerad.
Citera
19-09-28, 17:12
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
De har satt upp en brevlåda vid den fula "villa Zetterling", det är omvittnat. Sedan kan han ju ha eftersändning, c/o-adress, digital brevlåda o.s.v. Nu ska han visst vara där och låtsas bo, åtminstone för en fem, sex dagar sen. Då blir ju det mer eller mindre jobbigt. Jag tror att han har försett sig inför pensionen. De är gränslöst giriga, utan varje spärr, hela högen. Den låtsade separationen från frun är säkert ekonomiskt motiverad. Familjen har en lång historia av märkliga skenskrivningar. Men en "släktgård" ska de ha tillsammans, familjen Separerad.

OK, brevlådan finns på plats. Man kan ju undra vilken post som lämnas däri. Trängselskatteavgifter från Stockholms kommun?

Man undrar ju hur det är att bo ensam på Pensionat Zetterling? Vilken toalett ska man nyttja, nr 3 eller nr 8? Eller nån där emellan.

Och jag hoppas att Mamoste inte är rädd för skogen runtomkring, 90.000 kvm skog. Det brukar vara en fasa för de som kommer från mer steniga öknar.

Men han bor säkert nere i f.d. skolhuset. Dvs. "släktgården".

Man måste ju säga att de, dvs. klanen, har lyckats här i livet. På ett undanskymt ställe på Gotland äger man en släktgård, en teater och ett pensionat. Bra jobbat. Och sen när "sportbilen" är såld så återstår bara att ordna en klimatföreställning i teatern, med Greta som dragplåster. Och Tingstäde kommer på kartan ordentligt.

Lyssnar du, Özz? Tipset ovan fick du gratis.
Citera
19-09-29, 23:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
OK, brevlådan finns på plats. Man kan ju undra vilken post som lämnas däri. Trängselskatteavgifter från Stockholms kommun?

Man undrar ju hur det är att bo ensam på Pensionat Zetterling? Vilken toalett ska man nyttja, nr 3 eller nr 8? Eller nån där emellan.

Och jag hoppas att Mamoste inte är rädd för skogen runtomkring, 90.000 kvm skog. Det brukar vara en fasa för de som kommer från mer steniga öknar.

Man måste ju säga att de, dvs. klanen, har lyckats här i livet. På ett undanskymt ställe på Gotland äger man en släktgård, en teater och ett pensionat. Bra jobbat. Och sen när "sportbilen" är såld så återstår bara att ordna en klimatföreställning i teatern, med Greta som dragplåster. Och Tingstäde kommer på kartan ordentligt.

Tack för skrattet Zurfarn. Vilken salig röra dom satt sig i. Gotland, Svartbyggen, Terrorfinans, En komedishow bara betalda kommunarbetare tittar på, Mamoste på någon slags förvisning från frun på pappret med inställelseuppdrag för att få upp pensionen, etc. En ny dokumentär som tar upp allt detta, det vore något, stor succé i stugorna garanterat!

TV3 på 90-talet hade redan varit i produktion. Detta påminner mig om reportagen om den där romska familjen i Norrland som högg grannen med en yxa i huvudet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Grannfejden_i_Tornedalen
Senast redigerad av Nixter 19-09-29 kl. 23:17.
Citera
19-09-30, 00:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Bilden slog mig, något önsketänkande kanske, att Mamoste i Nacka, får ett samtal från sonen Ulas på Gotland. "Du har fått ett rekommenderat brev från myndighet X, du måste komma och hämta ut det", varpå den stackars åldringen tvingas kliva in i Mercan (eller vad det nu var) med hjärtat i halsgropen, ta motorvägen till Nynäshamn, köra ombord på färjan och sitta av ett antal långtråkiga timmar o.s.v.

Sådana förtretligheter kan man nog räkna med som skenbokförd. Jag hoppas på fortsatt uppvaktning från myndigheter.
Citera
19-10-03, 07:23
Medlem
Vad tycker gotlänningarna om att de måste stå för notan när Mamoste besöker vården?

Hemkommunen/landstinget står för vårdkostnaderna. Var är han "listad"?

Nu får Gotland ta del av hans skatter men de är förmodligen inte så höga då han troligen inte uppfyller kravet om att ha varit här i 40 år för att få hela garantipensionen.
Citera
19-10-03, 18:06
Medlem
Citat:
Bilden slog mig, något önsketänkande kanske, att Mamoste i Nacka, får ett samtal från sonen Ulas på Gotland. "Du har fått ett rekommenderat brev från myndighet X, du måste komma och hämta ut det", varpå den stackars åldringen tvingas kliva in i Mercan (eller vad det nu var) med hjärtat i halsgropen, ta motorvägen till Nynäshamn, köra ombord på färjan och sitta av ett antal långtråkiga timmar o.s.v.

Sådana förtretligheter kan man nog räkna med som skenbokförd. Jag hoppas på fortsatt uppvaktning från myndigheter.

Ulas kan ju ha fått en generalfullmakt för Mamoste. Den kan Debbie ha fixat. Ulas löser ut alla Mamostes handlingar utan problem.
Citera
19-10-03, 21:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Ulas kan ju ha fått en generalfullmakt för Mamoste. Den kan Debbie ha fixat. Ulas löser ut alla Mamostes handlingar utan problem.
Det är förstås möjligt, men nu låtsas Mamoste bo där, med sin kropp, den har återvänt till platsen (om han sen åkt iväg igen vet jag inte).

Frågan är hur genomskinliga de vågar vara i sitt fifflande nu. De har ju fått en del uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in