Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Du tycks visst aldrig vilja ge dig - och passar på att posta dina dumheter när jag sover eller ligger på sjukhus. Du tycks inte heller ha tagit in i ditt huvud, att Nujen-Akilovärendet är ett av vänsteretablissemanget (läs gärna regeringsmedlemmar) mörklagt ärende. Vad är det för "illa" med att traktens invånare och andra "nyfikna" uppmärksammar att kommunens företrädare nödgats utföra inspektion av ett 1 325 kvadratmeter stort svartbygge? Det lär vara Gotlands i särklass största misstag någonsin att släppa igenom det - antingen det nu har skett genom korruption - alltså med politikernas och tjänstemännens goda minne - eller ej. Och de svarta rubrikerna, om det nu överhuvudtaget ens blir en notis, kommer nog inte att handla om rasister i Tingstäde - däremot om en skattefifflande kurdisk familj som tror att de fått frikort till vilka lagöverträdelser som helst.

Avslutningsvis så verkar du ha ett mycket underligt förhållande till Gotlands polismakt. Förra gången du besökte Tingstäde för ditt trevliga samtal med Rickard Damm hade du fått för dig, att polisen på Gotland prenumererade på den här tråden och hade förvarnat Nujens om ditt besök. Nu tror du polisen kommer att rycka ut för att jag tyckt grannar, pensionatskonkurrenter och andra "nyfikna" gott och väl kan stå utanför tomtgränsen vid Gazeliigården och fråga Özz och Debbie vilken moralisk kompass som har styrt Nujenfamiljens göranden och låtanden i byn. Du är inte litet paranoid, du. Tänk om. tänk rätt och lägg ner - medan tid är före det stora sammanbrottet.

Så du anser att dina sömntider och påstådda sjukhusvistelser skall styra när folk i tråden skriver?

Jag har då aldrig trott att polisen på Gotland sitter och yrkesmässigt läser flashback. Möjligtvis när något spektakulärt hänt som nyårsmordet och i arbetet knappast ens då.

Däremot tror jag på allvar att SÄPO följer trådar på flashback och särskilt sådana som denna där "aktivister" diskuterar skyddsobjekt som ju antagligen Özz Nujjen är. (PKK som Özz Nujjen sympatiserar med ses ju dessutom numera som en allierad till Sverige och Nato av överheten.) Dessa i Säpo kontaktar i sin tur gotlandsanställda om era planer och har kanske redan gjort det. För att tro att Säpo följer "aktivist"-sidor på nätet behöver man nog inte kallas konspirationsteoretiker eller foliehatt utan det ingår självklart i deras spaningsjobb.
Citera
2019-05-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Så du anser att dina sömntider och påstådda sjukhusvistelser skall styra när folk i tråden skriver?

Jag har då aldrig trott att polisen på Gotland sitter och yrkesmässigt läser flashback. Möjligtvis när något spektakulärt hänt som nyårsmordet och i arbetet knappast ens då.

Däremot tror jag på allvar att SÄPO följer trådar på flashback och särskilt sådana som denna där "aktivister" diskuterar skyddsobjekt som ju antagligen Özz Nujjen är. (PKK som Özz Nujjen sympatiserar med ses ju dessutom numera som en allierad till Sverige och Nato av överheten.) Dessa i Säpo kontaktar i sin tur gotlandsanställda om era planer och har kanske redan gjort det. För att tro att Säpo följer "aktivist"-sidor på nätet behöver man nog inte kallas konspirationsteoretiker eller foliehatt utan det ingår självklart i deras spaningsjobb.

Läs ditt eget inlägg från i somras där du redogör för din träff med Rickard Damm - där påstår du precis det jag säger - alltså att du är säker på att polisen i förväg underrättade Nujens om ditt besök. Det går inte att ljuga om i tråden dokumenterade fakta - inser du aldrig det, Hannes?

Tillägg: Beträffande mina sömntider och sjukhusvistelser så har jag bara konstaterat, att du blir särskilt aktiv i tråden när du (tror att du) inte riskerar något genmäle från mig. Du har ju själv igår (eller var det idag?) tydligt deklarerat, att du inte har något mer att berätta och att du inte vill debattera med mig och andra. Men du verkar precis som Özz Nujen ha något fel på din inre kompass - du gör inte som du säger.
Senast redigerad av medianox 2019-05-07 kl. 17:12.
Citera
2019-05-07, 16:54
Medlem
Motalas avatar
Citat:

Var hygglig SLUTA SPAMMA tråden blir lidande.

All ära till Medianox et al som för ärendet och tråden framåt.

Vet vi vilket klockslag so är aktuellt den 16 maj?
Citera
2019-05-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Var hygglig SLUTA SPAMMA tråden blir lidande.

All ära till Medianox et al som för ärendet och tråden framåt.

Vet vi vilket klockslag so är aktuellt den 16 maj?

Svar:
Kl. 10:00 (Gazeliigården, skolan och sockenmagasinet)
Kl. 10:30 ("Villa Zetterling")
Citera
2019-05-07, 17:14
Medlem
Citat:
Jag känner nu faktiskt ärligt att det här är litet obehagligt personligen för mig.

ALMI på Gotland och deras anställdes kontakter med kurdiska företagare är något som verkligen kan vara mycket intressat att nysta i. Typ kontakt/företagsstöd mellan länsstyrelse/kommun och deras hjälp till företagare/försäljning av fastigheter osv är något som varit omvittnat vänskapskorrumperat på Gotland. En landshövding fick för inte så länge sedan avgå efter det hon klart uttalat att tjänstemän skulle vara korrumperade och en tjänsteman var lömsk nog att spela in hennes ord och ge dem till radion. Tror nog att om en kurd dyker upp i den församlingen och i den atmosfären så är det helt fritt fram. De måste ju hjälpa invandrare också och de flesta av dem kan inte förstå att det är någon skillnad på att vara kurd, arab eller assyrier.

2014 avgick jag som SD Ordförande och första namn på listan för att jag hamnade i en situation som jag trodde (tror) var direkt farlig för mig och även min familj.

Citat:
Swedbank iVisby utmärkte sig för c:a fem år sedan genom att ha en kvinna anställd som vurmade något alldeles extra för att hjälpa invandrarföretagare och även tala om detta i politiska sammanhang. Hon gick till hårt angrepp 2014 mot SD på en politikerutfrågning. Hon bör ha samarbetat kanske till och med anställt Ulas Nujen. Jag vet inte vilken nationalistet kvinnan har men möjligtvis är även hon kurd.

Swedbank profilerade sig som en bank för nya svenskar för fem år sedan här på Gotland.

Citat:
Jag satte mig just ned för att redigera om texten och lägga ut den själv. Det var alltså jag som åkte dit och det kändes som besök var väntat och att han ville ge sin story till Flashback - möjligtvis var han desförinnan rädd eller låtsats vara rädd och jag gissar att han pratade med polis eller någon vän inne i huset när han gick och vankade utanför fastigheten. Jag kan tro att han lade ned telefonen påslagen när jag gick fram till honom och vi började prata. Skall erkänna att jag inte direkt kopplade vem han var. Ett ganska långt samtal följde och varken han eller jag har något att skämmas för i vårt uppträdande men han kanske trasslat in sig ytterligare med de nya uppgifterna han vill ge.

Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.

Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.

Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.

Rickard Damm har alltså pratat med Hannes. Och då ska han ha sagt att han inte visste att Akilov jobbat där?

Men var inte det här före intervjun med Janne Josefsson? Då Özz satt och sa att Janne skulle fråga svågern?

Hur går det här ihop egentligen?
Citera
2019-05-07, 19:26
Medlem
Om vi nu lämnar Hannes åt sitt öde i Klintehamn och återgår till Nujens i Tingstäde så kan vi med tillfredsställelse konstatera, att upprullingen av Nujen-Akilovärendet nu har inletts på allvar och att den tycks ske enligt plan, ja, till och med något fortare än vad jag själv och min son hade förväntat oss. Fyra byggnader skall snabbt gås igenom den 16 maj för att tillsynsteamet med sin jurist skall bilda sig en uppfattning om vilka åtgärder som faktiskt har vidtagits. Den rent tekniska inspektionen kommer senare att bli omfattande, då den ju i princip skall kunna läggas till grund för eventuellt i efterhand beviljade bygglov för de åtgärder som redan vidtagits. Det är här som tillsynsteamet kan bidra med ett värdefullt underlag för den (högst sannolika) fortsatta utredningen av ärendet av skattehandläggare och åklagare. Fastighetsägarna kan nämligen redan av tillsynsteamet avkrävas en fullständig redovisning av vilka personer och vilka "kontrollansvariga" som i praktiken stått för olika åtgärder på byggnaderna - enbart med hänvisning till att uppgifterna är nödvändiga för att i efterhand kunna bevilja bygglov. Skulle fastighetsägarna motsätta sig detta och inte själva vilja bidra till en sådan genomgång och kartläggning av byggprocessen finns alltid möjligheten för miljö- och byggnämnden att framtvinga en sådan genom vitesföreläggande.
Citera
2019-05-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Rickard Damm har alltså pratat med Hannes. Och då ska han ha sagt att han inte visste att Akilov jobbat där?

Men var inte det här före intervjun med Janne Josefsson? Då Özz satt och sa att Janne skulle fråga svågern?

Hur går det här ihop egentligen?

Han sa att han visste det genom att han hört att det påståtts så på rasistsidor.

Nu verkar det mesta man skriver tas bort på "trådkungens" inrådan trots att jag inte skriver ot eller personangrepp.

Fick jag svara på den här frågan Medianox?

För övrigt var det ganska mycket intressant som kom fram i det där samtalet som mycket riktigt skedde långt före "matchen" mellan Özz Nujjen och Janne Josefsson. En sak kan man säga: Det samtalet gav mer information om deras inställning och "upplägg" än Janne Josefssons intervju där Özz Nujjens offensiva stil och Janne Josefssons dåliga förarbete gjorde att den inte gav så mycket. Undantaget att man fick se Özz Nujjen som psykopat-inkvisitor och det var ju riktigt obehagligt. Om hans karaktär gav intervjun mycket - det tycker jag med.

Mitt samtal med "svågern" gav mig en bild av en ganska hygglig och resonabel människa som faktiskt kan lyssna på vad andra säger men det var absolut inte av intresse för hans personlighet jag samtalade med honom. Jag tror vår bild av varandra var ömsesidig.
Citera
2019-05-07, 20:11
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Han sa att han visste det genom att han hört att det påståtts så på rasistsidor.

Nu verkar det mesta man skriver tas bort på "trådkungens" inrådan trots att jag inte skriver ot eller personangrepp.

För övrigt var det ganska mycket intressant som kom fram i det där samtalet som mycket riktigt skedde långt före "matchen" mellan Özz Nujjen och Janne Josefsson. En sak kan man säga: Det samtalet gav mer information om deras inställning och "upplägg" än Janne Josefssons intervju där Özz Nujjens offensiva stil och Janne Josefssons dåliga förarbete gjorde att den inte gav så mycket. Undantaget att man fick se Özz Nujjen som psykopat-inkvisitor och det var ju riktigt obehagligt. Om hans karaktär gav intervjun mycket - det tycker jag med.

Mitt samtal med "svågern" gav mig en bild av en ganska hygglig och resonabel människa som faktiskt kan lyssna på vad andra säger men det var absolut inte av intresse för hans personlighet jag samtalade med honom. Jag tror vår bild av varandra var ömsesidig.
Bra där, Hannes. Intressant att få lite info om svågern. Det hjälper tråden. Kanske du och medianox kan sköta era småaktigheter genom DM hädanefter? medianox är ju "trådkungen" på goda grunder. Hans bidrag kan inte underskattas. Jag tror också att du, Hannes, kan bidra mycket som geografiskt nära händelsernas centrum.
Citera
2019-05-07, 20:12
Medlem
Citat:

Just att ditt samtal med Rickard Damm skedde före Özz Nujens "samtal" med Janne Josefsson i Uppdrag Granskning gör det ju ännu mer konstigt att Özz satt och låtsades inte veta hur det var med saker och ting kring fastigheterna på Gotland. Vid det laget borde svågern och Özz och Debbie ha samtalat om en hel del kring detta.

Så varför gjorde Özz en slät figur vad gällde frågor kring fastigheterna trots att de tre och kanske även föräldrarna hade talat om saken?

Att de inte kunde komma upp med någon alternativ historia visar ju, tror jag i alla fall, att de icke på något sätt hade tänkt göra rätt för sig. Och min undran är om det finns mer kring detta? För enklast hade ju varit om de rett ut det här och gjort rätt för sig. Men om det inte var ett alternativ så vad då?

Förvisso kan det ändå vara så enkelt att de innerst inne tycker att det är fel för dem att göra rätt för sig.

Kan du berätta mer vad Rickard så och vad du tänkte om hans uttalanden?
Citera
2019-05-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Svar:
Kl. 10:00 (Gazeliigården, skolan och sockenmagasinet)
Kl. 10:30 ("Villa Zetterling")

Som vanligt virrar du ihop saker och ting. Inte ens ett så kort och koncist inlägg klarar du av utan direkta faktafel. Du får nog allt ta och kolla en gång till.

Ni som sitter här och babblar om att ta er dit kommer hur som helst och tack och lov knappast göra det så för mig spelar det ingen roll om tider och platser blir rätt.

Fick jag påpeka att det insmugit sig fel i ditt inlägg Medianox så du kan kolla och rätta till?

Sedan tror jag du skall akta dig ordentligt med att uppmana folk att ta sig in på någons gårdsplan. Det finns som du nog vet ingen gårdsplan som inte är privat mark där. Bara din uppmaning att ta sig in på den är uppseendeväckande oklok även om ingen kommer vara dum nog att följa den.
Citera
2019-05-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Just att ditt samtal med Rickard Damm skedde före Özz Nujens "samtal" med Janne Josefsson i Uppdrag Granskning gör det ju ännu mer konstigt att Özz satt och låtsades inte veta hur det var med saker och ting kring fastigheterna på Gotland. Vid det laget borde svågern och Özz och Debbie ha samtalat om en hel del kring detta.

Så varför gjorde Özz en slät figur vad gällde frågor kring fastigheterna trots att de tre och kanske även föräldrarna hade talat om saken?

Att de inte kunde komma upp med någon alternativ historia visar ju, tror jag i alla fall, att de icke på något sätt hade tänkt göra rätt för sig. Och min undran är om det finns mer kring detta? För enklast hade ju varit om de rett ut det här och gjort rätt för sig. Men om det inte var ett alternativ så vad då?

Förvisso kan det ändå vara så enkelt att de innerst inne tycker att det är fel för dem att göra rätt för sig.

Kan du berätta mer vad Rickard så och vad du tänkte om hans uttalanden?

Jo men det som verkligen var uppseendeväckande som "svågern" delgav mig var ju att han gjort alla byggarbeten vid skolan och Gazeligården, utom just tak och fasad (pga att han var höjdrädd). Vid tak och fasad hade då Akilov råkat vara en av de anställda.

Klart jag tänkte att de där påståendena var tämligen orimliga med det jag då visste (telia-chef bosatt i Stockholm). Totalt orimliga har de blivit först senare när jag fått ännu mer kunskaper. Jag å min sida tänkte diverse saker men sa faktiskt ingenting ifrågasättande av hans påståenden.

Just det där ovanstående är ju riktigt intressanta uppgifter och intressantare än att Özz Nujjen kallar Janne Josefsson creepy-gubbe när han ringt ett mobilnummer som står på "svågern" men ett barn svarat. På den nivån gav Janne Josefsson mycket information.

Hede Janne Josefsson känt till intervjun med Özz Nujjen i en gotlandstidning där han berättar om att han ringer systern varje dag om byggnadsarbetena på Gotland och att svågern påstår att han gjort nästan alla jobb själv, utom då tak och fasad där Akilov "råkat" jobba... jag då kunde det blivit ordentligt svettigt för Özz Nujjen i intervjun.
Senast redigerad av hannes.muller 2019-05-07 kl. 20:36.
Citera
2019-05-07, 20:33
Medlem
Citat:

Du ger dig tydligen inte. Av vad du redovisat i den här tråden har inte alls "ganska mycket intressant" kommit fram av ditt långa samtal med Rickard Damm. Att du däremot finner en människa som står och ljuger om sin egen del i arbetet på Nujens svartbyggen, har anlitat och skakat tass med den blivande massmördaren Rakhmat Akilov och ekonomiskt stött hans vistelse i Sverige med sina svarta löneutbetalningar, som en i ditt tycke "ganska hygglig och resonabel människa", säger emellertid rätt mycket om dig själv. Resten blir OffT, så jag upprepar bara vad du själv antyder ovan - att du och Rickard Damm som två ljugande parhästar är ganska lika varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in