Citat:
Du tycks visst aldrig vilja ge dig - och passar på att posta dina dumheter när jag sover eller ligger på sjukhus. Du tycks inte heller ha tagit in i ditt huvud, att Nujen-Akilovärendet är ett av vänsteretablissemanget (läs gärna regeringsmedlemmar) mörklagt ärende. Vad är det för "illa" med att traktens invånare och andra "nyfikna" uppmärksammar att kommunens företrädare nödgats utföra inspektion av ett 1 325 kvadratmeter stort svartbygge? Det lär vara Gotlands i särklass största misstag någonsin att släppa igenom det - antingen det nu har skett genom korruption - alltså med politikernas och tjänstemännens goda minne - eller ej. Och de svarta rubrikerna, om det nu överhuvudtaget ens blir en notis, kommer nog inte att handla om rasister i Tingstäde - däremot om en skattefifflande kurdisk familj som tror att de fått frikort till vilka lagöverträdelser som helst.
Avslutningsvis så verkar du ha ett mycket underligt förhållande till Gotlands polismakt. Förra gången du besökte Tingstäde för ditt trevliga samtal med Rickard Damm hade du fått för dig, att polisen på Gotland prenumererade på den här tråden och hade förvarnat Nujens om ditt besök. Nu tror du polisen kommer att rycka ut för att jag tyckt grannar, pensionatskonkurrenter och andra "nyfikna" gott och väl kan stå utanför tomtgränsen vid Gazeliigården och fråga Özz och Debbie vilken moralisk kompass som har styrt Nujenfamiljens göranden och låtanden i byn. Du är inte litet paranoid, du. Tänk om. tänk rätt och lägg ner - medan tid är före det stora sammanbrottet.
Avslutningsvis så verkar du ha ett mycket underligt förhållande till Gotlands polismakt. Förra gången du besökte Tingstäde för ditt trevliga samtal med Rickard Damm hade du fått för dig, att polisen på Gotland prenumererade på den här tråden och hade förvarnat Nujens om ditt besök. Nu tror du polisen kommer att rycka ut för att jag tyckt grannar, pensionatskonkurrenter och andra "nyfikna" gott och väl kan stå utanför tomtgränsen vid Gazeliigården och fråga Özz och Debbie vilken moralisk kompass som har styrt Nujenfamiljens göranden och låtanden i byn. Du är inte litet paranoid, du. Tänk om. tänk rätt och lägg ner - medan tid är före det stora sammanbrottet.
Så du anser att dina sömntider och påstådda sjukhusvistelser skall styra när folk i tråden skriver?
Jag har då aldrig trott att polisen på Gotland sitter och yrkesmässigt läser flashback. Möjligtvis när något spektakulärt hänt som nyårsmordet och i arbetet knappast ens då.
Däremot tror jag på allvar att SÄPO följer trådar på flashback och särskilt sådana som denna där "aktivister" diskuterar skyddsobjekt som ju antagligen Özz Nujjen är. (PKK som Özz Nujjen sympatiserar med ses ju dessutom numera som en allierad till Sverige och Nato av överheten.) Dessa i Säpo kontaktar i sin tur gotlandsanställda om era planer och har kanske redan gjort det. För att tro att Säpo följer "aktivist"-sidor på nätet behöver man nog inte kallas konspirationsteoretiker eller foliehatt utan det ingår självklart i deras spaningsjobb.