2019-05-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Om det stycket du citerade inte stämmer in på dig själv får du helt enkelt låta bli att ta åt dig.

Du har rätt i att en del av inlägget kan betraktas som ett antagande, men om du har läst tråden är det säkert tydligt även för dig att många i tråden reagerar starkt främst för att förövaren är invandrare och brottsoffret svensk.
Då får du lära dig att uttrycka dig bättre, för just nu har du konstruerat en massa halmgubbar. Sen att det finns enstaka personer som har dessa åsikter är en sak, men det är inte det du säger i dina inlägg.
Citat:
Har du någon gång stött på ett fall där en svensk har utfört en misshandel av normalgraden och att folk efteråt har velat döda honom i preventivt syfte? Eller att man önskar att en ny svensk skolskytt ska träda fram och döda alla som har liknande utseende som gärningsmannen? Betänk att detta är ett relativt milt brott, även om det absolut inte ska förringas.
Ja definitivt. Att det finns enstaka som önskar livet ur vederbörande eller att oskyldiga ska dödas är djupt bekymmersamt men klistra inte den åsikten på alla eller ens de flesta här.
Senast redigerad av pf10 2019-05-16 kl. 19:01.
Citera
2019-05-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Då får du lära dig att uttrycka dig bättre, för just nu har du konstruerat en massa halmgubbar. Sen att det finns enstaka personer som har dessa åsikter är en sak, men det är inte det du säger i dina inlägg.

Ja definitivt. Att det finns enstaka som önskar livet ur vederbörande eller att oskyldiga ska dödas är djupt bekymmersamt men klistra inte den åsikten på alla eller ens de flesta här.
Om det ändå vore enstaka. Skummade igenom de sista 40 sidorna i tråden och kunde på bara dessa räkna till 14 olika personer som antingen önskade livet ur MGM, ville misshandla honom eller hoppades på en skolmassaker. Flera av dem uttryckte det flera gånger.

Så nej, jag anser fortfarande inte att jag har konstruerat halmgubbar.
Citera
2019-05-16, 20:13
Medlem
Citat:
Om det ändå vore enstaka. Skummade igenom de sista 40 sidorna i tråden och kunde på bara dessa räkna till 14 olika personer som antingen önskade livet ur MGM, ville misshandla honom eller hoppades på en skolmassaker. Flera av dem uttryckte det flera gånger.

Jag tycker du har ett bra jobb från din synvinkel och lyckats flytta fokus från dem hemska misshandeln och förnedringen, och istället fått en nonsens debatt om invandring i största allmänhet. Trots att det finns 1000 andra trådar för det.
Citera
2019-05-16, 21:12
Medlem
Citat:

Anser du inte att du konstruerar halmgubbar så förstår du nog tyvärr inte vad detta begrepp innebär. Detta är synd, då jag tror att vi i grund och botten har samma åsikt i grundfrågan gällande att händelsen ska utredas och du nog hade tjänat på att ha en annan debatteknik utan dylika argumentationsfel.
Citera
2019-05-16, 21:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Anser du inte att du konstruerar halmgubbar så förstår du nog tyvärr inte vad detta begrepp innebär. Detta är synd, då jag tror att vi i grund och botten har samma åsikt i grundfrågan gällande att händelsen ska utredas och du hade tjänat på att ha en annan debatteknik utan dylika argumentationsfel.
Lägg inte för stor skuld på killen. Han skriver som han har betalt för.
Citera
2019-05-16, 21:18
Medlem
Citat:
Anser du inte att du konstruerar halmgubbar så förstår du nog tyvärr inte vad detta begrepp innebär. Detta är synd, då jag tror att vi i grund och botten har samma åsikt i grundfrågan gällande att händelsen ska utredas och du nog hade tjänat på att ha en annan debatteknik utan dylika argumentationsfel.
Du kan ha rätt. Jag anser dock fortfarande, med tanke på att så pass många i tråden stämmer in på mina något generaliserande utfästelser, att halmgubbeargumenten är icke applicerbara. Men jag kan ha uttryckt mig klumpigt, då det faktiskt inte stämmer in på alla i tråden.
Citera
2019-05-16, 21:27
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt. Jag anser dock fortfarande, med tanke på att så pass många i tråden stämmer in på mina något generaliserande utfästelser, att halmgubbeargumenten är icke applicerbara. Men jag kan ha uttryckt mig klumpigt, då det faktiskt inte stämmer in på alla i tråden.
Nu är det ju vad det är. Hade du uttryckt dig annorlunda så hade jag aldrig ens lyft frågan. Men det är väl egentligen inte så mycket mer att tjafsa om, under förutsättning att du tänker på detta framöver. Jag ser hellre en diskussion om själva händelsen i sig - fri från argumentationsfel, hot och pöbelmentalitet.
Senast redigerad av pf10 2019-05-16 kl. 21:30.
Citera
2019-05-16, 21:37
Medlem
Citat:
Nu är det ju vad det är. Hade du uttryckt dig annorlunda så hade jag aldrig ens lyft frågan. Men det är väl egentligen inte så mycket mer att tjafsa om, under förutsättning att du tänker på detta framöver. Jag ser hellre en diskussion om själva händelsen i sig - fri från argumentationsfel, hot och pöbelmentalitet.

Tycker det låter som en strålande idé. Det gäller inte att gå i Peters fälla och börja gå in på det vanliga tugget om integration och invandring. Vill Peter diskutera det seriöst finns det tusen andra trådar han kan gå in och tjabba på.

Det intressanta är den vidriga misshandeln i sig, och inte gå in på pseudo debatter med Peter om hans spekulationer om vad som hänt tidigare. Allt det handlar om att flytta fokus från gärningsmännen och deras vidriga beteende.
Citera
2019-05-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lägg inte för stor skuld på killen. Han skriver som han har betalt för.

Peter är väldigt skicklig också. Hela syftet är damage controll och flytta fokus från händelsen. Hur det går till spelar ingen roll. Är det inte rättssäkerhet så är det rasism. Sedan börjar han prata om skolmassakrar. Till sist så handlar hela tråden bara om Peters olika vilda teorier.

Man glömmer bort att det handlar om en förnedrande misshandel som inte bara handlar om fysisk misshandel, utan snarare handlar om att få brottsoffret att bli knäckt psykiskt.

Peter är smart och förstår att de som ser videon blir naturligt upprörda, bättre då att prata om vad som helst utom själva övergreppet.
Citera
2019-05-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Peter är väldigt skicklig också. Hela syftet är damage controll och flytta fokus från händelsen. Hur det går till spelar ingen roll. Är det inte rättssäkerhet så är det rasism. Sedan börjar han prata om skolmassakrar. Till sist så handlar hela tråden bara om Peters olika vilda teorier.

Man glömmer bort att det handlar om en förnedrande misshandel som inte bara handlar om fysisk misshandel, utan snarare handlar om att få brottsoffret att bli knäckt psykiskt.

Peter är smart och förstår att de som ser videon blir naturligt upprörda, bättre då att prata om vad som helst utom själva övergreppet.
Alltså, du och Enoch är inte friska, det är min bedömning och också en stark anledning till flera av mina tidigare inlägg.

Bara ett litet tillägg, angående skolmassakrar var det inte mindre än tre personer som önskade att en ny Anton Lundin skulle komma och lösa problemet med ”kriminella babbar”. Man behöver inte vara ett betalt troll för att reagera på sådant. Jag förstår om det går emot din världsbild, men alla svenskar ser inte Anton Lundin som en hjälte.
Citera
2019-05-16, 22:57
Medlem
Citat:
Alltså, du och Enoch är inte friska, det är min bedömning och också en stark anledning till flera av mina tidigare inlägg.

Bara ett litet tillägg, angående skolmassakrar var det inte mindre än tre personer som önskade att en ny Anton Lundin skulle komma och lösa problemet med ”kriminella babbar”. Man behöver inte vara ett betalt troll för att reagera på sådant. Jag förstår om det går emot din världsbild, men alla svenskar ser inte Anton Lundin som en hjälte.

Sluta tramsa. Den enda som verkar fixerad vid skolmassakrar är du. Visste inte ens vad den idioten hette innan du nämnde det.

För att återgå till misshandeln så är jag mest intresserad av att höra om du fördömer våldet du ser i videon? Eller har offret förtjänat behandlingen om han haft sympatier för SD?
Citera
2019-05-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Sluta tramsa. Den enda som verkar fixerad vid skolmassakrar är du. Visste inte ens vad den idioten hette innan du nämnde det.

För att återgå till misshandeln så är jag mest intresserad av att höra om du fördömer våldet du ser i videon? Eller har offret förtjänat behandlingen om han haft sympatier för SD?
Ok, jag förstår att du lider av begränsad kognitiv förmåga, så jag ska förklara tydligare.

1: Jag hade aldrig nämnt skolmassakrer om det inte var så att det var tre stycken i tråden som tidigare hade hyllat Anton Lundin-Pettersson och önskat att någon annan skulle göra en liknande aktion i MGM:s skola. Det var alltså inte jag som tog upp ämnet, jag reagerade däremot på det.

2: Jag har flera gånger i tråden skrivit att jag vill att MGM ska dömas för brottet. Jag vill dock att MGM ska dömas i en rättegång snarare än att dödas eller skadas genom pöbelrättvisa. Påföljden har jag däremot inte velat uttala mig om innan jag vet mer än det vi ser på filmklippet.

Något du vill att jag ska utveckla ytterligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in