Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Du skriver så osammanhängande att jag fick läsa ditt inlägg två gånger. Men nej, jag tror inte att invandrade danskar drabbas i särskilt stor utsträckning och jag skrev heller inte att alla invandrare drabbas. Vart är det du försöker komma?
Jag vill för övrigt inte kalla mig för antirasist, då det ordet signalerar aktivism. Ogillar många invandrare, precis som jag ogillar många svenskar.
Du skrev att om man tillhör gruppen invandrare så får man ta ordentligt med skit efteråt. Och att merparten här inne verkar vilja slänga ut alla invandrare med huvudet före efter att ha sett filmen.
Förutom den svenska nationaliteten så finns det 192 olika nationaliteter idag. Och om man tillhör någon av dessa och invandrar till Sverige så är man invandrare. Danskar är invandrare lika mycket som somalier. Men jag tog just dessa nationaliteter för killen som gjorde det här mot den svenska killen. Han är antagligen varken somalier eller dansk. Förstod att du skulle reagera på att jag skrev dansk. Men inte att jag skrev somalier. För somalier är väl en invandrargrupp som du tror drabbas av det här på något sätt? Klumpar ihop invandrare och glömmer bort att en hel del av dom faktiskt inte berörs på något sätt på det sätt du tror. Dom tänker inte att det här är mitt folks som gjorde. Eller att svenskarna beskyller ryssar, norrmän, fransmän, amerikaner, kineser eller kanadensare för det här.
Du tänkte nog inte att just danskar ingår i den invandrargrupp du skrev om? Och det finns nog fler invandrare som du skulle ha svårt upptäcka vara invandrare om nu inte invandraren själv sa det. Och det som är så speciellt med vissa invandrare. Är att dom faktiskt inte är invandrare. Födda här, men föräldrarna eller farföräldrarna har invandrat. Eller så är man blandad genom att ens mamma/pappa är svensk och den andra halvan ickesvensk. Men för det så är dom inte svenskar. Inte så viktigt för dom bli det. Men för ängsliga svenskar så är det det. Att tro att bara för dom vill bo i Sverige så vill dom bli svenskar.