2019-05-16, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Förhoppningsvis har Kil snart en hjälte likt Anton Lundin Pettersson från Trollhättan.

Förhoppningsvis. Anton var en hjälte. Oavsett vad folk säger.
Citera
2019-05-16, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Förhoppningsvis. Anton var en hjälte. Oavsett vad folk säger.

Japp kommer att bli flera..
Citera
2019-05-16, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Sen kommer Ahmed, Ahmed och Ahmeds kusin Ahmed och slår ihjäl din grabb eftersom att han har slagit Ahmed så blir Ahmedsarna arga på honom och hämnas med mord. De blir ju skjutsade av sina föräldrar till dig och din framtida son. Deras föräldrar hejar ju på. Fattar du inte att man inte kan göra något.

Det här var det ynkligaste jag har läst på länge. Skämskudde på dig och böj dig lydigt framåt.
Citera
2019-05-16, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kalla det muppinlägg om du vill. Under min uppväxt (högstadietid, gymnasium) på 90-talet så var den här sortens trakasserier inget ovanligt alls, snarare vardagsmat. Jag bara konstaterar att själva graden av våld inte är av det grövre slaget alls. Sen är det inget bra & det bör åtgärdas. Men det förekom i stor omfattning även förr i helsvenska områden.
Ja någon som inte tycker att det är anmärkningsvärt eller grovt att sparka någon i huvudet är och förblir en mupp. Sen att det förekom i dina moppegäng på 90-talet må säkert vara hänt, men saknar relevans för den här enskilda händelsen.
Senast redigerad av pf10 2019-05-16 kl. 07:09.
Citera
2019-05-16, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du får gärna citera två inlägg där du tycker att jag argumenterar emot mig själv.
Du tillskriver folk i största allmänhet åsikter som de inte har och använder dessa i din argumentation. Du är inte ensam om det ska gudarna veta, men det är inte en särskilt seriös debattteknik. Här gör du det igen...
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ursäkta ordvalet, men hur i helvete får du det där till att jag skulle ha argumenterat emot mig själv?

Jag kan förtydliga mig själv om du vill: Majoriteten i den här tråden reagerar med ilska i huvudsak för att förövaren är invandrare och brottsoffret svensk. Om det hade varit tvärt om i videon hade ni skapat en hyllningstråd istället. Med det menar jag alltså att ni vill frångå rättsprocessen och döma själva på grund av att gärningsmannen var invandrare. Om det hade varit tvärt om hade ni snarare inte velat ha killen dömd alls, utan förmodligen skickat julkort och startat insamlingar. Förstår du bättre?

Sen får du gärna visa VAR du anser att jag har argumenterat emot mig själv. Det räcker således inte med att citera ett inlägg, utan minst två.
Senast redigerad av pf10 2019-05-16 kl. 07:17.
Citera
2019-05-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jo du kan möta dem med skjutvapen när de kommer, visst du får tillbringa tid i fängelset men det är enda sättet att skydda dig själv och din familj, samhället skiter fullständigt i dig.
Så skjut för att döda? Ring inte polis utan ta saker i egna händer?
Citera
2019-05-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Halmgubbe = du skapar en nidbild (påstår att andra har åsikter de inte har) som du argumenterar mot.

i) Jag ser inte många i tråden som förespråkar att polisen inte ska utreda, ej heller att många förespråkar att rättegång ska skippas.

ii) jag är övertygad om att vi skulle ha färre flyktingar från Afghanistan och Somalia om man där nöjt sig med att klappa varann på axeln och hojta "Ut med utlänningarna!" Glöm för all del inte att världssamfundet invaderade Afghanistan för att de släppte in utlänningar som de tillät att använda territoriet för att planera och verkställa grova terroristattacker mot civila människor från andra länder.

iii) Statskick!?!? Vad fan har statskick att göra med att Somalia och Afghanistan är skitländer? Nada. Du kan ha republik eller monarki same difference för du kan inte ha en fungerande demokrati där en så stor del av befolkningen är analfabeter och ingen fungerande infrastruktur finns för att tillgodogöra sig information på annat sätt. Ska man se någon vits med att rösta måste man på något sätt kunna ta till sig information. Exempel: om du vill rösta på bokstav Z men är nödd att lita på att någon säger att detta är Z men pekar på W och du sätter ditt bomärke bredvid W så har du i och för sig fått rösta men demokrati i dess egentliga betydelse är det ju inte, utan snarare en potemkinkuliss.

iv) Jag tror inte det är någon i tråden som ska döma i fallet. Inte du heller. Men vi kan anta att det ligger till på ena eller andra sättet.

Gå nu och fixa din mentala förstoppning och ta en betablockerare så mår du nog snart bättre ska du se.
Jag dementerar fortfarande att jag har skapat en nidbild.

Du har uppenbarligen inte läst tråden. Den kryllar nämligen av folk som vill döma GM själva, utanför lagen, medelst våld. Ibland vill man samla ihop ett gäng och söka upp honom, ibland vill man döda honom preventivt (sic) och ibland önskar man att en ny Anton Lundin ska träda fram, en kille som för övrigt hyllas i flertalet inlägg.
Citera
2019-05-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du tillskriver folk i största allmänhet åsikter som de inte har och använder dessa i din argumentation. Du är inte ensam om det ska gudarna veta, men det är inte en särskilt seriös debattteknik. Här gör du det igen...
Om det stycket du citerade inte stämmer in på dig själv får du helt enkelt låta bli att ta åt dig.

Du har rätt i att en del av inlägget kan betraktas som ett antagande, men om du har läst tråden är det säkert tydligt även för dig att många i tråden reagerar starkt främst för att förövaren är invandrare och brottsoffret svensk.

Har du någon gång stött på ett fall där en svensk har utfört en misshandel av normalgraden och att folk efteråt har velat döda honom i preventivt syfte? Eller att man önskar att en ny svensk skolskytt ska träda fram och döda alla som har liknande utseende som gärningsmannen? Betänk att detta är ett relativt milt brott, även om det absolut inte ska förringas.
Citera
2019-05-16, 08:01
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Så skjut för att döda? Ring inte polis utan ta saker i egna händer?
Hjälper inte att ringa polis. Jag fick min bil stoppad av tre somalier en natt som försökte ta sig in till mig. Som tur var hann jag låsa dörrarna. Och, jodå, det var somalier. Det går inte att missta sig på den punkten. Fula som stryk och iklädda standardkostym för importerade ligister, Adidasbrallor med revärer och huvtröjor. Stannade en bit bort och ringde 112. Ingen reaktion från polisens sida. Inte ens en svarsuppringning. Så hjälp av svenska myndigheter kan vi glömma. Numera går jag inte ut "oklädd". Den som ger sig på mig får skylla sig själv. Jag tar mitt straff men som sagt, den som ger sig på mig kommer inte helskinnad ifrån det försöket.
Citera
2019-05-16, 08:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Ja, för allt som händer och anmäls hamnar i media?
Men ett exempel...

https://expo.se/2017/02/15-%C3%A5rig-elev-misshandlad-av-nazister

Var fanns SD för denne grabb som attackeras av nazister?
Länken till filmen av händelsen verkar ha fallit bort.
Citera
2019-05-16, 09:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nej, provokationen bestod sannolikt av tidigare händelser i form av grupperingar. EPA-killen behöver inte alls ha varit drivande på något sätt, men han kan ha tillhört en gruppering som legat i luven på blatten/blattarna.
Den här typen av dominansbrottslighet är oftast helt oprovocerad. Har man inte bott under en sten de senaste 20 åren så har man sett detta blattebeteende många gånger. De övriga filmerna visar på en tydlig linje av detta beteende.
Citera
2019-05-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
På vilket sätt anser du att jag är en fjolla? På vilket sätt är jag hjärntvättad? Du slår mig inte som en bildad man och därför har du kanske inte mycket att förlora och då kan man ge sig i handgemäng med Ahmed och Ahmed men om man har en bra situation i livet och lever välbeställt så saknas incitament. Läs på komvux och börja tänk före du yttrar dig unge man
Vad sägs om din egen och dina vänners förbannade överlevnad?!
Men nej, vi måste ju förstås tänka på den månatliga inkomsten staten i all sin gudomlighet låter oss ha.

Jag kan hålla med dig om att svaret du fick var "dystopiskt", men det är inte ett särskilt otroligt framtidsscenario om du lägger ihop de skeenden som nu är fullt synliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den här typen av dominansbrottslighet är oftast helt oprovocerad. Har man inte bott under en sten de senaste 20 åren så har man sett detta blattebeteende många gånger. De övriga filmerna visar på en tydlig linje av detta beteende.

Precis, det räcker med din blotta existens för att de här stenåldersmänniskorna ska bli helt tokiga.

Jag minns för några år sedan när jag var på Granny goes Street, en gratisfestival i Falun. Syster Sol spelade, och hade ett kort men djupt tal om sexualbrott.
Samtidigt som afghanäcklena i publiken fortsatte trakassera tjejer, och utanför området valde att ställa till bråk med vanligt folk i allmänhet.

Jag höll på att få en avslagen glasflaska i huvudet för att afghanen tyckte att han 'ägde' gångbanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in