2019-05-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ok, jag förstår att du lider av begränsad kognitiv förmåga, så jag ska förklara tydligare.

1: Jag hade aldrig nämnt skolmassakrer om det inte var så att det var tre stycken i tråden som tidigare hade hyllat Anton Lundin-Pettersson och önskat att någon annan skulle göra en liknande aktion i MGM:s skola. Det var alltså inte jag som tog upp ämnet, jag reagerade däremot på det.

2: Jag har flera gånger i tråden skrivit att jag vill att MGM ska dömas för brottet. Jag vill dock att MGM ska dömas i en rättegång snarare än att dödas eller skadas genom pöbelrättvisa. Påföljden har jag däremot inte velat uttala mig om innan jag vet mer än det vi ser på filmklippet.

Något du vill att jag ska utveckla ytterligare?

Att tre idioter nämnt skolmassakrar är inget som gör man behöver dra upp det i tid och otid. Finns ju lika puckade inlägg åt andra hållet, som att White Trash (vilket man tycker brottsoffret är)förtjänar att bli dödade.

Trevligt du också vill se gärningsmännen dömda.

Att folk är upprörda över en sådan video är inte konstigt. Det är oerhört kränkande behandling som man utsätter killen för, ren och skär sadism.
Citera
2019-05-16, 23:28
Medlem
Golonkas avatar
Det var väl fan... Så det är klandervärt och värdegrundskriminellt och tankebrott och allt möjligt ont och elakt nu om man tycker det är hög tid att dra en linje i sanden och göra smärtsamt tydligt nu för Ameer och hans "kollegor" att nu är det nog?

Man ska titta i gatan, inte provocera, ringa polisen och nöja sig än en gång med rättsamhällets ickelösningar på det här problemet? Hur många gånger ska den här typen individer få en noll-konsekvens av sin dominanskriminalitet? Vad vinner vi på det? Vad vinner SAMHÄLLET på det?

Att Ameer vinner på det är ju helt klart! De leker Scarface och lever djävul ute i varenda småby numera! Närmaste polis sitter i en ort fem mil bort mellan 08.00 och 16.00 måndag-torsdag. Fredagar, 08.00-13.00 (övrig tid, ring 112) och hsr en ställtid på en timme! Ameer behöver inte jobba på bruket eller äldreomsorgen. Han får cash ändå! Inte mycket, men tillräckligt. Han får fitta och han får respekt från sina brusch!

I Lamottes film från Staffanstorp, står flera av de ungdomar som utgör ett problem i den byn, anledningen till varför Lsmotte är där, inför kameran och låter som schyssta, reko och missförstådda killar. Alla på platsen som berättar om otrygghet, våld, hot, trakasserier och skadegörelse i byn VET att det är de här grabbarna, men ingen vågar peka ut eller säga något, för när Lamotte åkt hem, så är de ensamma kvar med slöddret och polisen gör ingenting!! Helt nyligen framkom mycket riktigt att alla de där fina killarna hade ett kriminellt CV omfattande flera punkter, varav misshandel, vapenbrott, narkotikabrott, stöld, tillgrepp av fordon och olovlig körning är förekommande.

Staffanstorp, Lysekil, Flen, Upplands Väsby, Sandviken, Borlänge, Borås, Nässjö, Ronneby, Vetlanda, Boxholm... Små skitsamhällen, trötta småstäder... Sveriges bonnlandet... Kushade svenskar stannar hemma, får skjuts till träningen, har hemmafester. Vuxna karlar blir knivhuggna, helt oprovocerat, på trottoaren en sömnig kväll! Kvinnor vågar sig inte ut, för de blir trakasserade, tafsade på, våldtagna, enskilt om de har tur, av en grupp om de har otur och har de RIKTIG otur så blir de också ihjälslagna!

Gamlingar som knappt kan gå, blir rånade och misshandlade!

Någon gång är det dags att dra ett streck i sanden och sända ett tydligt budskap: En gräns har passerats! Från och med nu, kommer varje steg bortom denna gräns att kosta!

Det är dags för svensken att vedergälla och dags för babben att umgälla!
Citera
2019-05-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Det här var det ynkligaste jag har läst på länge. Skämskudde på dig och böj dig lydigt framåt.
Nä jag anpassar mig till verkligheten. Araber dödar för mindre saker
Citera
2019-05-17, 21:50
Medlem
Flashbackatmes avatar
Såg att någon kille i Arvika blivit misshandlad av en 15 åring samt en 18 åring med utländsk härkomst.... Hade tydligen hänt på skolan varpå lärarna kört honom till sjukhus,anmälan gjordes men blev tydligen nedlagd. Kan det vara samma förövare tro?
Citera
2019-05-20, 19:02
Medlem
Grandiosos avatar
Här har vi ett aktuellt fall från Belgien som påminner starkt om det ärende som tråden
avhandlar:

Citat:
I Belgien har bilder från en brutal misshandel blivit virala. Ett videoklipp som cirkulerar i sociala medier visar hur en gärningsman med invandrarbakgrund misshandlar en belgisk pojke blodig som sedan inför kameran tvingas be om ursäkt.

...och där syftet främst förefaller vara att demonstrera makt och att förödmjuka offret.

https://samnytt.se/video-brutal-misshandel-fangad-pa-mobil-blev-viral/
Senast redigerad av Grandioso 2019-05-20 kl. 19:24.
Citera
2019-05-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här har vi ett aktuellt fall från Belgien som påminner starkt om det ärende som tråden
avhandlar:

https://samnytt.se/video-brutal-misshandel-fangad-pa-mobil-blev-viral/
Det tycks vara ett liknande scenario. En påhittad eller upplevd oförrätt ska medelst våld regleras för att återupprätta någon slags heder.

Men men, filmen visar ju inte vad som ledde fram till misshandeln och vilken provokation som kan tänkas rättfärdiga den, blabla...
Citera
2019-05-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det var väl fan... Så det är klandervärt och värdegrundskriminellt och tankebrott och allt möjligt ont och elakt nu om man tycker det är hög tid att dra en linje i sanden och göra smärtsamt tydligt nu för Ameer och hans "kollegor" att nu är det nog?

Man ska titta i gatan, inte provocera, ringa polisen och nöja sig än en gång med rättsamhällets ickelösningar på det här problemet? Hur många gånger ska den här typen individer få en noll-konsekvens av sin dominanskriminalitet? Vad vinner vi på det? Vad vinner SAMHÄLLET på det?

Att Ameer vinner på det är ju helt klart! De leker Scarface och lever djävul ute i varenda småby numera! Närmaste polis sitter i en ort fem mil bort mellan 08.00 och 16.00 måndag-torsdag. Fredagar, 08.00-13.00 (övrig tid, ring 112) och hsr en ställtid på en timme! Ameer behöver inte jobba på bruket eller äldreomsorgen. Han får cash ändå! Inte mycket, men tillräckligt. Han får fitta och han får respekt från sina brusch!

I Lamottes film från Staffanstorp, står flera av de ungdomar som utgör ett problem i den byn, anledningen till varför Lsmotte är där, inför kameran och låter som schyssta, reko och missförstådda killar. Alla på platsen som berättar om otrygghet, våld, hot, trakasserier och skadegörelse i byn VET att det är de här grabbarna, men ingen vågar peka ut eller säga något, för när Lamotte åkt hem, så är de ensamma kvar med slöddret och polisen gör ingenting!! Helt nyligen framkom mycket riktigt att alla de där fina killarna hade ett kriminellt CV omfattande flera punkter, varav misshandel, vapenbrott, narkotikabrott, stöld, tillgrepp av fordon och olovlig körning är förekommande.

Staffanstorp, Lysekil, Flen, Upplands Väsby, Sandviken, Borlänge, Borås, Nässjö, Ronneby, Vetlanda, Boxholm... Små skitsamhällen, trötta småstäder... Sveriges bonnlandet... Kushade svenskar stannar hemma, får skjuts till träningen, har hemmafester. Vuxna karlar blir knivhuggna, helt oprovocerat, på trottoaren en sömnig kväll! Kvinnor vågar sig inte ut, för de blir trakasserade, tafsade på, våldtagna, enskilt om de har tur, av en grupp om de har otur och har de RIKTIG otur så blir de också ihjälslagna!

Gamlingar som knappt kan gå, blir rånade och misshandlade!

Någon gång är det dags att dra ett streck i sanden och sända ett tydligt budskap: En gräns har passerats! Från och med nu, kommer varje steg bortom denna gräns att kosta!

Det är dags för svensken att vedergälla och dags för babben att umgälla!
EXAKT!
Dags för REACTION and ACTION. Vi får bilda medborgargarden överallt, visa öppet att sånt här babianbeteende straffar sig - hårt och sådana typer inte är välkomna här- i någon del av Sverige.
Jag har lärt mig en sak nu, bor inte så långt ifrån Kil, 6 mil ifrån ca, polisen kommer INTE i brådrasket om vi ringer och behöver hjälp, nä, det ska helst vara fler som ringer om samma sak innan de får tummen ur..Så fungerar det i dagens Sverige, tyvärr.
Citera
2019-05-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
EXAKT!
Dags för REACTION and ACTION. Vi får bilda medborgargarden överallt, visa öppet att sånt här babianbeteende straffar sig - hårt och sådana typer inte är välkomna här- i någon del av Sverige.
Jag har lärt mig en sak nu, bor inte så långt ifrån Kil, 6 mil ifrån ca, polisen kommer INTE i brådrasket om vi ringer och behöver hjälp, nä, det ska helst vara fler som ringer om samma sak innan de får tummen ur..Så fungerar det i dagens Sverige, tyvärr.

Varför gör du inte det då?

Jag har lärt mig en sak, såna som du kommer INTE våga göra något överhuvudtaget i verkligheten som stämmer överens med den tuffa sidan du visar upp på internet, nä, det ska helst vara andra som styr upp saker åt dig. Så fungerar det på dagens internetforum i Sverige, tyvärr.

Du kastar sten i glashus, och det är så jävla patetiskt.
Citera
2019-05-21, 15:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design

Jag har lärt mig en sak, såna som du kommer INTE våga göra något överhuvudtaget i verkligheten som stämmer överens med den tuffa sidan du visar upp på internet, nä, det ska helst vara andra som styr upp saker åt dig. Så fungerar det på dagens internetforum i Sverige, tyvärr.

Vad gör du själv åt problemen?
Citera
2019-05-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design

Å du har heelt fel, här i min bygd håller vi på att prata med varandra om detta, prata ihop oss, göra schema, m.m, det är mycket som ska klaffa, men allt går bara man vill! Och vi vill skydda oss och kommer att göra det.
Citera
2019-05-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad gör du själv åt problemen?

Ingenting. Jag har aldrig klagat på dem heller, vilket är själva poängen här
Citera
2019-05-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Å du har heelt fel, här i min bygd håller vi på att prata med varandra om detta, prata ihop oss, göra schema, m.m, det är mycket som ska klaffa, men allt går bara man vill! Och vi vill skydda oss och kommer att göra det.

Återkom med bevis, innan dess; stäng käften och arbeta med din kamp för din bygd istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in