2019-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Förstår att det här med matte är svårt för många, men vi gör ändå ett försök så att du ska få en möjlighet att förstå.

Preventivmedel är 95% effektiva säger du.

Det innebär alltså att 5% av dem som använder preventivmedel blir ofrivilligt gravida.

I Sverige utförs årligen 35000 aborter. I landet finns ca 2 miljoner kvinnor i fertil ålder. Det innebär att ca 1,75% av de fertila kvinnorna gör abort. Betydligt mindre än 5% med andra ord. Alltså måste slutsatsen vara att svenska kvinnor antingen skyddar sig mer än med bara ett preventivmedel, eller i stor utsträckning utöver preventivmedel dessutom ägnar sig pt avhållsamhet.
Antar du att alla i fertil ålder knullar, konstant och regelbundet förutom när de undviker att bli gravida? Vissa behåller kanske barnen även om de använde preventivmedel och blev gravida. Eller vad är det du vill säga egentligen med dina siffror, vad är din poäng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfwasright
Folk som är för abort är sjuka i huvudet, vilseledda, och bryr sig bara om sitt ego, det grundar sig i att dem ska få njuta mer och totalt bortse från den heliga naturliga processen.

Ni som säger att man ska få bestämma över sin egna kropp, erat argument är ihåligt, ingen av oss bestämmer över våran kropp, vi blir sjuka, kroppen förmultnar med tiden, men själen kan behållas intakt om man inte ägnar sig åt moralisk dekadent skit som abort som endast blivit tillgängligt det senaste århundradet. Det är komiskt att se hur avmoraliserade ni har blivit, inte ens människor i mina ögon.

Mest kvinnor är det också såklart eftersom kvinnor hatar att behöva ta ansvar, "girls just wanna have fun"

Abort = mord.

(nej jag är inte kristen, har bara respekt för liv till skillnad från många efterblivna jävlar i tråden)

Här har vi en globalist-vurmare av stora slag. Det är bara liberaler och globalister som vill låta staten tvinga folk att göra olika saker. Självklart ska Mohammed få sin våldtäkts-födda son komma till liv, annars är vi ju enligt dig sjuka och rasister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
du är en sån jävla hycklare. Kvinnan bestämmer över sin kropp säger du här, samtidigt som du i trådar om prostitution säger tvärtom. Kvinnor som självmant vill sälja sex till män ska inte få göra det lagligt, utan mannen ska jagas. Så bestäm dig nu. Äger vi alla våra kroppar, eller gäller det bara på dom punkter som du tycker att det ska gälla? Vad anser du om människor som tar droger? Ska dom få göra det, eller ska det vara fortsatt olagligt?

Ont: Jag håller faktiskt med både lägren här. Man bör få göra abort om man har en legitim anledning

jag är emot sexköp...detta tenderar mycket sällan vara ett kvinnligt val av beteende.
att människor ska ha rätt prostituera sig om de nu själva har den hågen, stör mig inte ett skit.
men till skillnad från vissa typer i dessa diskussioner så sitter jag inte och tror på den "lyckliga horan" som inte vill hellre än att jobba med att knulla främmande män. Allright?
Citera
2019-05-16, 17:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilken tur att det är skillnad på skithålet El Salvador och Alabama. Ska vi börja argumentera om arabvärldens lagstiftningar när vi ändå är i farten med relativiserandet?
Ja varför inte -- det är ju dit Alabama siktar ....

Det är liksom inte bättre att strippa kvinnor och barn på rättigheter bara för att det handlar om en obskyr stat i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Jag undrar hur detta påverkar kriminalitet i Alabama. Hur ser det ut där om 20 år? Finns det någon statistik som undersöker sambandet mellan ökad kriminalitet och hårdare abortlagar?

Det finns studier som visar på ett samband mellan fri tillgång till abort och minskad kriminalitet.

Frågan är ju dock om Alabamas hårda lagar kommer att minska tillgången till abort. Snarare kan det bli tvärtom, att abort blir mer tillgängligt när aborträttsaktivister genomför kampanjer om hur säkert det är att utföra en abort hemma med misoprostol man köpt från sin lokala knarklangare eller över internet.
Citera
Medlem
taucetis avatar
Merapi
du är en sån jävla hycklare. Kvinnan bestämmer över sin kropp säger du här, samtidigt som du i trådar om prostitution säger tvärtom. Kvinnor som självmant vill sälja sex till män ska inte få göra det lagligt, utan mannen ska jagas. För kvinnan vet inte vad som är bäst för henne. Så bestäm dig nu. Äger vi alla våra kroppar, eller gäller det bara på dom punkter som du tycker att det ska gälla? Vad anser du om människor som tar droger? Ska dom få göra det, eller ska det vara fortsatt olagligt?

Ont: Jag håller faktiskt med både lägren här. Man bör få göra abort om man har en legitim anledning, och inte som det är nu, där man ångrar sig och mördar sitt barn.
Citera
Medlem
TetrisNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Reproduktionen ska kontrolleras av staten - det ska inte vara en frihet att bli förälder när man vill.
Det handlar om att förhindra en omoralisk handling, inte styra fortplantningen. Att fler barn föds skulle vara en bieffekt av att vi inte dödar dem i livmodern. Folk har fortfarande rätten till familjeplanering, även om denna planering inte inbegriper varje tänkbar åtgärd. Om du vill fortsätta att argumentera detta så får du gärna göra det i god tro.
Citera
2019-05-16, 17:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Vi erkänner barnäktenskap i Sverige också, så vad är problemet?
Nej, det gör vi inte.
Pratar du om äktenskap ingångna i andra länder så är det något annat.
Citera
2019-05-16, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag har redan förklarat för dig flera gånger vad mannens ansvar är. Varför lyssnar du inte?

Ansvaret för en man är att han blir ansvarig att ta hand om barnet fram tills dess att det är 18 år gammalt. Precis som för mamman. Han har dock ingen möjlighet att kräva att barnet ska aborteras, vilket kvinnan har tillåtelse att göra.

Förstår du nu?
Förklara det för Helge istället. Han tycker att det är kvinnans ansvar eftersom hon har rätt att ligga.

Fast 50% av barntillsynen finns det inget krav på, bara att bistå barnet med en mindre summa per månad.
Citera
2019-05-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
I och med att det är du som kvinna som föder barn så är det ditt ansvar att se till att du inte har oskyddat sex med en man ifall du inte vill bli förälder. Svårare än så är det inte. Och det är en mans ansvar att inte ha oskyddat sex med en kvinna ifall inte han heller vill bli förälder (vilket han också är enligt lag).

Det blir mannens ansvar att ta hand om fruns barn som hon blivit gravid med vid en våldtäkt av en man som hon är släkt med, eller som hon inte är släkt med.

Såsom man i den situationen så får man ta sitt ansvar eftersom kvinnan inte får göra abort. Och som äkta make är man försörjningsskyldig.
Citera
2019-05-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflationsNation
Antar du att alla i fertil ålder knullar, konstant och regelbundet förutom när de undviker att bli gravida? Vissa behåller kanske barnen även om de använde preventivmedel och blev gravida. Eller vad är det du vill säga egentligen med dina siffror, vad är din poäng?

Min poäng var att om man har sex och använder preventivmedel så blir ändå väldigt många gravida om man ser till ett helt lands befolkning. Alldeles utan att ha slarvat eller betett sig på ett oansvarigt sätt. Att något är mindre sannolikt, som att bli gravid trots att man använder skydd, är inte detsamma som att det inte förekommer. Förlitar man sig på preventivmedel så blir väldigt många kvinnor gravida.

Personen jag svarade förstod nog inte det. Då hen använde det relativt låga antalet aborter i förhållande till antalet fertila kvinnor som ett argument för att kvinnor skulle vara oansvariga. Helt bakvänt.
Citera
2019-05-16, 17:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad är ditt ansvar?

Att se till att ungen växer upp bra. Precis som det är ditt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in