2019-05-16, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har inte den rätten. Den ger ni mig sporadiskt. Alltså bestämmer ni ver er kropp och det är ert ansvar.
Jaha, så du bestämmer inte över DIN kropp? Vem har lurat i dig det?
Citera
2019-05-16, 16:51
Medlem
Folk som är för abort är sjuka i huvudet, vilseledda, och bryr sig bara om sitt ego, det grundar sig i att dem ska få njuta mer och totalt bortse från den heliga naturliga processen.

Ni som säger att man ska få bestämma över sin egna kropp, erat argument är ihåligt, ingen av oss bestämmer över våran kropp, vi blir sjuka, kroppen förmultnar med tiden, men själen kan behållas intakt om man inte ägnar sig åt moralisk dekadent skit som abort som endast blivit tillgängligt det senaste århundradet. Det är komiskt att se hur avmoraliserade ni har blivit, inte ens människor i mina ögon.

Mest kvinnor är det också såklart eftersom kvinnor hatar att behöva ta ansvar, "girls just wanna have fun"

Abort = mord.

(nej jag är inte kristen, har bara respekt för liv till skillnad från många efterblivna jävlar i tråden)
Citera
Medlem
Tycker lagen är bra. Kvinnor ska veta sin plats i samhället. I köket och i sängkammaren, där hör de hemma!

Det är därför jag bygger ett gästhus nu på tomten. Ska skicka ut frugan där ute så jag kan ha dra hem lite vackra flickor här framför brasan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Är du förmögen att förstå begreppet "uppsåt"? Medicinsk abort är ju per definition ett framkallat missfall som görs med uppsåt. Att du skadar dig i en olycka etc är ju inte samma sak, då uppsåt saknas, även om det leder till missfall.
Jo, men vilka aktiviteter menar du ska vara förbjudna med uppsåtet att förhoppningsvis få missfall?
Citera
2019-05-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
I USA måste kvinnan själv ta mannen till court, betala lawyers och hela kalaset. Så, NEJ staten ser inte till att männen tar sitt ansvar det måste mamman till barnet själv göra.

Divorce court fungerar annorlunda och advokterna jobbar allt som oftast "gratis" på kvinnans order då han får sina pengar från mannen senare efter att denne blivit dömd.
Citera
2019-05-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, men vilka aktiviteter menar du ska vara förbjudna med uppsåtet att förhoppningsvis få missfall?

Aktiviteter som t.ex. att gå till en abortklinik. Alltså aktiviteter med självklart uppsåt om att få "missfall".
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Kan du inte skicka källa på detta då? Ett och samma land som har mätt antal aborter både under legaliserade samt bannlyst abort.

Sedan vill jag fråga dig, ifall det visat sig att exempelvis mord inte hade ökat ifall det blivit legaliserat, tycker du då fortfarande att det borde vara lagligt?

Detta käll-tjatande! Du får tro på mig eller inte. Jag har iaf utbildning i ämnet. Du behöver såklart inte tro på det heller.

Jag tycker det är tramsigt att jämföra mord med abort. Det finns massa trådar som diskuterar legalisering av olika brott. Tycker denna tråd kan få handla om abort.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ehh joo, vilka beslutade kring detta? hmm? tror du det skedde via nån slags folkval i Alabama? nej det var ett val som gjordes av just ett fåtal konservativa gubbs i Alabamas senat, som bara har 4 kvinnor! nota bene.

därför att forskare/ experter vet något i saken. är endast vettenskap som kan ge klara besked i dessa frågor när ett foster börjar utveckal ditt eller datt.
Sen är det upp till våra lagar att bestämma vad av "ditt och datt" som ska ha någon betydelse i saken.

vad en majoritet av befolkningen i Alabama tycker i saken vet vi inget om.

Röstade inte demokrater också för förslaget? Att det sitter mest gubbar i senaten är egalt. Vill ni kvinnor påverka får ni väl satsa på en sådan karriär.
Citera
2019-05-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan är väl var gränsen skall gå för det också.

Barn så unga som 10 år har ingått äktenskap i USA under en femtonårsperiod, visar en ny sammanställning.
https://www.metro.se/artikel/ny-studie-%C3%B6ver-200-000-barn%C3%A4ktenskap-i-usa

Citat:
Hej Micro!

ja jisses ...jag såg dokumentären om detta.
Kan tipsa om du missade den.
https://www.svtplay.se/video/21765950/korrespondenterna/korrespondenterna-sasong-22-barn-vid-altaret

Vi erkänner barnäktenskap i Sverige också, så vad är problemet?
Citera
2019-05-16, 16:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
din kropp ditt ansvar...så sterilisera dig själv.

Jag kan inte bli gravid. Om jag kunde skulle jag ta ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Ingen tvingar någon att föda barn. Man kan sterilisera sig, äta p piller, använda kondom eller sluta ha sex med män man inte vill ha barn med.
Utan sjukförsäkring har ingen råd att sterilisera sig sällan ens råd med de säkrare preventivmedel som p-piller eller spiral. För Alabama kommer det att innebära fler i fattigdom med fler som behöver matkuponger. De med sjukförsäkring och ok inkomst kommer inte att drabbas eftersom de har råd med bra preventivmedel och om de ändå blir gravida så har de råd att åka till en annan stat för abort.
I Alabama gifter sig barn med vuxna män som gjort dem gravida..
Citera
Medlem
Citat:
ehh joo, vilka beslutade kring detta? hmm? tror du det skedde via nån slags folkval i Alabama? nej det var ett val som gjordes av just ett fåtal konservativa gubbs i Alabamas senat, som bara har 4 kvinnor! nota bene.

De har röstats in av folket. Precis som det funkar med lagstiftning i Sverige. Kallas representativ demokrati.

Guvernören hade sista ordet och det var en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in