2019-05-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men skit nu i vad jag har för ansvar och förklara ditt eget.

Vilket ansvar följer med DIN rätt att själv bestämma om du vill stoppa in snoppen eller inte? Inget?

Jag har redan förklarat för dig flera gånger vad mannens ansvar är. Varför lyssnar du inte?

Ansvaret för en man är att han blir ansvarig att ta hand om barnet fram tills dess att det är 18 år gammalt. Precis som för mamman. Han har dock ingen möjlighet att kräva att barnet ska aborteras, vilket kvinnan har tillåtelse att göra.

Förstår du nu?
Citera
Medlem
taucetis avatar
Fp
Senast redigerad av tauceti 2019-05-16 kl. 17:32.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
https://www.lifenews.com/2019/02/04/8-states-now-allow-killing-babies-up-to-birth-after-new-york-legalized-all-abortions/

Hahaha! Kom gärna tillbaka med en källa som inte är en hemsida för religiösa nutjobs. Bara så du vet: bara för att det står på nätet behöver det inte vara sant.
Citera
2019-05-16, 17:25
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vilken gud vet det?
Varför bryr sig denna gud om aborter?
Vilka källor har du som styrker denna guds existens?
Vad blir bättre av mänskliga lagar, borde det inte vara högmod att straffa enligt mänsklig tolkning av guds vilja snarare än att låta gud straffa den som straffas bör?

Franke88 är "ateist/kristen" och tror på karma och ett liv efter detta. Bara där fallerar hela hans resonemang. Han har lika dålig kvinnosyn, eller sämre, än de afganer han hatar som kommer hit och 'våldtar' blonda svenska gudfruktiga kvinnor. Hellst vill han att kvinnor ska vara hemma och hålla käft som i IS-kalifaten.

Många saker som han skriver visar på dubbelmoral.

Själv anser jag att det ska va jämställt och då ska även mannen hjälpa till efter födseln av barnet under de 18 år barnet är barn. Men mannen ska därmed ha lika mycket att säga till om i fall där det nu handlar om abort, dvs ha rätt att bestämma om det ska va abort eller ej. Dessutom ska abortgränsen anpassas till den rådande vetenskapen och därför är dagens svenska lag där det ibland kan skilja så lite som 1! dag från abort till det att fostret kan räddas - något tight. Kanske borde gränsen för när man får göra abort ligga någon eller några veckor tidigare än för när man faktiskt kan rädda fostret.

Puss o kram
Citera
2019-05-16, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Om män nu oroar sig så fö vad kvinnor gör med sina kroppar och avkommor.(inte männens avkommor?) Så borde män göra en vasektomi. Det är inte permanent och då kan de själva kontrollera sin säd.
En bra lag vore om kvinnan ensam får försörja sin unge om hon föder den mot mannens vilja. Barn ska inte innebära extra försörjningsstöd för lösaktiga jävlar. Den som vill ha ungen får hålla den vid liv, rättvist och bra.
Citera
2019-05-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
När opinionsmätningar, politiska resultat och förespråkare för enskilda frågor inte passar vänsterblivnas agendor så avskrivs det som att vi inte vet något om hur folk ställer sig till detta. SVT vägrade visa att det var en kvinnlig ledare som tog det slutgiltiga beslutet, som hon dessuttom förespråkade. Det finns mycket tydliga resultat som visar ett en majoritet av kvinnorna i Alabama stödjer beslutet, medan fler män är emot.

Och var har du dessa opionsundersöknignar/ resultat från Alabama?
Dela med dig tack.

Vad spelar det för roll att Alabamas guvernör är en kvinna? Jag är exakt lika mycket emot abortmotståndares åsikter i saken ÄVEN om de råkar vara kvinnor.
Citera
2019-05-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det ett argument för män. för att få ha det skönt en stund så bör det ju även vara det för kvinnor, eller hur?

Män kan inte ha en aborträtt, eftersom nej där sitter inget foster i just deras kroppar som de kan abortera, män har dock i Sverige m.fl platser rätt avsäga sig praktiskt föräldraansvar för ett fött barn, den rätten kan jag ju lova dig dunstar illa kvickt om vi ska införa alabamas lagar i Sverige.

Foster "skapas" nu inte enkom av kvinnor, knappt 50% av "skapandet" ansvarar män för.

I och med att det är du som kvinna som föder barn så är det ditt ansvar att se till att du inte har oskyddat sex med en man ifall du inte vill bli förälder. Svårare än så är det inte. Och det är en mans ansvar att inte ha oskyddat sex med en kvinna ifall inte han heller vill bli förälder (vilket han också är enligt lag).
Citera
2019-05-16, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte mitt ansvar som är det väsentliga utan ditt ansvar. Men jag anser givetvis även att jag har ett ansvar. Precis som du har.
Och vad är ditt ansvar?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det behöver man inte göra. Det är bara att jämföra andra stater i USA som infört extrema inskränkningar i aborträtten och se vad som händer.

Läs gärna på lite här: https://ki.se/forskning/saker-abort-raddar-kvinnors-liv

Stod inget om delstaters abortstatistik i den länken. Vad ville du säga med den?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Gränsen borde gå vid 15 års ålder, alltså då man är byxmyndig. Men har inget med abort att göra, så det är en icke fråga.
Nej, gränsen bör gå vid 18 år då man är myndig och inte kan giftas bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hahaha! Kom gärna tillbaka med en källa som inte är en hemsida för religiösa nutjobs. Bara så du vet: bara för att det står på nätet behöver det inte vara sant.

Jag tog första länken jag hittade på google. Detta är en välkänd lag sedan den trädde i kraft och hade du haft någon som helst insyn i abortfrågan (som du dessutom verkar väldigt passionerad för) så hade du vetat om detta redan. Googla själv så kan du läsa tusentals artiklar.
Citera
2019-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad är ditt ansvar?

Hans ansvar är att ta hand om barnet ekonomiskt fram tills dess att barnet är 18 år gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in