Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
På med foliehatten!
Jag har inte hävdat att raggaren har sig själv att skylla, jag har däremot hävdat att jag vill se en förundersökning och en rättegång innan jag dömer någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Jag håller med dig och vill tillägga att de som förespråkar pöbelrättvisa utan rättegång också är kvar i grottmänniskostadiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Hade tråden varit roligare med 100% pöbelrättvisesoldater som klappar varandras axlar och skriker blattesvin och utvisning menar du?
Ungefär så fungerar samhället i Somalia och i Afghanistan. Jag vill inte ha det så i Sverige, så flytta gärna dit istället om det är den typen av samhälle du vill leva i.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Varför jag fortsätter hävda att ärendet ska utredas innan vi dömer är för att det är så vår rättsapparat är uppbyggd. Den retoriken som används i denna tråden vittnar om att de flesta inte hade varit ett dugg förbannade om det var svensken som hade sparkat invandraren. Killen hade blivit hjälteförklarad. Om vi svenskar börjar döma invandrare utan rättegång, på grund av någon uppfattning om "hur invandrare är", så är vi inte ett dugg bättre än deras hemländer.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Jag vill alltså inte ha samma statsskick som dessa länder, för att förtydliga mig själv. I övrigt har du helt rätt i att för många invandrare har kommit hit på för kort tid, vilket har omöjliggjort en vettig integration.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Du får gärna citera två inlägg där du tycker att jag argumenterar emot mig själv.
Halmgubbe = du skapar en nidbild (påstår att andra har åsikter de inte har) som du argumenterar mot.
i) Jag ser inte många i tråden som förespråkar att polisen inte ska utreda, ej heller att många förespråkar att rättegång ska skippas.
ii) jag är övertygad om att vi skulle ha färre flyktingar från Afghanistan och Somalia om man där nöjt sig med att klappa varann på axeln och hojta "Ut med utlänningarna!" Glöm för all del inte att världssamfundet invaderade Afghanistan för att de släppte in utlänningar som de tillät att använda territoriet för att planera och verkställa grova terroristattacker mot civila människor från andra länder.
iii) Statskick!?!? Vad fan har statskick att göra med att Somalia och Afghanistan är skitländer? Nada. Du kan ha republik eller monarki same difference för du kan inte ha en fungerande demokrati där en så stor del av befolkningen är analfabeter och ingen fungerande infrastruktur finns för att tillgodogöra sig information på annat sätt. Ska man se någon vits med att rösta måste man på något sätt kunna ta till sig information. Exempel: om du vill rösta på bokstav Z men är nödd att lita på att någon säger att detta är Z men pekar på W och du sätter ditt bomärke bredvid W så har du i och för sig fått rösta men demokrati i dess egentliga betydelse är det ju inte, utan snarare en potemkinkuliss.
iv) Jag tror inte det är någon i tråden som ska döma i fallet. Inte du heller. Men vi kan anta att det ligger till på ena eller andra sättet.
Gå nu och fixa din mentala förstoppning och ta en betablockerare så mår du nog snart bättre ska du se.