2019-05-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Ja, för allt som händer och anmäls hamnar i media?
Men ett exempel...

https://expo.se/2017/02/15-%C3%A5rig-elev-misshandlad-av-nazister

Var fanns SD för denne grabb som attackeras av nazister?
Du glömmer att expo klassas som ljugmedia på denna del av Flashback, tillsammans med Aftonbladet, Expressen, GP, GT, DN och SvD. Ingen kommer tro på artikeln så länge inte Samnytt eller Nyheteridag har rapporterat samma sak.
Citera
2019-05-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du glömmer att expo klassas som ljugmedia på denna del av Flashback, tillsammans med Aftonbladet, Expressen, GP, GT, DN och SvD. Ingen kommer tro på artikeln så länge inte Samnytt eller Nyheteridag har rapporterat samma sak.

Finns väl för tusan ingen som tar Expo på allvar någonstans.
Citera
2019-05-16, 00:48
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ursälta uttrycket, men detta var verkligen ett riktigt muppinlägg. Återigen i syfte att försöka släta över och förminska gärningen. Måhända är detta något som är vanligt och som möts med en axelryckning i din egen umgängeskrets, men rent generellt är ett sånt här beteende inget gemene man man tar lätt på och i just det här läget spelar det inte heller så stor roll vad som hänt innan.

Kalla det muppinlägg om du vill. Under min uppväxt (högstadietid, gymnasium) på 90-talet så var den här sortens trakasserier inget ovanligt alls, snarare vardagsmat. Jag bara konstaterar att själva graden av våld inte är av det grövre slaget alls. Sen är det inget bra & det bör åtgärdas. Men det förekom i stor omfattning även förr i helsvenska områden.
Citera
2019-05-16, 01:01
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Trams. Du ser väl att den vita killen är helt passiv & bara tar emot. Att han på något vis skulle ha initierat våldet bär inte trovärdighetens prägel. Provokationen bestod sannolikt av att han var vit eller hade SD-keps.

Nej, provokationen bestod sannolikt av tidigare händelser i form av grupperingar. EPA-killen behöver inte alls ha varit drivande på något sätt, men han kan ha tillhört en gruppering som legat i luven på blatten/blattarna.
Citera
2019-05-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Så går det när barnen blir uppfostrade av naiva pacifister som tror att man kan resonera med impulsiva djur. Araber/niggrer/undermänniskor fungerar inte som oss, de förstår bara våld.

Till er som har barn: lär dem att man faktiskt får slå tillbaka om någon håller på såhär. Tvinga på dem boxningslektioner eller annan kampsport.

Sen kommer Ahmed, Ahmed och Ahmeds kusin Ahmed och slår ihjäl din grabb eftersom att han har slagit Ahmed så blir Ahmedsarna arga på honom och hämnas med mord. De blir ju skjutsade av sina föräldrar till dig och din framtida son. Deras föräldrar hejar ju på. Fattar du inte att man inte kan göra något.
Citera
2019-05-16, 01:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
På med foliehatten!

Jag har inte hävdat att raggaren har sig själv att skylla, jag har däremot hävdat att jag vill se en förundersökning och en rättegång innan jag dömer någon.

Citat:
Jag håller med dig och vill tillägga att de som förespråkar pöbelrättvisa utan rättegång också är kvar i grottmänniskostadiet.

Citat:
Hade tråden varit roligare med 100% pöbelrättvisesoldater som klappar varandras axlar och skriker blattesvin och utvisning menar du?

Ungefär så fungerar samhället i Somalia och i Afghanistan. Jag vill inte ha det så i Sverige, så flytta gärna dit istället om det är den typen av samhälle du vill leva i.

Citat:
Varför jag fortsätter hävda att ärendet ska utredas innan vi dömer är för att det är så vår rättsapparat är uppbyggd. Den retoriken som används i denna tråden vittnar om att de flesta inte hade varit ett dugg förbannade om det var svensken som hade sparkat invandraren. Killen hade blivit hjälteförklarad. Om vi svenskar börjar döma invandrare utan rättegång, på grund av någon uppfattning om "hur invandrare är", så är vi inte ett dugg bättre än deras hemländer.

Citat:
Jag vill alltså inte ha samma statsskick som dessa länder, för att förtydliga mig själv. I övrigt har du helt rätt i att för många invandrare har kommit hit på för kort tid, vilket har omöjliggjort en vettig integration.

Citat:
Du får gärna citera två inlägg där du tycker att jag argumenterar emot mig själv.

Halmgubbe = du skapar en nidbild (påstår att andra har åsikter de inte har) som du argumenterar mot.

i) Jag ser inte många i tråden som förespråkar att polisen inte ska utreda, ej heller att många förespråkar att rättegång ska skippas.

ii) jag är övertygad om att vi skulle ha färre flyktingar från Afghanistan och Somalia om man där nöjt sig med att klappa varann på axeln och hojta "Ut med utlänningarna!" Glöm för all del inte att världssamfundet invaderade Afghanistan för att de släppte in utlänningar som de tillät att använda territoriet för att planera och verkställa grova terroristattacker mot civila människor från andra länder.

iii) Statskick!?!? Vad fan har statskick att göra med att Somalia och Afghanistan är skitländer? Nada. Du kan ha republik eller monarki same difference för du kan inte ha en fungerande demokrati där en så stor del av befolkningen är analfabeter och ingen fungerande infrastruktur finns för att tillgodogöra sig information på annat sätt. Ska man se någon vits med att rösta måste man på något sätt kunna ta till sig information. Exempel: om du vill rösta på bokstav Z men är nödd att lita på att någon säger att detta är Z men pekar på W och du sätter ditt bomärke bredvid W så har du i och för sig fått rösta men demokrati i dess egentliga betydelse är det ju inte, utan snarare en potemkinkuliss.

iv) Jag tror inte det är någon i tråden som ska döma i fallet. Inte du heller. Men vi kan anta att det ligger till på ena eller andra sättet.

Gå nu och fixa din mentala förstoppning och ta en betablockerare så mår du nog snart bättre ska du se.
Citera
2019-05-16, 01:32
Medlem
Fenrik.Arnbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Sen kommer Ahmed, Ahmed och Ahmeds kusin Ahmed och slår ihjäl din grabb eftersom att han har slagit Ahmed så blir Ahmedsarna arga på honom och hämnas med mord. De blir ju skjutsade av sina föräldrar till dig och din framtida son. Deras föräldrar hejar ju på. Fattar du inte att man inte kan göra något.

Ett inlägg med träffsäker analys om hur samhället kommer att utvecklas. När klankultur, mobb, blodshämnd och pöbel skipar rättvisa då förändras samhället i grunden. Problemet finns i alla samhällen och kulturer. Men i en rättsstat ska polisen skydda demokratin, skydda offer och förövare mot mobben, polisen är demokratins beskyddare.
Jag personligen måste tänka två gånger innan jag agerar, om jag låter aggression vinna slutar jag tänka och blir en neandertalare.
Men jag vill inte bli eller vara en neandertalare. Han som misshandlade grabben i youtubeklippet gjorde fel, men dom ska dömas enligt svensk lag, dom ska enligt mig dömas hårt. Men dom ska efter avtjänat straff kunna återanpassas till samhället. Problemet i Sverige är inte invandraren, problemet är politiker som tillåtit denna vansinniga invandringspolitik.
Citera
2019-05-16, 01:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fenrik.Arnbyn
Ett inlägg med träffsäker analys om hur samhället kommer att utvecklas. När klankultur, mobb, blodshämnd och pöbel skipar rättvisa då förändras samhället i grunden. Problemet finns i alla samhällen och kulturer. Men i en rättsstat ska polisen skydda demokratin, skydda offer och förövare mot mobben, polisen är demokratins beskyddare.
Jag personligen måste tänka två gånger innan jag agerar, om jag låter aggression vinna slutar jag tänka och blir en neandertalare.
Men jag vill inte bli eller vara en neandertalare. Han som misshandlade grabben i youtubeklippet gjorde fel, men dom ska dömas enligt svensk lag, dom ska enligt mig dömas hårt. Men dom ska efter avtjänat straff kunna återanpassas till samhället. Problemet i Sverige är inte invandraren, problemet är politiker som tillåtit denna vansinniga invandringspolitik.
Hahahahahah
Vilka jävla fjollor ni är.
Inte konstigt att Sverige ser ut som det gör.
Rättsstaten och demokratin är bara luft, det är inget som existerar i praktiken.
Hjärntvättade fårskallar!
Citera
2019-05-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Hahahahahah
Vilka jävla fjollor ni är.
Inte konstigt att Sverige ser ut som det gör.
Rättsstaten och demokratin är bara luft, det är inget som existerar i praktiken.
Hjärntvättade fårskallar!

På vilket sätt anser du att jag är en fjolla? På vilket sätt är jag hjärntvättad? Du slår mig inte som en bildad man och därför har du kanske inte mycket att förlora och då kan man ge sig i handgemäng med Ahmed och Ahmed men om man har en bra situation i livet och lever välbeställt så saknas incitament. Läs på komvux och börja tänk före du yttrar dig unge man
Citera
2019-05-16, 01:50
Medlem
Citat:
På vilket sätt anser du att jag är en fjolla? På vilket sätt är jag hjärntvättad? Du slår mig inte som en bildad man och därför har du kanske inte mycket att förlora och då kan man ge sig i handgemäng med Ahmed och Ahmed men om man har en bra situation i livet och lever välbeställt så saknas incitament. Läs på komvux och börja tänk före du yttrar dig unge man
Du är ju uppenbarligen rädd för några semitiska ökenfolk.
Citera
2019-05-16, 02:37
Medlem
Citat:

Jo du kan möta dem med skjutvapen när de kommer, visst du får tillbringa tid i fängelset men det är enda sättet att skydda dig själv och din familj, samhället skiter fullständigt i dig.
Citera
2019-05-16, 02:42
Medlem
Förhoppningsvis har Kil snart en hjälte likt Anton Lundin Pettersson från Trollhättan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in