2019-05-10, 15:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Oj vad du missförstår mig. Jag var väldigt ironisk ang 11 åringen.
Däremot tyckte jag att även skinsen jag såg jaga grabbarna på t-bana också var svinga... dessbättre hann tåget stänga dörrarna...så detta fall i Kil är mycket värre...och jag skulle aldrig som vissa här försöka hitta på ursäkter för vad Kil- förövarna gjort.
I övrigt tycker jag alls våldtäktsmän från utlandet ska straffas och utvisas, helst tillsammans med sina familjer som inte kunnat uppfostra sina söner.
I Danmark kan hela familjen vräkas från lägenheten om barnen begår brott i närområdet.
Citera
2019-05-10, 15:14
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I Danmark kan hela familjen vräkas från lägenheten om barnen begår brott i närområdet.
Det är något att drömma om...här skulle dom aldrig göra så.. bara gulla och mjäka.
Citera
2019-05-10, 15:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Sjukt att ingen jävel kan säga vad som står i expressen artikeln och vad de inblandade säger har hänt. Bara massa random of topic skit i den här tråden och den är 92-sidor. Herregud.
Citera
2019-05-10, 15:19
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccoletartjejer
Problematiskt att fria tider sprider en falsk bild av konfronrationen. De säger att den ena av sammandrabbade "sparkade genom rutan". Men det är ju en falsk bild av händelseförloppet som man bidrar till att sprida.

Läs gärna inledningen av boken 'Vineland' av Thomas Pynchon, där skillnaden mellan defenestrering och transfenestrering avhandlas. Inte samma sak, men närliggande.

Jag blir lite nyfiken på hur du själv effektivt och med ett begränsat antal tecken till förfogande skulle beskriva detta att någon sparkar en annan människa i huvudet genom en nedvevad bilruta.

Är det just ordet 'nedvevad' du saknar?

På vilket sätt bidrar detta till att skapa en falsk bild? Kräket utövade våld mot en annan människa, även om rutan inte skadades.
Citera
2019-05-10, 15:22
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Läs gärna inledningen av boken 'Vineland' av Thomas Pynchon, där skillnaden mellan defenestrering och transfenestrering avhandlas. Inte samma sak, men närliggande.

Jag blir lite nyfiken på hur du själv effektivt och med ett begränsat antal tecken till förfogande skulle beskriva detta att någon sparkar en annan människa i huvudet genom en nedvevad bilruta.

Är det just ordet 'nedvevad' du saknar?

På vilket sätt bidrar detta till att skapa en falsk bild? Kräket utövade våld mot en annan människa, även om rutan inte skadades.

Det är väl det att man genom att ge bilden av en fot genom en bilruta utmålar honom som ansvarig till skadegörelse, man sätter epitetet skadegörare på honom.
Citera
2019-05-10, 15:23
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sjukt att ingen jävel kan säga vad som står i expressen artikeln och vad de inblandade säger har hänt. Bara massa random of topic skit i den här tråden och den är 92-sidor. Herregud.
Lugna ner dig.
Expressen talar om en nyansering, killarna i traktorn ska ha sagt något räligt.
Citera
2019-05-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Vi kan vara helt säkra på att det hade blivit ett djävla liv överallt om det var två svenska EPA-grabbar som spöade en blatte.

Då skulle det varit hatbrottsmotiv med inslag av främlingsfientlighet dessutom.
Citera
2019-05-10, 15:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

Du har redan om du sökt kunnat läsa vad som stod där. Men i korthet. Den svenska grabben berättar att det var en längre misshandel än vad som visas på filmen. Den var helt oprovocerad och han kände inte igen dessa blattar sedan tidigare.

Expressen hade plingat på hemma hos blattarna varav bråkstakarna inte vill prata med media. En bror sa dock att de länge blivit utsatta för rasism och just i detta fallet hade den svenska grabben kört omkring med sin raggarbil och varit nära att köra över dessa blattar medan han skrek saker som jävla neger bl.a. Det var således inte misshandel utan självförsvar.

Den svenska ynglingen säger dock att det är rent BS. Det berättas också att det tillkallades både polis och ambulans till platsen och grabben fick åka till sjukhus. Hans farsa kom också till platsen och han säger att dessa blattar visade då aggressiva mot honom med att bl.a hota med att slå honom med ett skärp.

Angående filmen säger grabben att han inte har något emot att den sprids då "det visar vad som händer".
Citera
2019-05-10, 15:27
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccoletartjejer
Det är väl det att man genom att ge bilden av en fot genom en bilruta utmålar honom som ansvarig till skadegörelse, man sätter epitetet skadegörare på honom.

Men 99% av mänskligheten anser det vara oändligt mycket värre att sparka någon i huvudet än att sparka sönder en fönsterruta. Således en petitess i sammanhanget som jag själv inte ens hade noterat om detta inte hade påpekats.
Citera
2019-05-10, 15:36
Medlem
landbandys avatar
Så länge som jag inte gått över till mina grannar och trampat sönder deras cd-spelare som spelar "Arab-Musik" på högsta volym vareviga soliga dag på uteplatsen ,så tycker jag för farao att ett par svenska ungdomar skall få köra förbi med typ Eddie MEduza i bilen utan att bli lynchade !!!!!!!!!
Det här är Sverige ,här har vi raggarkultur och svensk proggmusik ,raggarmusik från 50-talet osv. Det får de som flyttar hit leva med !!

Om de tror att de skall göra om Sverige till ett mindre Mellanösternland ,så kan de se sig i skithålet efter det ,för det kommer ALDRIG att hända !

Om de inte skärper sig ,kommer jag att spela Sven-Ingvars på högsta volym för evigt på min uteplats ,trots att jag inte gillar Sven-Ingvars ; bara för att dessa inflyttade skall förstå hur man mår utav deras j-a musik .

Om jag börjar köra Jerry Williams ,eller Bebopa-lula ,då kommer de ringa hyreskontoret och börja gnälla ,så de är så j-a egocentriska . Fattar de inte att de är i ett nytt land ,där de måste gå en lååååång väg för att förstå hur de skall bete sig ?? Utifrån våra principer och våra vanor .Så är det bara ....
Skulle vi flytta ner dit skulle huckle på , på våra kvinnorna direkt ;SÅ SEDEN DIT MAN KOMMER GÄLLER ALLA (h) !
I Sverige gäller våra svenska lagar !!!!!

Om de inte står ut med våran musik så är det bara att flytta hem igen .Varsågod ! Finns ingen lag på att man inte får spela den musik man gillar , när man kör sitt fordon på en allmän väg !!!

Här skall ingen utifrån komma och bestämma över oss ,var så säker !
Helvete vad förbannad jag blir på dessa folk. Vem tror de att de är ? Ta seden dit du kommer ,punkt slut ! Eller dra åt helvete !
Senast redigerad av landbandy 2019-05-10 kl. 15:51.
Citera
2019-05-10, 15:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Från Twitter igår kväll:
”Blev anhållen tidigare idag av Värmlandspolisen i Karlstad efter mitt besök i Kil igår kväll. De ville ha mig till "hets mot folkgrupp" bara för att jag och många andra med mig visade vad vi tycker om afghangrabbar ger sig på våra yngre! Jag är släppt sedan några timmar...

Varför inte ge ut vem som skrev detta? Ett inlägg på twitter är ändå offentligt.
Det har varit jävligt tyst från Kil i tråden så detta hade varit intressant.
Citera
2019-05-10, 15:52
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Är det bestämt att SD, NMR och Lamotte ska dit. Isåfall när. Hoppas det blir nån livesändning via webben isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in