2019-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Trams. Du ser väl att den vita killen är helt passiv & bara tar emot. Att han på något vis skulle ha initierat våldet bär inte trovärdighetens prägel. Provokationen bestod sannolikt av att han var vit eller hade SD-keps.
Man kan anta att det är så, men vi vet inte. Killarna skulle mycket väl ha kunnat, som deltagare i ett större gäng, gjort något innan filmen utspelar sig. Bara för att ta ett exempel. Därför måste ärendet utredas innan domen faller.
Citera
2019-05-15, 21:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Man kan anta att det är så, men vi vet inte. Killarna skulle mycket väl ha kunnat, som deltagare i ett större gäng, gjort något innan filmen utspelar sig. Bara för att ta ett exempel. Därför måste ärendet utredas innan domen faller.
Ja, en svensk domstol kan enligt svensk lag inte döma innan förundersökningen är klar. Detta har väl ingen heller motsagt?

Däremot står det var & en fritt att ha en egen uppfattning, både före & efter att en domstol har beslutat något. I det här fallet blir det självklart ingen kännbar påföljd, det är så den svenska "rättvisan" fungerar i dagsläget. Hade det inte funnits en film så hade ärendet blivit nerlagt på 2 minuter.
Citera
2019-05-15, 21:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, orsaken till din halmgubbeanklagan framgår verkligen inte med all tydlighet. Vet du ens vad halmgubbe betyder? Ber dig snällt ytterligare en gång att förklara vad du menar.

pf10 var ROC. Du tjatar om rättsäkerhet och bygger en nidbild om att andra postare vill frångå momenten i utredningen inför ev. rättsprocess med dess beviskrav beträffande faktiska omständigheter och sedan argumenterar du mot din egenmålade fantasi. Det är precis vad som menas med "halmgubbe".
Citera
2019-05-15, 21:56
Medlem
Citat:

Personligen anser jag att man borde slå ihjäl dom i preventivt syfte. Dvs att skydda unga svenskar. Det är ju inte många av de ledande i samhället som idag vill skydda unga svenska män. Kriminella bladingar
har ett helt annat samhällsskydd. Det är fakta.
Citera
2019-05-15, 22:01
Medlem
Berra76s avatar
Citat:

Ja, eller känt sig trygg i sin töntiga bil och trott som så många andra svenssons att man kan bete sig hur man vill när man sitter bakom ratten.
Citera
2019-05-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
pf10 var ROC. Du tjatar om rättsäkerhet och bygger en nidbild om att andra postare vill frångå momenten i utredningen inför ev. rättsprocess med dess beviskrav beträffande faktiska omständigheter och sedan argumenterar du mot din egenmålade fantasi. Det är precis vad som menas med "halmgubbe".
Visa mig då var jag har argumenterat emot mig själv. Det har jag nämligen inte gjort.
Citera
2019-05-15, 22:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det kan givetvis ha varit så att klimat-Greta med sina synska krafter gav de oskyldiga svartmuskiga pojkarna ett kommando att slå den hemska pojken. Det får vi se när utredningen är klar?

Varför sitter du och hittar på galna, hypotetiska scenarior? Vi vet vad som hände på filmen och oavsett så bör denna invandrare dömas för vad vi ser på filmen. Spelar ingen roll vad som hände innan eller efter.
Citera
2019-05-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hade det hänt så hade det varit krigsrubriker i gammelmedia. Tror inte på det
Ja, för allt som händer och anmäls hamnar i media?
Men ett exempel...

https://expo.se/2017/02/15-%C3%A5rig-elev-misshandlad-av-nazister

Var fanns SD för denne grabb som attackeras av nazister?
Citera
2019-05-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Ja, för allt som händer och anmäls hamnar i media?
Men ett exempel...

https://expo.se/2017/02/15-%C3%A5rig-elev-misshandlad-av-nazister

Var fanns SD för denne grabb som attackeras av nazister?

Jomen, den storyn bör sannolikhetens prägel.

Kämpa!
Citera
2019-05-15, 22:56
Medlem
Citat:
Nej, orsaken till din halmgubbeanklagan framgår verkligen inte med all tydlighet. Vet du ens vad halmgubbe betyder? Ber dig snällt ytterligare en gång att förklara vad du menar.
Javisst, bland annat...
Citat:
Varför jag fortsätter hävda att ärendet ska utredas innan vi dömer är för att det är så vår rättsapparat är uppbyggd. Den retoriken som används i denna tråden vittnar om att de flesta inte hade varit ett dugg förbannade om det var svensken som hade sparkat invandraren. Killen hade blivit hjälteförklarad. Om vi svenskar börjar döma invandrare utan rättegång, på grund av någon uppfattning om "hur invandrare är", så är vi inte ett dugg bättre än deras hemländer.
Därutöver har du bradgardsindianens svar.
Senast redigerad av pf10 2019-05-15 kl. 23:19.
Citera
2019-05-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Javisst, bland annat...

Ursäkta ordvalet, men hur i helvete får du det där till att jag skulle ha argumenterat emot mig själv?

Jag kan förtydliga mig själv om du vill: Majoriteten i den här tråden reagerar med ilska i huvudsak för att förövaren är invandrare och brottsoffret svensk. Om det hade varit tvärt om i videon hade ni skapat en hyllningstråd istället. Med det menar jag alltså att ni vill frångå rättsprocessen och döma själva på grund av att gärningsmannen var invandrare. Om det hade varit tvärt om hade ni snarare inte velat ha killen dömd alls, utan förmodligen skickat julkort och startat insamlingar. Förstår du bättre?

Sen får du gärna visa VAR du anser att jag har argumenterat emot mig själv. Det räcker således inte med att citera ett inlägg, utan minst två.
Senast redigerad av peter_pung 2019-05-15 kl. 23:28.
Citera
2019-05-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Javisst, bland annat...

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Du får gärna citera två inlägg där du tycker att jag argumenterar emot mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in