Citat:
Jag har brottats med psykisk ohälsa i flera år och testat diverse antidepressiva samt en massa andra metoder. Inklusive en destruktiv självmedicinering med bensodiazepiner när jag var som mest desperat. Min erfarenhet och många andras är att SSRI är rent gift. För mig gav det ökad ångest, illamående med viktnedgång som följd, extrema svettningar samt totalt försvunnen sexlust. Ändå gav jag det sex veckor för att se om det gav med sig. Detta hände på både Cipralex (Escitalopram) samt Sertralin. Det enda som faktiskt fungerade någorlunda en period för mig var Mirtazapin, även om även det hade en del biverkningar (trötthet, hungerkänslor osv). Man ska inte med lätthet och som första alternativ börja kasta i sig sådana ”lyckopiller” som tyvärr läkarna idag kastar på en i brist på annat. Se över andra lösningar först och främst.
Idag tar jag KSM-66 samt ett påkostat magnesium-tillskott och tycker att det tillsammans med fysisk träning och terapi gjort att jag mår mycket bättre än på länge.
Idag tar jag KSM-66 samt ett påkostat magnesium-tillskott och tycker att det tillsammans med fysisk träning och terapi gjort att jag mår mycket bättre än på länge.
6 veckor låter för lite men ja jag tänker se vad terapi i några veckor ger först innan jag tar piller, det har ja kommit fram till, men tänker inte stänga tanken för piller heller, men det är ju sista utvägen.
Problemet är att jag är helt orkeslös och ser ingen framtid då kanske piller hjälper, men ska som sagt gå terapi nu så får se, alla läkare säger ju att man ska ta piller o terapi samtidigt för det är effektivast.