2019-05-15, 05:21
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ett trettiotal åhörare av 12000 invånare, betyder de att de ändå bara är några få som bryr sig?
Borde varit betydligt fler där om folk verkligen är förbannade på dessa parasiter som gör livet surt för befolkningen på orten.

Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Folk är nog livrädda för att stämplas som rasister. Du vet ju själv hur det fungerar. Alla som går dit granskas nogrannt och fotas gärna också. Sedan är du stämplad som rasist och nazist for life på orten.

En SD-politiker arrangerade ett möte angående den här händelsen. Då blir det väl antingen enbart SD-röstare som kommer dit eller då enbart de närmast berörda av händelsen.

Någon i tråden ansåg att Tobias Andersson borde göra en turné på skolor med otrygghet för ungdomar som tema. Det är dock ett parti som byggt sin politik på att vara emot invandring. Det känns som att det är just ungdomsproblem med invandrare som är intressant för SD & Tobias. Finns där ens ett intresse att åka ut till orter där det är svenskar som skapat otrygghet i skolmiljö & ungdomskretsar?

För händelserna i videon var ju ärligt talat rena vardagsmaten förr också. I den ort jag växte upp i på 90-talet så hade vi inga invandrare. Den typ av våld som förekom i videon hade vi konstant. Trakasserier & mobbing var normaltillståndet i den svenska miljö jag växte upp i. Jag blev även misshandlad oprovocerat av ett gäng från grannorten som jag aldrig sett förr. 10 stycken i ring runt mig delade ut slag & sparkar (även mot huvudet), alla dessa var svenskar. Så den typen av ungdomsproblem förekom rikligt även förr i "helsvenska" samhällen.

Frågan är om SD hade haft intresse av det här om det inte involverat invandrare. Hade han åkt till Kil om det varit svenskar som härjade i videon? Den sortens händelser var verkligen rena vardagen under min helsvenska uppväxt.
Senast redigerad av Stivali 2019-05-15 kl. 05:23.
Citera
2019-05-15, 06:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Som knappast är förmildrande för en sådan spark i just det läget.

Vad gäller graden av våld i den sparken så måste man säga att den sortens våld faktiskt är väldigt vanligt i ungdomssammanhang. Även om trottoarkanten vid en busshållplats är högre än gatunivå så får man ingen vidare kraft om man sparkar in i en bil på det sättet. Det är alltså inget jättegrovt våld egentligen. En mjuk gympaskosula genom en nedvevad bilruta. Ställningen ger ingen tyngd åt sparken alls.

Jag säger absolut inte att det är okej. Menar bara att den här sortens våld är & har varit mycket vanligt bland ungdomar, även under min uppväxt. Det hade varit kontroverser mellan olika grupperingar i Kil & denna händelse var en del i det.
Citera
2019-05-15, 06:21
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
För det första är jag inte vänster. För det andra har jag inte försvarat någon, jag har försvarat vår rättssäkerhet och varit stark motståndare till pöbelrättvisa. Jag har heller aldrig skrivit att man förtjänar att misshandlas beroende på vilket parti man sympatiserar med. Var har du fått det ifrån?

Och jo, jag har faktiskt ett liv. Villa i ett fint område, fru, barn och ett välbetalt arbete. Önskar mig inget mer.

Du har visst då försvarat babbeluringarna som utförde misshandeln! Sluta ljug! Vet du inte själv vad du skriver?
Varför yrar du om rättssäkerhet när du närmast verkar tycka att epa- killen förtjänade stryk? Var är hans rättssäkerhet menar du? Eller det gäller kanske bara åt ett håll? Den nya adeln för bete sig precis hur dom vill utan konsekvenser!

Och en sak till. Jag råkar veta att svenskarna inte försökte köra på babbarna! Så sluta fantisera om det!

Det är en total lögn och efterhandskonstruktion av babbarna! Om du inte är vänster och ändå är så mentalsjuk som du är så finns det inget hopp för dig!

Tvivlar stark på att du bor i en villa med fru och välbetalt arbete! Du bor på ett härbärge är ensam och det enda jobb du kan få är att sopa utanför korvkiosken!
Citera
2019-05-15, 07:16
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Du har visst då försvarat babbeluringarna som utförde misshandeln! Sluta ljug! Vet du inte själv vad du skriver?
Varför yrar du om rättssäkerhet när du närmast verkar tycka att epa- killen förtjänade stryk? Var är hans rättssäkerhet menar du? Eller det gäller kanske bara åt ett håll? Den nya adeln för bete sig precis hur dom vill utan konsekvenser!

Och en sak till. Jag råkar veta att svenskarna inte försökte köra på babbarna! Så sluta fantisera om det!

Det är en total lögn och efterhandskonstruktion av babbarna! Om du inte är vänster och ändå är så mentalsjuk som du är så finns det inget hopp för dig!

Tvivlar stark på att du bor i en villa med fru och välbetalt arbete! Du bor på ett härbärge är ensam och det enda jobb du kan få är att sopa utanför korvkiosken!
Det verkar som att du har kontakter/bor i Kil. Jag har ett par frågor:

Är gossarna fortfarande kvar i Kil? Rör de sig i byn? Fritt och oantastat? Har du/dina kontakter kännedom om ifall någon haft samtal med dem?
Citera
2019-05-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
En SD-politiker arrangerade ett möte angående den här händelsen. Då blir det väl antingen enbart SD-röstare som kommer dit eller då enbart de närmast berörda av händelsen.

Någon i tråden ansåg att Tobias Andersson borde göra en turné på skolor med otrygghet för ungdomar som tema. Det är dock ett parti som byggt sin politik på att vara emot invandring. Det känns som att det är just ungdomsproblem med invandrare som är intressant för SD & Tobias. Finns där ens ett intresse att åka ut till orter där det är svenskar som skapat otrygghet i skolmiljö & ungdomskretsar?

För händelserna i videon var ju ärligt talat rena vardagsmaten förr också. I den ort jag växte upp i på 90-talet så hade vi inga invandrare. Den typ av våld som förekom i videon hade vi konstant. Trakasserier & mobbing var normaltillståndet i den svenska miljö jag växte upp i. Jag blev även misshandlad oprovocerat av ett gäng från grannorten som jag aldrig sett förr. 10 stycken i ring runt mig delade ut slag & sparkar (även mot huvudet), alla dessa var svenskar. Så den typen av ungdomsproblem förekom rikligt även förr i "helsvenska" samhällen.

Frågan är om SD hade haft intresse av det här om det inte involverat invandrare. Hade han åkt till Kil om det varit svenskar som härjade i videon? Den sortens händelser var verkligen rena vardagen under min helsvenska uppväxt.
Bra poäng! Hela SD:s idé är att belysa och förstärka motsättningar mellan svenskar och invandrare och på det sättet växa. Så var det på 90-talet och så är det idag, även om tonen var betydligt hårdare då. Givetvis skulle SD aldrig åka ut och visa stöd i en konflikt som är startad av svenskar eller bara består av svenskar, då de förmodligen hade förlorat röster på det. Många svenskar vill nämligen tro och hävda att svenskar inte varken startar eller håller på med några ungdomsbråk, utan endast kan vara våldsamma om en invandrare har bråkat med dem. Fan, flera i den här tråden tycker till och med att vi ska se raggaren som vår broder, bara för att vi råkar vara födda i samma land och har samma hudfärg.

Samtidigt hyllas gärna Anton och Breivik.
Citera
2019-05-15, 08:09
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
För det första är jag inte vänster. För det andra har jag inte försvarat någon, jag har försvarat vår rättssäkerhet och varit stark motståndare till pöbelrättvisa. Jag har heller aldrig skrivit att man förtjänar att misshandlas beroende på vilket parti man sympatiserar med. Var har du fått det ifrån?

Och jo, jag har faktiskt ett liv. Villa i ett fint område, fru, barn och ett välbetalt arbete. Önskar mig inget mer.
När kvinnor och unga, de svenska offerlammen, misshandlas och våldtas i parti och minut medan rättsystemet hymlar och svamlar en massa skit så snackar du om vår rättssäkerhet, vilken då?
Citera
2019-05-15, 09:20
Medlem
Citat:
Bra poäng! Hela SD:s idé är att belysa och förstärka motsättningar mellan svenskar och invandrare och på det sättet växa. Så var det på 90-talet och så är det idag, även om tonen var betydligt hårdare då. Givetvis skulle SD aldrig åka ut och visa stöd i en konflikt som är startad av svenskar eller bara består av svenskar, då de förmodligen hade förlorat röster på det. Många svenskar vill nämligen tro och hävda att svenskar inte varken startar eller håller på med några ungdomsbråk, utan endast kan vara våldsamma om en invandrare har bråkat med dem. Fan, flera i den här tråden tycker till och med att vi ska se raggaren som vår broder, bara för att vi råkar vara födda i samma land och har samma hudfärg.

Samtidigt hyllas gärna Anton och Breivik.

Vill gärna se exempel på sådana konflikter. Vore intressant
Citera
2019-05-15, 09:22
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Du har visst försökt att försvara gärningsmännen, du har förminskat brottet, sagt nedvärderande ord om brottsoffren.
Du tycks ha någon sorts dold agenda. Hur tror du att du skulle uppleva det om du själv blev utsatt för brott, att det till och med finns på film. Hur tror du det skulle kännas om du blev misstrodd, trots filmbevis. Du är ofattbar.
Citera
2019-05-15, 09:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Givetvis åsyftar jag invandrare som ”inte ser ut som oss”.

Till och med många hårt arbetande adopterade har den senaste tiden vittnat om ett mycket tuffare samhällsklimat, där folk kollar snett bara man går på stan. Har bland annat en kollega (civilingenjör) som upplever det väldigt tydligt.
Så är det säkert. Det finns ju siffror på hur invandringen & den ökande brottsligheten har minskat tilliten i hela samhället.
Citera
2019-05-15, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
På med foliehatten!

Jag har inte hävdat att raggaren har sig själv att skylla, jag har däremot hävdat att jag vill se en förundersökning och en rättegång innan jag dömer någon.
Du dömer inte någon till något, inte jag heller. Jag har personliga åsikter som inte har någon bäring på den juridiska processen & du har en agenda som går ut på skademinimering.
Citera
2019-05-15, 13:11
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Folk är nog livrädda för att stämplas som rasister. Du vet ju själv hur det fungerar. Alla som går dit granskas nogrannt och fotas gärna också. Sedan är du stämplad som rasist och nazist for life på orten.

Nja, snarare att man helt enkelt inte vågar stå för sina åsikter så länge man inte sitter framför datorskärmen och hävdar sig.

Men behåll offerkoftan på du, det är jättesynd om er stackars lättkränkta priviligierade "vita" "män".
Citera
2019-05-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofeverything
Vill gärna se exempel på sådana konflikter. Vore intressant
Du menar på allvar att du inte tror att det finns några konflikter där inte invandrare är inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in