Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Ett trettiotal åhörare av 12000 invånare, betyder de att de ändå bara är några få som bryr sig?
Borde varit betydligt fler där om folk verkligen är förbannade på dessa parasiter som gör livet surt för befolkningen på orten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Christianbadass
Folk är nog livrädda för att stämplas som rasister. Du vet ju själv hur det fungerar. Alla som går dit granskas nogrannt och fotas gärna också. Sedan är du stämplad som rasist och nazist for life på orten.
En SD-politiker arrangerade ett möte angående den här händelsen. Då blir det väl antingen enbart SD-röstare som kommer dit eller då enbart de närmast berörda av händelsen.
Någon i tråden ansåg att Tobias Andersson borde göra en turné på skolor med otrygghet för ungdomar som tema. Det är dock ett parti som byggt sin politik på att vara emot invandring. Det känns som att det är just ungdomsproblem med invandrare som är intressant för SD & Tobias. Finns där ens ett intresse att åka ut till orter där det är svenskar som skapat otrygghet i skolmiljö & ungdomskretsar?
För händelserna i videon var ju ärligt talat rena vardagsmaten förr också. I den ort jag växte upp i på 90-talet så hade vi inga invandrare. Den typ av våld som förekom i videon hade vi konstant. Trakasserier & mobbing var normaltillståndet i den svenska miljö jag växte upp i. Jag blev även misshandlad oprovocerat av ett gäng från grannorten som jag aldrig sett förr. 10 stycken i ring runt mig delade ut slag & sparkar (även mot huvudet), alla dessa var svenskar. Så den typen av ungdomsproblem förekom rikligt även förr i "helsvenska" samhällen.
Frågan är om SD hade haft intresse av det här om det inte involverat invandrare. Hade han åkt till Kil om det varit svenskar som härjade i videon? Den sortens händelser var verkligen rena vardagen under min helsvenska uppväxt.