2019-05-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du har visst försökt att försvara gärningsmännen, du har förminskat brottet, sagt nedvärderande ord om brottsoffren.
Du tycks ha någon sorts dold agenda. Hur tror du att du skulle uppleva det om du själv blev utsatt för brott, att det till och med finns på film. Hur tror du det skulle kännas om du blev misstrodd, trots filmbevis. Du är ofattbar.
Nej, jag har försökt försvara gärningsmannens rätt till en rättslig prövning, inget annat. Jag har också uttryckt starkt motstånd till pöbelrättvisa. Jag har inte förminskat brottet, jag har däremot velat vänta tills förundersökningen är klar innan jag tar ställning.

Vad har jag sagt för nedvärderande ord om BO? Raggare? Det är vad han kallar sig själv.

Det där med dold agenda kan du bara lägga ner. Jag har varit tydlig med mina åsikter och döljer inget medvetet.
Citera
2019-05-15, 14:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
@sdtobbe
・・・
Fick provsitta Sveriges mest kända epa när jag besökte Kil idag! 😁🇸🇪

Ingen har undgått videon på när Sylvester misshandlades intill sin epatraktor på första maj.
Idag hade jag förmånen att träffa honom och massa andra ungdomar från Kil och närområdet. Syftet var att visa att det finns politiker som bryr sig och att det finns de som verkar för en förändring. .

Ungdomarna i Kil är knappast ensamma om att uppleva stora splittringar i samhället samt en handfallenhet från skolan, polisen och politiken.
Vad som hänt i Kil är på intet sätt unikt utan snarare ett återkommande problem runt om i hela landet. Sedan jag i fredags publicerade en video om mitt besök idag har flertalet ungdomar hört av sig och berättat om hur de råkat ut för liknande saker både på skolan och utanför skoltid. Förövarna tycks sällan varken dömas eller stängas av från skolan - en tjej berättade idag hur hon får sitta i ett separat grupprum för att slippa sitta i klassrummet med en kille som misshandlat henne i just klassrummet... .

Det gör mig genuint upprörd att vi har ett samhälle inom vilket ungdomar tappar tilltron till rättssystemet och politiken redan innan de för rösta.. Jag hoppas, och ämnar göra mitt yttersta för, att ändra på det. 🇸🇪

https://www.instagram.com/p/BxaWuZ5hr42/
Där ser vi nog den "provokation" som utlöste misshandeln. Den vita killen hade en SD-keps. Det räckte förmodligen för att undermänniskorna skulle ta till våld.
Citera
2019-05-15, 14:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Där ser vi nog den "provokation" som utlöste misshandeln. Den vita killen hade en SD-keps. Det räckte förmodligen för att undermänniskorna skulle ta till våld.

Då borde vänstern känna sig stolta för att de lyckats polarisera sönder samhället. Det som de sedan beskyller andra för att göra.
Citera
2019-05-15, 14:39
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Han kan ha fått SD-kepsen när SD besökte honom nu.
Citera
2019-05-15, 14:44
Medlem
Citat:
Så är det säkert. Det finns ju siffror på hur invandringen & den ökande brottsligheten har minskat tilliten i hela samhället.
Jag håller med. Invandringen har tillåtits vara alldeles för hög de senaste åren och samhället har inte klarat av att ta emot så många. Detta har lett till att flera nya parallellsamhällen har bildats, med ökad polarisering som följd.

En ny underklass har bildats och i underklassen har brottsligheten alltid varit högre. Så även bland svenskar. Givetvis ska de som begår brott lagföras, men inte utan rättslig prövning.
Citera
2019-05-15, 14:50
Medlem
Jäklar vilken PR de (SD) vinner på detta och garanterat utnyttjar.

SD vill ju ha ett enat Sverige och att man tar hand om de invandrare som redan finns i Sverige. Vet fler invandrare som misshandlats av nazister och Soldiers of Odin anhängare, varför besöker inte SD de offrena också?
Citera
2019-05-15, 14:50
Medlem
Berra76s avatar
Citat:

Jag ser någon som inte tar skit och står upp för sig själv, samt två små små rädda harar. Jag undrar vilka det är som är undermänniskorna?

Du verkar ha ett starkt behov av att hävda dig... Undermänniska?
Citera
2019-05-15, 14:55
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Jäklar vilken PR de (SD) vinner på detta och garanterat utnyttjar.

SD vill ju ha ett enat Sverige och att man tar hand om de invandrare som redan finns i Sverige. Vet fler invandrare som misshandlats av nazister och Soldiers of Odin anhängare, varför besöker inte SD de offrena också?

Länka gärna till relevant info. Polisen punktmarkerade Soldiers of Odin, men lyckades inte hitta några övertramp. Hade garanterat blivit löpsedlar, om du hade ett uns sanning i ditt uttalande.
Citera
2019-05-15, 14:56
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jag ser någon som inte tar skit och står upp för sig själv, samt två små små rädda harar. Jag undrar vilka det är som är undermänniskorna?

Hallå där, vill du ha ett samhälle där vi slår varandra på stan? Ett riktigt klanhelvete? Eller vad är det du säger egentligen?
Citera
2019-05-15, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Han kan ha fått SD-kepsen när SD besökte honom nu.
Ja, så kan det givetvis också vara.
Citera
2019-05-15, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Du ser våldsverkare, översittare & psykopater.

Vad är det för "skit" dom inte tar? Att den vita människan hade en SD-keps?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-05-15 kl. 15:00.
Citera
2019-05-15, 14:58
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Sådana som tror de kan misshandla sig fram genom livet är undermänniskor.
De är kvar i grottmänniskostadiet.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2019-05-15 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in