Off topic: Det finns muslimska länder som i enlighet med Sharia dömer en kvinna att stenas till döds, ifall hon har blivit gravid utom äktenskapet. Tjuvar kan få sina händer avhuggna. Den som avslöjas med att dricka alkohol kan dömas till piskstraff. Du kanske ska försöka behärska din entusiasm inför sharialagar.
https://www.metro.se/artikel/bruneis-sultan-inför-sharialagar-xr
Något mer on topic: Den här tråden är full av hetsande inlägg som kräver att invandrarkillen som sparkade EPA-grabben ska hängas från närmaste träd. Det är dock en mycket liten majoritet av befolkningen i Sverige som vill ha den sortens dödsstraff, eller dödsstraff över huvud taget. Våra politiker, myndigheter och journalister betraktar den sortens lynchjustis som helt utesluten, och det finns ingenting i vår grundlag eller i vår moderna tradition som tillåter det. Såvitt jag vet, så finns det inte heller någon svensk historisk tradition av att befolkningen hänger missdådare från närmaste träd. Sannolikheten för att gaphalsarna i den här tråden ska få gehör för sina krav är därför i princip obefintlig.
Off topic: Tanken att det aldrig skulle förekomma lynchjustis i sharialänder är naturligtvis nonsens. Eller vad sägs om det här fallet, där en flicka i Pakistan dömdes till att bli våldtagen av männen i hennes by, därför att hennes bror påstods ha attackerat en flicka ur en högre samhällsklass?
https://www.thesun.co.uk/news/4112443/pakistan-court-sentence-girl-to-be-raped/
Mer on topic: Jag bekymrar mig över personer i den här tråden som försöker ursäkta eller åtminstone "förklara" invandrarkillens grova våld mot EPA-killen med att säga att EPA-killen nog hade mobbat eller kränkt eller försökt köra på invandrarkillen. Det är ju dessvärre just så våra politiker, myndigheter och journalister har resonerat. Begår invandrare grova brott? Men då är det nog synd om dem. De är nog utsatta för grov svensk rasism, och då är det inte riktigt deras fel att de svarar med att begå grova brott. Därför kan vi inte döma dem för hårt, och helst ska vi frikänna dem.
Ifall våra myndigheter låter invandrarkillen som sparkade EPA-killen i ansiktet komma undan med en lätt smäll på fingrarna, så tror jag att både vreden mot både invandrare och misstron mot det svenska rättsväsendet kommer att öka kraftigt.
Låt oss fastslå två saker:
1) Det är inget brott att ha en sydstatsflagga på sin bil.
2) Det är ett brott att sparka någon i ansiktet, under förutsättning att man inte själv just då är utsatt för en farlig fysisk attack och måste freda sitt eget liv.
Slutsats: Invandrarkillen som sparkade EPA-killen i ansiktet begick ett brott. Nu måste rättsväsendet döma honom.