2019-05-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Och i den hypotetiska situationen så är det okej med misshandel? Får man gå vidare till grov misshandel eller mord också? Eller är det kanske bara ringa misshandel som är okej i den situationen? Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att det nog finns en ursäktande anledning och att killen inte bör dömas alls.
Poängen är att vi inte vet något mer än det vi har sett på filmen, vilket i sig var en solklar misshandel. Vi har ingen aning om vad som har föranlett misshandeln, varför jag tycker det är för tidigt att utrycka sig så som många i denna tråden har gjort, exempelvis: Alla blattesvin ska ut, arabjävlar har inget här att göra, apjäveln ska dö och så vidare. Jag är gärna med och är kritisk efter rättegången, i synnerhet om det visar sig att brottet var oprovocerat. Då håller jag med om att utvisning är lämpligt.
Citera
2019-05-13, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
En del motsägningar i ditt första stycke och ditt sista.

Jag förminskar inga brott, jag säger bara att vi ska invänta rättegång innan vi skriker utvisning eftersom vi inte vet vad som har hänt innan filmen. Jag är gärna med och kräver ett hårt straff + utvisning, men inte innan åtminstone förundersökningen är klar.
För mig räcker de bägge filmerna för att jag skall förorda utvisning.
Jag vet också att det inte kommer att ske.
Citera
2019-05-13, 12:29
Medlem
Citat:
Poängen är att vi inte vet något mer än det vi har sett på filmen, vilket i sig var en solklar misshandel. Vi har ingen aning om vad som har föranlett misshandeln, varför jag tycker det är för tidigt att utrycka sig så som många i denna tråden har gjort, exempelvis: Alla blattesvin ska ut, arabjävlar har inget här att göra, apjäveln ska dö och så vidare. Jag är gärna med och är kritisk efter rättegången, i synnerhet om det visar sig att brottet var oprovocerat. Då håller jag med om att utvisning är lämpligt.

Enligt filmer och vittnen ar det tredje gangen babbarna kaozar.
Citera
2019-05-13, 12:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Givetvis ska alla vittnesmål beaktas. Sanningen kommer oftast fram.

Är man automatiskt kommunist för att man är rektor?
Inte nödvändigtvis, man kan även vara folkpartist. Men i det här fallet rör det sig om en godhetsknarkande vänstertomte, baserat på hans historiska uttalanden.
Citera
2019-05-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
Enligt filmer och vittnen ar det tredje gangen babbarna kaozar.
När bröderna är 25 sitter dom i bunkern eller är skjutna, dom kommer aldrig lägga av.
Citera
2019-05-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Off topic: Det finns muslimska länder som i enlighet med Sharia dömer en kvinna att stenas till döds, ifall hon har blivit gravid utom äktenskapet. Tjuvar kan få sina händer avhuggna. Den som avslöjas med att dricka alkohol kan dömas till piskstraff. Du kanske ska försöka behärska din entusiasm inför sharialagar.

https://www.metro.se/artikel/bruneis-sultan-inför-sharialagar-xr

Något mer on topic: Den här tråden är full av hetsande inlägg som kräver att invandrarkillen som sparkade EPA-grabben ska hängas från närmaste träd. Det är dock en mycket liten majoritet av befolkningen i Sverige som vill ha den sortens dödsstraff, eller dödsstraff över huvud taget. Våra politiker, myndigheter och journalister betraktar den sortens lynchjustis som helt utesluten, och det finns ingenting i vår grundlag eller i vår moderna tradition som tillåter det. Såvitt jag vet, så finns det inte heller någon svensk historisk tradition av att befolkningen hänger missdådare från närmaste träd. Sannolikheten för att gaphalsarna i den här tråden ska få gehör för sina krav är därför i princip obefintlig.

Off topic: Tanken att det aldrig skulle förekomma lynchjustis i sharialänder är naturligtvis nonsens. Eller vad sägs om det här fallet, där en flicka i Pakistan dömdes till att bli våldtagen av männen i hennes by, därför att hennes bror påstods ha attackerat en flicka ur en högre samhällsklass?

https://www.thesun.co.uk/news/4112443/pakistan-court-sentence-girl-to-be-raped/

Mer on topic: Jag bekymrar mig över personer i den här tråden som försöker ursäkta eller åtminstone "förklara" invandrarkillens grova våld mot EPA-killen med att säga att EPA-killen nog hade mobbat eller kränkt eller försökt köra på invandrarkillen. Det är ju dessvärre just så våra politiker, myndigheter och journalister har resonerat. Begår invandrare grova brott? Men då är det nog synd om dem. De är nog utsatta för grov svensk rasism, och då är det inte riktigt deras fel att de svarar med att begå grova brott. Därför kan vi inte döma dem för hårt, och helst ska vi frikänna dem.

Ifall våra myndigheter låter invandrarkillen som sparkade EPA-killen i ansiktet komma undan med en lätt smäll på fingrarna, så tror jag att både vreden mot både invandrare och misstron mot det svenska rättsväsendet kommer att öka kraftigt.

Låt oss fastslå två saker:

1) Det är inget brott att ha en sydstatsflagga på sin bil.

2) Det är ett brott att sparka någon i ansiktet, under förutsättning att man inte själv just då är utsatt för en farlig fysisk attack och måste freda sitt eget liv.

Slutsats: Invandrarkillen som sparkade EPA-killen i ansiktet begick ett brott. Nu måste rättsväsendet döma honom.

Bra inlägg. Vill bara klargöra att jag givetvis tycker att killen ska dömas hårt om det vi ser på filmen är det enda som har hänt. Oprovocerat våld är det värsta jag vet. Jag vill dock gärna att en förundersökning görs och att händelseförloppet fastslås innan jag säger något mer om saken. Att som 99% i denna tråden skrika ut hat mot alla invandrare, samt att våldsverkaren ska dödas, efter att ha sett en filmsnutt, innan ärendet ens blivit utrett är inget som jag tycker hör hemma i ett modernt samhälle.
Citera
2019-05-13, 12:45
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Bra inlägg. Vill bara klargöra att jag givetvis tycker att killen ska dömas hårt om det vi ser på filmen är det enda som har hänt. Oprovocerat våld är det värsta jag vet. Jag vill dock gärna att en förundersökning görs och att händelseförloppet fastslås innan jag säger något mer om saken. Att som 99% i denna tråden skrika ut hat mot alla invandrare, samt att våldsverkaren ska dödas, efter att ha sett en filmsnutt, innan ärendet ens blivit utrett är inget som jag tycker hör hemma i ett modernt samhälle.
För egen del tycker jag det lika intressant, om inte intressantare, att utreda myndigheternas passivitet. Det är för mycket fokus på hämnd mot arabslyngeln, och för lite snack om de syltryggar som har fått alla hans ärenden på bordet i detta och tidigare fall.
Citera
2019-05-13, 12:48
Medlem
Golonkas avatar
Är gullgossarna kvar i Kil? Ograverade? Går i skolan?
Citera
2019-05-13, 13:28
Medlem
WeWuzWikangzs avatar
Kan nagon forklara vad sydstatsflaggan har med Sverige och svenskar att gora ?
Ar det inte mer korrekt att flasha med svenska flaggan istallet ?
Citera
2019-05-13, 13:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Hoppas någon filmar en misshandel på dessa invandrare och lägger upp också.

Yes, let's become what we hate. That'll solve all our problems overnight, right?
Citera
2019-05-13, 13:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Eftersom det finns bildbevis så klart han ska dömas direkt.

Fast bilderna visar ju inte hela händelseförloppet. Polisen måste ju hålla förhör och utreda vad som hände före- och efter bildsekvensen.

Att acceptera dömande enbart utifrån ett friserat filmklipp, kommer att leda till att det är den som har mest pengar att lägga på videoredigering som är den som kommer att regera över rättvisan i Sverige.

I don't think you'd appreciate that kind of reality.
Citera
2019-05-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzWikangz
Kan nagon forklara vad sydstatsflaggan har med Sverige och svenskar att gora ?
Ar det inte mer korrekt att flasha med svenska flaggan istallet ?

Flaggan, som du ser är antingen Virginia armés stridsflagga eller Sydstaternas flottans flagga. Sydstaternas flaggor såg helt annorlunda ut. Knappt så amerikaner i sydstaterna fattar det.

Varför svenskar har det? Ingen aning. I modern tid kopplas även flaggan till "White nationalist" grupper i USA genom "Lost cause myten". Främst är det människor, som studerar historia från ett felaktigt perspektiv från nu till då i stället för det mer korrekta från då till nu. Så varför svenskar har det vet jag inte. Ganska löjligt är det.

Men en person ska inte bli misshandlad för man har en löjlig flagga på sin bil. Sen vet vi inte vad som hände innan eller efter. Det är väl upp till rättsväsende att finna ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in