2019-05-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Bara att gratulera de två hjärndöda babbarna för deras lokala rekrytering till SD.
Ja, givetvis ökar alla dåd likt detta motsättningarna mellan invandrare och svenskar. Vilket helt klart är dåligt för Sverige.
Citera
2019-05-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Du skrev att om man tillhör gruppen invandrare så får man ta ordentligt med skit efteråt. Och att merparten här inne verkar vilja slänga ut alla invandrare med huvudet före efter att ha sett filmen.

Förutom den svenska nationaliteten så finns det 192 olika nationaliteter idag. Och om man tillhör någon av dessa och invandrar till Sverige så är man invandrare. Danskar är invandrare lika mycket som somalier. Men jag tog just dessa nationaliteter för killen som gjorde det här mot den svenska killen. Han är antagligen varken somalier eller dansk. Förstod att du skulle reagera på att jag skrev dansk. Men inte att jag skrev somalier. För somalier är väl en invandrargrupp som du tror drabbas av det här på något sätt? Klumpar ihop invandrare och glömmer bort att en hel del av dom faktiskt inte berörs på något sätt på det sätt du tror. Dom tänker inte att det här är mitt folks som gjorde. Eller att svenskarna beskyller ryssar, norrmän, fransmän, amerikaner, kineser eller kanadensare för det här.

Du tänkte nog inte att just danskar ingår i den invandrargrupp du skrev om? Och det finns nog fler invandrare som du skulle ha svårt upptäcka vara invandrare om nu inte invandraren själv sa det. Och det som är så speciellt med vissa invandrare. Är att dom faktiskt inte är invandrare. Födda här, men föräldrarna eller farföräldrarna har invandrat. Eller så är man blandad genom att ens mamma/pappa är svensk och den andra halvan ickesvensk. Men för det så är dom inte svenskar. Inte så viktigt för dom bli det. Men för ängsliga svenskar så är det det. Att tro att bara för dom vill bo i Sverige så vill dom bli svenskar.

Givetvis åsyftar jag invandrare som ”inte ser ut som oss”.

Till och med många hårt arbetande adopterade har den senaste tiden vittnat om ett mycket tuffare samhällsklimat, där folk kollar snett bara man går på stan. Har bland annat en kollega (civilingenjör) som upplever det väldigt tydligt.
Citera
2019-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det kan knappast finnas några förmildrande omständigheter till att sparka någon i ansiktet vid just det tillfälle som visades på filmen. Här har brottsoffret sänkt garden för länge sen. Ingen förundersökning i världen kan ändra på det.
Så då ska vi strunta i utredningen och låta folket döma? Stena, kanske?
Citera
2019-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så då skall han ha en spark i ansiktet enligt dig?
Absolut inte, men det ökar sannolikheten markant att dådet har föregåtts av någon form av kontrovers.
Citera
2019-05-14, 23:07
Medlem
Sool80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Socialt och kulturellt, möjligen av samma "skrot ock korn", men detta ger ju ingen rätt i hela världen för att anse sig självmäktig nog för att spöa skiten ur grabbarna?

Hur tänker du själv? -Är det rätt att misshandla folk för att de har sydstatsflagga/är kanske raggare?

Givetvis inte!

GM borde åka fast så det smäller om det!

Det är klart att det inte är rätt.
Dessa sydländska menaapor borde få så mycket stryk att dom aldrig mer kunde stå lodrätt.
Citera
2019-05-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Så då ska vi strunta i utredningen och låta folket döma? Stena, kanske?
Nej så står det inte, läs igen och försök använda din kognitiva förmåga bättre.
Citera
2019-05-14, 23:11
Medlem
Citat:
Absolut inte, men det ökar sannolikheten markant att dådet har föregåtts av någon form av kontrovers.
Som knappast är förmildrande för en sådan spark i just det läget.
Citera
2019-05-14, 23:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sool80
Dessa sydländska menaapor borde få så mycket stryk att dom aldrig mer kunde stå lodrätt.

Folk ska aldrig få "stryk" på det sätt du säger. Fel är fel, så är det helt enkelt.

Ungefär därför har det uppstått ett "aktuellt brott" både i verkligheten och här i tråden, eftersom de inblandade gjorde i ungefärlig princip efter (före) det du just föreslog.

Men hur det är i Nordkorea, har jag ingen aning om..
(Sista var ett litet skämt med tanke på din avatar, "Kim" där kanske skjuter hur han vill?)
Citera
2019-05-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Som knappast är förmildrande för en sådan spark i just det läget.
Jag håller med helt om att det verkar så, poängen är att ärendet måste utredas innan vi med säkerhet kan säga att inte raggarna har brukat våld eller försökt bruka våld innan dådet. Givetvis måste vi säkerställa att ryktet om att raggarna ska ha försökt köra över invandrarna inte är sant, exempelvis.

Kort sagt måste vi värna vår rättssäkerhet. Annars är vi inte ett dugg bättre än Somalia eller Afghanistan.
Citera
2019-05-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sool80
Tänk om det nu faktiskt ÄR så att raggarna har försökt köra över invandrarna, som det har vittnats om. Då kanske invandrarna tänkte något i stil med: ”dessa jävla raggare borde få så mycket stryk att dom aldrig mer kunde stå lodrätt”.

Skulle du ha förståelse för den tanken?

Observera nu att detta är en hypotes (känner att jag behöver vara övertydlig så att även alla rättssäkerhetsmotståndare i tråden förstår).
Citera
2019-05-14, 23:34
Medlem
Citat:
Jag håller med helt om att det verkar så, poängen är att ärendet måste utredas innan vi med säkerhet kan säga att inte raggarna har brukat våld eller försökt bruka våld innan dådet. Givetvis måste vi säkerställa att ryktet om att raggarna ska ha försökt köra över invandrarna inte är sant, exempelvis.

Kort sagt måste vi värna vår rättssäkerhet. Annars är vi inte ett dugg bättre än Somalia eller Afghanistan.
Nej det verkar inte så, det är så. Det syns klart och tydligt på filmen. Naturligtvis ska händelsen utredas och rättssäkerheten upprätthållas, men det behövs ingen vidare utredning för att konstatera att sparken i detta läge är helt oförsvarlig. Din poäng verkar snarare vara ett intresse i att vilja förminska eller ta fokus bort från gärningen.
Citera
2019-05-15, 00:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Givetvis åsyftar jag invandrare som ”inte ser ut som oss”.

Till och med många hårt arbetande adopterade har den senaste tiden vittnat om ett mycket tuffare samhällsklimat, där folk kollar snett bara man går på stan. Har bland annat en kollega (civilingenjör) som upplever det väldigt tydligt.

Det som du beskriver att din kollega upplever. Upplever svenskar idag. Det är inte alls så att ickesvenskar, ja dom som absolut inte ser ut som svenskar är att se som någon minoritet när man är ute. Varken på dagen eller natten. Har man upplevt det gamla Sverige, speciellt om man bott i dom mindre städerna, så är det som svensk man idag känner sig som främling. Även äldre invandrare som är mer svenskliknande känner sig som främlingar. Som min spanska mormor. Tro inte att alla invandrare vill ha massinvandring och önskar att Islam ska ta över. För då har du väldigt fel. Min mormor var falangist, sann fascist och verkligen islam motståndare. Det är naturligt som spansk vara anti islam. Man måste upplevt det som min mormor gjort för att förstå varför hon var falangist/fascist. Den svenska uppfattningen om vad fascism är. Ja den är nog inte speciellt korrekt.

Jag är ju en av dom som skulle, om jag ville, kalla mig själv för invandrare. Och svenskarna skulle inte se mig som svensk. Men likt min mormor så har jag inte upplevt rasism från svenskarna. Jag blev skinhead redan i sjunde klass. För 30år sedan. Var en helt annan tid då. En bättre tid. Även om jag inte gillade att 80talet höll på att ta slut. Hade en känsla av att 90talet skulle bli riktig jävligt. Och det blev det. Fyfan så svenskfientligt Sverige blev. Riktigt vidrig var det. Nästan värre än idag faktiskt. Idag kan ju få vår röst hörd genom internet. På den tiden kunde man inte vara anonym. Och det gjorde nog att vi inte var i närheten av så fega som många är idag. Är så fruktansvärt ynkligt idag. Unga män är så ynkliga och känsliga idag. Tål ingenting. Allt är så elakt och hemskt.

Som SD sa på 90talet. Vi säger vad du tänker. Det ansågs vara rasistisk. Men då frågar man sig, vad tänker personerna som säger så? Rasistisk?
Senast redigerad av PingPongZong 2019-05-15 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in