2019-05-12, 22:45
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarenSisco
Har också träffat henne på jobb men jag jobbade inte som OV. Helt uppenbart att hon flirtade med mina manliga kollegor men sådant händer. Jag är rätt tudelad vad gäller hennes uppmärksamhetsbehov.

Klart är dock att hon har olämpligt umgänge och därför kommer mista sin auktorisation från Länsstyrelsen även om hon blir friad. Däremot, om hon blir friad, så kommer hon kanske inte bli av med förordnandet. Men ett förordnande utan auktorisation är inte så värdefullt, hon blir då tvungen att arbeta direkt för uppdragsgivarna och inte via bevakningsbolag. Ganska få som anställer direkt, domstolar och vissa kommuner gör det. Kanske någon krogägare är villig att göra det också. Hon har säkert ett stort kontaktnät.

Oavsett om hon blir friad eller inte så är det fler aspekter som talar för att hon kommer bli av med sitt förordnande. Bara umgänge med kriminella kan resultera i att förordnandet ryker. Domstol kan hon glömma totalt iallafall , MR är oxå något som väger tungt. Hon hade de svårt som hon hade det att få jobb då det alltid var huvudvärk kring henne.

Polisen kan ju redan nu ta förordnande (antar dom gjort det) och skulle hon nu få för sig att överklaga då kommer detta till någon sakkunnig på förvaltningsrätten som granskar hennes ärendet. Med hennes förflutna i det här så lär dom gå på polisens linje dömd som friad.
Citera
2019-05-13, 17:17
Medlem
Så hennes pojkvän som är/var ordningsvakt är efterlyst?
Vad heter han och vad har han gjort?
Citera
2019-05-13, 19:14
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Så hennes pojkvän som är/var ordningsvakt är efterlyst?
Vad heter han och vad har han gjort?

Hahaha nej! Massa skriver här att hon gått över och blivit gangsterbitch dvs hon ledsnade på att jaga snut-kuk! Hon gick över till laddknull och osäkrare tillvaro. Läs tråden så kommer du förstå.
Citera
2019-05-14, 12:27
Medlem
Flashig78s avatar
Så vitt jag vet är det inte sagt någonstans, utom här i tråden, att det är hennes pojkvän. Det har blivit en trådsanning. Enligt all media jag läst om fallet så var de enbart kompisar sedan länge. Hade det varit en pojkvän så hade hon inte behövt köpa tandborste till honom. Då hade han kunnat att 1) använda hennes eller 2) redan ha en tandborste i hennes bostad.
Citera
2019-05-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Så vitt jag vet är det inte sagt någonstans, utom här i tråden, att det är hennes pojkvän. Det har blivit en trådsanning. Enligt all media jag läst om fallet så var de enbart kompisar sedan länge. Hade det varit en pojkvän så hade hon inte behövt köpa tandborste till honom. Då hade han kunnat att 1) använda hennes eller 2) redan ha en tandborste i hennes bostad.

Nej, trådsanningen är att den gripne är hennes pojkväns kompis och dennes misstänkte medbrottsling i ett mordfall, ett vapenbrott, en fritagning mm. Även barndomsvän till IBS.
Citera
2019-05-14, 13:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, trådsanningen är att den gripne är hennes pojkväns kompis och dennes misstänkte medbrottsling i ett mordfall, ett vapenbrott, en fritagning mm. Även barndomsvän till IBS.
Vad menar du med "trådsanningen är den"...? Menar du SANNINGEN? En trådsanning är en uppkommen lögn som förvanskats till en sanning. Är alltså inte säker på vad du menar ovan.
Citera
2019-05-14, 13:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för ditt PM!

Ext ärendenr: 5000K496765-19
Attunda Tingsrätt beslutade igår 2019-05-07 kl: 14.31 att häktningsbeslutet för "Is4bel B S" hävdes.
Behörig befattningshavare vid häktet skulle därmed bekräfta för åkl att beslutet mottagits samt ombesörja att den tidigare häktade släpptes.

Anledningen till beslutet kan vara förändrad eller upphörd misstankegrad.
Personligen tror jag mer på att misstanke om kollusionsfara inte längre kvarstår och möjligen att samarbete ifrån den tidigare ostraffade misstänktes sida kunnat bedömas ha fört utredningen framåt.
Hon bör ju fortfarande vara misstänkt för skyddande av brottsling. Hon kan bli frisläppt under utredningens gång om straffet inte är grovt, och inte ger fängelse mer än högst ett år. Detta under förutsättning att hon inte kan försvåra utredningen.

Så hon kan fortfarande bli åtalad kan jag tänka.
Citera
2019-05-14, 14:02
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Hon bör ju fortfarande vara misstänkt för skyddande av brottsling. Hon kan bli frisläppt under utredningens gång om straffet inte är grovt, och inte ger fängelse mer än högst ett år. Detta under förutsättning att hon inte kan försvåra utredningen.

Så hon kan fortfarande bli åtalad kan jag tänka.
Jag presenterade ett antal möjliga scenarios efter det att beslutet om häktning upphört.
Instämmer i texten i ditt inlägg, och speciellt i din tankegång om det jag fetmarkerat. Vad som framkommit i FU vet vi ju naturligtvis ännu inte.
Citera
2019-05-14, 14:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag presenterade ett antal möjliga scenarios efter det att beslutet om häktning upphört.
Instämmer i texten i ditt inlägg, och speciellt i din tankegång om det jag fetmarkerat. Vad som framkommit i FU vet vi ju naturligtvis ännu inte.
Jag såg det . Blir spännande när åtal väcks och fup:en släpps. Jag undrar lite: kommer hennes fall att ingå i det åtal som väcks mot killarna (vapenbrott etc) eller blir hennes fall ett enskilt åtal? Har du nån aning?
Citera
2019-05-14, 14:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag såg det . Blir spännande när åtal väcks och fup:en släpps. Jag undrar lite: kommer hennes fall att ingå i det åtal som väcks mot killarna (vapenbrott etc) eller blir hennes fall ett enskilt åtal? Har du nån aning?
Jag har ingen speciell insyn i ärendets unika faktadetaljer.
Det "talas/ryktas" om hur vapen och kontanter flyttades ifrån det fordon som användes av brottslingarna innan strulet med "fritagningsgänget".
Om IBS haft någon brottslig medverkan i "överflyttningen" är jag ganska övertygad om att det kommer att tas upp i samband med rättegången emot CC och AB.

Jag har ingen gissning av "värde" om ev. enskilt åtal, men Flashback har en mängd bra juridisk kompetens att besvara din fundering!
Enskilt åtal kanske inte är uteslutet p.g.a. olika omständigheter.
Citera
2019-05-14, 14:58
Medlem
Citat:
Vad menar du med "trådsanningen är den"...? Menar du SANNINGEN? En trådsanning är en uppkommen lögn som förvanskats till en sanning. Är alltså inte säker på vad du menar ovan.

Med trådsanning menar jag en i tråden spridd uppfattning som bygger på ett ostyrkt påstående om något förhållande. Det kan senare visa sig vara felaktigt men det kan även vara sant.

Nu är det möjligt att det i det här fallet även stått i media, minns inte. Om det först kommer från media så är det väl snarare en ”mediasanning” (om de inte hänvisar till uppgifter från polisen då det väl får hållas för en ”sanning”?). Om media kan ha hämtat uppgiften från tråden däremot så är det väl fortfarande en trådsanning. Ungefär så.
Citera
2019-05-14, 14:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Med trådsanning menar jag en i tråden spridd uppfattning som bygger på ett ostyrkt påstående om något förhållande. Det kan senare visa sig vara felaktigt men det kan även vara sant.

Nu är det möjligt att det i det här fallet även stått i media, minns inte. Om det först kommer från media så är det väl snarare en ”mediasanning” (om de inte hänvisar till uppgifter från polisen då det väl får hållas för en ”sanning”?). Om media kan ha hämtat uppgiften från tråden däremot så är det väl fortfarande en trådsanning. Ungefär så.
Ok, det jag behövde veta var sanningen om vissa saker. Men kanske det inte går att få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in