Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmsjevel
Jag undrar hur polisen själva utrett Martin. Att ingå i arbetsgruppen i ärendet och kvittra så pass som han gjort till den misstänktes flickvän känns som ett hyfsat tjänstefel. Detta styrks ju av hans eget vittnesmål men även i det av Bella påkallade förhöret där hon berättade hur hon fick reda på att Ala var efterlyst. I det förhöret säger hon att Martin berättat att polisen har span på henne.
Vidare känns det lite sisådär att hennes kompisgäng bestående av åtminstone en polis diskuterat med Martin avseende en av kvinnornas män som tydligen satt inlåst och som de ville ha hjälp med. Inte för att jag är förvånad men ändå.
Vad har efter detta hänt med polisen Martin?
Annars tycks Bella gilla att bli påsatt vad det verkar vilket i sig kanske inte är så konstigt. Men man undrar ju hur många ggr de hade ”sex en sista gång”.
En annan sak jag funderar på är varför hon uppgett en c/o adress till sin arbetsgivare CSG i sina personuppgifter.
Vadå tjänstefel?!?

Om du hade läst ordentligt hade du sett att det står följande på sidan 43 i FUP:
Citat:
Det ska nämnas att jag tidigt kliver av min medverkan i detta ärende. Av de uppgifter som framkom efter hand skulle det inte vara objektivt. Det sker redan någon dag efter jag sett bilderna från spanarna på hennes hundar, då återstår det veckor innan de tillsammans blir gripna i Isabels lägenhet.