2019-04-27, 10:56
Medlem
Citat:
En ordningsvakt känd från tv-programmet ”Tunnelbanan” misstänks för skyddande av brottsling efter att polisen gripit en tungt kriminell man i vaktens lägenhet i torsdags kväll.

Ordningsvakten misstänks ha skyddat en man som varit efterlyst misstänkt för grovt vapenbrott.

Gängledaren kopplas till en rad olika skjutningar i norr- och västerort senaste åren.

Vem?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...st-gangledare/
Senast redigerad av CharlieFoxtrot01 2019-04-27 kl. 11:13.
Citera
2019-04-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Vem?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...st-gangledare/

Var den första jag misstänkte, Provocerar många i sitt yrkesutövande. Känns som han får spela en hel del för kameran för att hålla sig lugn.
Citera
2019-04-27, 11:18
Medlem
Visst kan det här redas ut på måndag genom att man kontaktar Attunda tingsrätt på måndag och begär ut information om vilka som häktats i fredags? Det var i alla fall i Attunda som gängledaren häktades, så ordningsvakten borde häktats där med.

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Kan det vara den här ordningsvakten, han ser lite kriminell ut?

Haha. Innan jag klickade på klippet var det just den snubben från Tunnelbanan som poppade upp i min skalle, han ser ju inte helt hederlig ut. Men det behöver ju verkligen inte vara han, jag tycker bara att det var ett kul sammanträffande hur våra fördomar var så på pricken lika.
Citera
2019-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuskig-gubbe
Visst kan det här redas ut på måndag genom att man kontaktar Attunda tingsrätt på måndag och begär ut information om vilka som häktats i fredags? Det var i alla fall i Attunda som gängledaren häktades, så ordningsvakten borde häktats där med.

Haha. Innan jag klickade på klippet var det just den snubben från Tunnelbanan som poppade upp i min skalle, han ser ju inte helt hederlig ut. Men det behöver ju verkligen inte vara han, jag tycker bara att det var ett kul sammanträffande hur våra fördomar var så på pricken lika.

Var absolu den första jag tänkte med tanke på hans ”bruschan” beteende.
Citera
2019-04-27, 11:19
Medlem
tilsammansnus avatar
Inte så värst förvånande för min del att nån i programmet visar sig vara kriminell, ett par gånger jag sett såg det inte rätt ut. Bla gormar de åt ungdomar att "uppföra sig" trots att de inte gjort nåt eller gärna eskalerar till värsta handgemäng bland folk med individer för att de slumrat till eller ropat nåt. Nästan som vakterna söker bråk, riktigt flum.
Citera
2019-04-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Inte så värst förvånande för min del att nån i programmet visar sig vara kriminell, ett par gånger jag sett såg det inte rätt ut. Bla gormar de åt ungdomar att "uppföra sig" trots att de inte gjort nåt eller gärna eskalerar till värsta handgemäng bland folk med individer för att de slumrat till eller ropat nåt. Nästan som vakterna söker bråk, riktigt flum.

Då har de ändå placerat sina absolut tv-mässiga och välskötta i programmet på order av SL.
Citera
2019-04-27, 11:28
Medlem
Qusimotos avatar
Många OV har ett kriminellt bakgrund så inte direkt förvånad
Citera
2019-04-27, 11:36
Medlem
Har inte ni fattat att OV inte har ett kriminellt förflutna? Själv klart så finns det OV med ett kriminellt förflutna, det finns advokater med ett kriminellt förflutna.. OV kanske är uppväxt med den kriminella ledaren, de kanske har vart grannar sen barnsben eller gått på samma dagis eller liknande men har valt helt olika liv, vad är det med er människor här hahaha
Citera
2019-04-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Har inte ni fattat att OV inte har ett kriminellt förflutna? Själv klart så finns det OV med ett kriminellt förflutna, det finns advokater med ett kriminellt förflutna.. OV kanske är uppväxt med den kriminella ledaren, de kanske har vart grannar sen barnsben eller gått på samma dagis eller liknande men har valt helt olika liv, vad är det med er människor här hahaha

Om man har olika liv så gömmer man väl inte en gängledare från polisen?
Citera
2019-04-27, 11:46
Medlem
Citat:
Det misstänkta grova vapenbrottet skedde i samband med att polisen gjorde en trafikkontroll i februari. I bilens baklucka hittade polisen flertalet Kalasjnikovs.

I samband med gripandet i februari dök ett maskerat ungdomsgäng på ett 20-tal personer upp och omringade polispatrullen.

Gänget lyckades till slut frita de två omhändertagna personerna.

Mannen tros därefter ha flytt till Grekland, enligt Expressens uppgifter.

Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner.

Ordningsvakten har inget kriminellt register sedan tidigare.

citat
Citera
2019-04-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjonusblocklund
Om man har olika liv så gömmer man väl inte en gängledare från polisen?

Inga konstigheter i det du säger, men 6 av 10 blattar tar den risken för en god vän medan 2 av 10 Svenssons tar den risken för en nära..
Citera
2019-04-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Inga konstigheter i det du säger, men 6 av 10 blattar tar den risken för en god vän medan 2 av 10 Svenssons tar den risken för en nära..

Vart har du fått denna statistik ifrån? Känns inte vetenskaplig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in