2019-05-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ok, det jag behövde veta var sanningen om vissa saker. Men kanske det inte går att få fram.

Säkert är att hon suttit häktad för skyddande av brottsling, grovt brott, efter att inhyst en av de efterlysta i sin lägenhet. Detta rörde sig om AB. Säkert är också att hon numera är på fri fot.

Trådsanningarna är att CC, som är ABs ”partner in crime” enligt polisen, skulle vara IBS pojkvän och att IBS och AB är barndomsvänner. AB sitter häktad medan CC, såvitt jag vet, ff är på fri fot. Längre än så kommer vi nog inte just nu.

Just det sista (trådsanningarna) kan ju visa sig vara betydligt mer komplicerat vilket öppnar för överraskningar framöver. Vidare kan det ju visa sig att hon inte hade en susning om att han var efterlyst. Filten använde han då för att dölja sig från kriminella som var efter honom. Host host.
Citera
2019-05-14, 15:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Säkert är att hon suttit häktad för skyddande av brottsling, grovt brott, efter att inhyst en av de efterlysta i sin lägenhet. Detta rörde sig om AB. Säkert är också att hon numera är på fri fot.

Trådsanningarna är att CC, som är ABs ”partner in crime” enligt polisen, skulle vara IBS pojkvän och att IBS och AB är barndomsvänner. AB sitter häktad medan CC, såvitt jag vet, ff är på fri fot. Längre än så kommer vi nog inte just nu.

Just det sista (trådsanningarna) kan ju visa sig vara betydligt mer komplicerat vilket öppnar för överraskningar framöver. Vidare kan det ju visa sig att hon inte hade en susning om att han var efterlyst. Filten använde han då för att dölja sig från kriminella som var efter honom. Host host.
Stort tack. Jag kände inte till CC. Hans namn vore fint om du kunde lägga upp med nån asterisk mitt i namnen. Ang din "host host"- spekulation så är det ju en ganska bra lögn som kan vara trovärdig om den lyckas hålla hela vägen. Kan man inte slå hål på den, och inte har några bevis i övrigt, så kan hon kanske gå fri från åtal. Så CC är fortfarande efterlyst då. Men, om det är hennes pojkvän, och hon hade pojkvännens kompis gömd hemma, så känns det lite väl märkligt att han skulle bo hos henne under en tid. Vem fasen har pojkvännens polare boende hos sig? Undrar hur hon skall krångla sig ur detta.
Citera
2019-05-14, 16:12
Medlem
Citat:
Stort tack. Jag kände inte till CC. Hans namn vore fint om du kunde lägga upp med nån asterisk mitt i namnen. Ang din "host host"- spekulation så är det ju en ganska bra lögn som kan vara trovärdig om den lyckas hålla hela vägen. Kan man inte slå hål på den, och inte har några bevis i övrigt, så kan hon kanske gå fri från åtal. Så CC är fortfarande efterlyst då. Men, om det är hennes pojkvän, och hon hade pojkvännens kompis gömd hemma, så känns det lite väl märkligt att han skulle bo hos henne under en tid. Vem fasen har pojkvännens polare boende hos sig? Undrar hur hon skall krångla sig ur detta.

Namnet finns i tråden:

(FB) "Tunnelbanan"- ordningsvakt häktad - gömde efterlyst gängledare

Frågan är hur man tänker när man gömmer sig hos medbrottslingens flickvän? Sällsynt korkat. Likaså av henne.
Citera
2019-05-14, 16:16
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Namnet finns i tråden:

(FB) "Tunnelbanan"- ordningsvakt häktad - gömde efterlyst gängledare

Frågan är hur man tänker när man gömmer sig hos medbrottslingens flickvän? Sällsynt korkat. Likaså av henne.
Kan det ha varit att det var inte där han gömde sig hela tiden utan varierade gömställen? Med tanke på inköpet av tandborste så känns det som han kom dit utan större planering och behövde borsta tänderna ? Nu spekulerar jag så ta det med nypa salt.
Citera
2019-05-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
Kan det ha varit att det var inte där han gömde sig hela tiden utan varierade gömställen? Med tanke på inköpet av tandborste så känns det som han kom dit utan större planering och behövde borsta tänderna ? Nu spekulerar jag så ta det med nypa salt.

Det är en högst rimlig spekulation. Polisen såg ju när han kom dit och senare hur hon gick ut och köpte en tandborste (enligt media vill jag minnas). Polisen tycks ha haft henne under bevakning vilket ju är högst rimligt om hon var flickvän till CC. Han hade väl hållit till hos någon polare, gissar jag, men fick kalla fötter när polisen började göra hembesök i vänkretsen.
Citera
2019-05-14, 16:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det är en högst rimlig spekulation. Polisen såg ju när han kom dit och senare hur hon gick ut och köpte en tandborste (enligt media vill jag minnas). Polisen tycks ha haft henne under bevakning vilket ju är högst rimligt om hon var flickvän till CC. Han hade väl hållit till hos någon polare, gissar jag, men fick kalla fötter när polisen började göra hembesök i vänkretsen.
Jag fick intrycket, av tidiga artiklar, att han gömt sig där ett bra tag. NÄR köptes tandborsten? Nån vecka innan tillslaget? Två? Men som sagt, det var mitt intryck av det hela. Kan absolut ha fel.
Citera
2019-05-14, 21:36
Medlem
Citat:
Jag fick intrycket, av tidiga artiklar, att han gömt sig där ett bra tag. NÄR köptes tandborsten? Nån vecka innan tillslaget? Två?

Alltså vad spelar det egentligen för roll?
Citera
2019-05-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Alltså vad spelar det egentligen för roll?

Det är stor skillnad om det var 1-2 kvällar eller om det var 1-2 veckor så det är nödvändigt att veta.

Edit; Ursäkta skumläste bara å trodde först ni pratade om hur länge hon var övervakad inte tandborsten.
Senast redigerad av C12H16N2 2019-05-14 kl. 22:19.
Citera
2019-05-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C12H16N2
Det är stor skillnad om det var 1-2 kvällar eller om det var 1-2 veckor så det är nödvändigt att veta.

Edit; Ursäkta skumläste bara å trodde först ni pratade om hur länge hon var övervakad inte tandborsten.

Jo men personligen är jag rätt övertygad om att ordningsvakten visste att han som gömde sig var efterlyst av polisen.
Citera
2019-05-14, 22:52
Medlem
Citat:
Jag fick intrycket, av tidiga artiklar, att han gömt sig där ett bra tag. NÄR köptes tandborsten? Nån vecka innan tillslaget? Två? Men som sagt, det var mitt intryck av det hela. Kan absolut ha fel.

Det är nog en öppen fråga när han kom dit. Finns uppgifter om att han drog till Grekland efter fritagningen i början av februari, eller om det var CC, något oklart. Polisen hade tydligen en övervakningskamera på plats eller om det var någon annans kamera. I vart fall såg man honom komma, filt och allt, på en sådan. Känns dock som ett dyrt risktagande att ha folk på plats någon längre tid, vilket behövs när han väl är där.
Citera
2019-05-15, 06:31
Medlem
Hade inte Isabel skrivet på sin Instagram förut att hon var ordningsvakt? Detta är i alla fall borttaget nu.
Citera
2019-05-15, 06:47
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Hade inte Isabel skrivet på sin Instagram förut att hon var ordningsvakt?
Nej. Eller åtminstone inte den 28 april då jag sparade ner en kopia efter att ha läst trådstarten.

Så här såg det ut då: https://imgur.com/a/Nu9QFP1

Däremot så la hon till hashtaggen #ordningsvakt på alla bilder, även om hon exempelvis var på promenad i civila kläder med en kompis, på gymmet eller hemma i slackerkläder med hunden.

Är det dessa som är borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in