Citat:
Ursprungligen postat av
negergubbe
Du behöver (och ska) inte lita på andra bara för att dem säger något.. så mycket förstår du väl?
Brukar du välja källor, för att sedan svälja allt du matas med därifrån utan att tugga själv som en annan fågelunge?
Hur är detta relevant? Ditt förmanande kan jag vara utan.
Citat:
Den dagen du lär dig härleda Guds efterverkningar (universum) till Honom [HELT SJÄLV], då blir du övertygad.
Absolut skulle jag bli det och den dagen hade jag även upplyst resten av mänskligheten för då hade det varit ett hållbart evidens som kan presenteras objektivt.
Tänk vilket mirakel.
Citat:
Hur tror du att Universum skapades?
Jag tror inte Universum skapades.
Citat:
Hur uppkom biologisk Evolution?
Förmodligen som reaktion på tillförd energi i ett någorlunda slutet system.
Citat:
De andra Lagarna i Naturen?
Som konsekvens av förhållandena och kanske som oundvikliga konstanter i ett existerande system som nödvändighet av egenskapen att existera.
Citat:
Visst är väl universum ett system med definierat syntax? Vem är designer?
Det finns ingen anledning att tro att det finns en designer. I så fall får du belägga det.
Citat:
Alla system är designade.
Nej, det tror jag inte.
Citat:
System skapar inte sig själva!
System i naturen är förmodligen konsekvensen av tillståndens förhållanden. Ex. vattencirkulation. Jag tror ingen gudomlig apa står och drar i en spak för att kondensera molnen. Jag tror inte heller apan planerade det och trollade fram det heller.
Citat:
Inte heller skapas de "bara, så där" av ingenting.
Vad är detta "ingenting" du pratar om? Det låter och luktar som en strawman.
Citat:
Intelligens är ett krav om man skall lyckas designa något alls, något så komplext och perfekt som Naturen..
Förstår du hur det blir ett cirkelargument? Har inte intelligens några grundkrav innan det kan finnas?
Citat:
Nej inte ens en jääääääätte stor smäll kan bestämma hur tex napoleonfiskar 13,7 miljarder år senare skall fortplanta sig.
Det var bland det dummaste jag hört när det gäller vanföreställningar om Big Bang-teorin.
Citat:
Jag har smällt en massa saker i mitt liv. Inte ännu har jag sett något universum skapas... nej inte ens ett pyttelitet.
Tror du på riktigt att det här är ett argument?
Citat:
Detta för att Världen utgörs av
MIND (länk).

Du får säga emot. Men har du några belägg?
Jag behöver inga belägg för att avfärda något som läggs fram utan belägg. Bevisbördan är din, lycka till.
Citat:
Eller skall jag bara lita på vad du säger, din pellejöns?
Vad har jag påstått?
Citat:
Tror du att din intelligens ens är jämförbar med Guds?
Mer än noll? Absolut.
Citat:
Börja med att skapa så lite som EN foton.
Ska jag tända en ficklampa åt dig?