2019-04-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Kontakta Dan Brown så skriver han en roman om ditt genialiska kodknäckande... själv tar jag mig en lur ... gääääsp...

Häng upp dig mer på detaljer så blir allt bra. Tycker det är rätt korkat att man inte undersökt alla infallsvinklar efter såhär lång tid. Endast det jag ville poängtera. Känns nästan som du vill att fallet ska förbli ouppklarat.
Citera
2019-04-15, 15:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Började redan under sommaren 1964.

Citat:
Ursprungligen postat av focks.mulder
Menade inte att säga att du griper efter halmstrån, tänkte snarare om du låg inne på några mer "långsökta" teorier eller något i den stilen. Kan du hitta kopplingar, om än långsökta sådana, är de också av intresse. Framförallt göteborg med omnejd. Hoppas snart kunna börja se sambanden tydligare, och förhoppningsvis också när och varför allting började.

Vi har hittat "långsökta" kopplingar rörande Göteborg och norra Halland.

En del av dessa kopplingar råder det inget som helst tvivel om medans andra är mer oklara.

För Kjell-Åkes del är det mycket troligt att det hela började när han gick sjukskriven under lång tid och som sedan kom att kulminera den här torsdagen under sommaren påföljande år. Vad som är till 100% säkert är att han i december 1964 står som försäljare av en avregistrerad bil hemmahörande i norra Halland. Man kan ju fråga sig varför inte personen som själv ägde den gamla skorven stod som försäljare?
Citera
2019-04-18, 14:48
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av focks.mulder
Det finns ju bra många fler förklaringar. Allt det mystiska samma dag. För uppenbart.

Om du byter ut förklaringar mot teorier är jag böjd att hålla med dig.

Njae, det mystiska hände väl inte samma dag direkt, inte i mina ögon utan är mer spritt över en period. Det mystiska är enligt mig följande....:

Det började den dagen bankrånet ägde rum, vad gjorde "våra" pojkar under denna dagen? Personligen är jag övertygad om att de hade någon sorts funktion att fylla under bankrånet, självklart så var de inte med om själva rånet men jag tror ändå att de hade något de skulle bidra med eller något som de hade bidragit med tidigare. Att de inte plockades upp av polisen beror ju på att de endast brydde sig om att fånga in de som hade utfört rånet, allt annat verkar ha varit ganska ointressant för dem varvid gossarna borde ha kunnat röra sig ganska fritt.

Citat:
Under dagen den 29 juli skall bl. a. O 18920 ha befunnit sig någonstans längs Säveåns stränder. Bakom ratten satt "Fjärde mannen" och i passagerarsätet Gay. Dahlsjö skall samtidigt också ha befunnit sig någonstans längs Säveåns stränder. Han skall ha befunnit sig i antingen en Opel Kapitän eller en Opel Rekord. Han var passageraren i bilen och bakom ratten satt en ungrare.

Att "hjärnan" för bankrånet var medveten om den bristande kvaliten på medarbetare torde väl stå ganska klart med hans insiktsfulla kommentar. Om han med detta menade just "våra" gossar eller mer generellt vet jag inte.
Citat:
– Jag hade fel kumpaner! Jag kunde tyvärr inte klona mig, säger han – och brister ut i ett nytt garv.

Senare ska de ha mötts på ett "hak" i Haga både den 29 och 30 juli för att diskutera den uppkomna troligtvis otrevliga situation.

Vart tog de vägen sedan? Det enda som verkar någorlunda belagt är "tröjmannens" (Kjell-Åke) vistelse i Gays lägenhet vilket jag är säker på att berodde på att det var hälsosammast att inte varken synas eller höras. Frågan är vart Gay var vid denna tidpunkt, i tråden så hålls det för troligt att han redan var död vid den här tidpunkten.

Värt att poängtera är att många har misstagit sig och trott att Skaraborg2 besitter ett foto av Kjell-Åke taget i modern tid och har då ifrågasatt hur Gays syster kan veta hur han ser ut idag. Naturligtvis så är det ett foto ifrån den tiden "då det begav sig" vilket gjorde att hon kunde sätta ett namn på "tröjmannen".

Citat:
Så fort systern fick se en förstorad kopia på Kjell-Åke ("det mäktiga fotot") i juli 2009 så kände hon genast igen honom. Hon undrade först vem detta var varvid jag svarade vem det var. Hon svarade då att det var ju personen som stod i dörröppningen till broderns lägenhet (på Risåsgatan 9C i Annedal) innan den 1965-10-10.

Högst intressant uppgift angående Rio som jag antingen har missat tidigare eller som kanske är ny.... Gossarna kanske i förväg hade målat upp en grandios bild på att för sin insats bli smått förmögna och kunna avancera framåt i sina liv, särskilt då de i förväg verkar ha planerat för en längre frånvaro så de tar farväl av en särskilt god vän.

Citat:
Tiden innan detta ödesdigra datum så sa Kjell-Åke vid flera tillfällen då han bl. a. stod vid jukeboxen på Rio "Då sticker vi snart killar". Förstahandsuppgift från namngiven UL. Natten mot den 29 juli 1965 kommer Dahlsjö och Gay hem till en gammal god vän i Olskroken för att ta farväl därför att nu bar det iväg. Även här handlar det om en förstahandsuppgift från namngiven UL.

Lite spännande är också brevet som skickades till Kjell-Åkes son (på senare år) vars betydelse jag inte kan sluta att fundera på.... "Den som skulle spränga skulle själv sprängas". Detta brev kanske var ett försök till en viss förklaring eller ett konstaterande att den skulle spränga klåpade till det och sprängde sig själv istället. Jag har för mig att det har figurerat i tråden att någon av gossarna hade tillgång till sprängmedel. Skulle de bistå med hjälp att ta sig in i valvet eller kanske en avledande manöver men att något gick snett?

Rollen som bilverkstaden i Annedal och garaget i Haga har spelat är också något som jag inte riktigt kan släppa... Spännande fråga är om det var just dessa som blev besökta i senare tid i samband med den sk "slutbesiktningen".

Precis som Skaraborg2 säger, men de är ändå ganska intressanta.....
Citat:
Nej dessa uppgifter går naturligtvis inte att bevisa!

Ett annant viktigt påpekande ifrån Skaraborg. Det finns fortfarande både anhöriga och vänner i livet, en annan viktig detalj att hålla i minnet är att dessa är av en annan generation som höll grymt mycket hårdare på privatliv samt att inte lägga sig eller skylta med att man visste saker och att prata med polisen som inte ansågs att ha med och göra vad som skedde kunde få ganska allvarliga och långtgående konsekvenser på den egna hälsan. Gamla ränder går aldrig ur och jag betvivlar att någon av dem kommer att ens erkänna att de vet något ens mycket trivialt om händelserna.
Citat:
Behagar du skämta? "Finns knappt nära anhöriga kvar i livet"? Det finns ännu en hel del nära anhöriga kvar i livet på olika håll och kanter.

Följande ger väl en viss förståelse till föraktet (även från så unga som "våra" gossar) för de som blandade in polis....
Citat:
Tvenne tiöringar och Trappan
Den här händelsen på den sedan länge nerlagda restaurang Trappan var följande:
Kjell-Åke var där tillsammans med några kamrater och drack pilsner 1965. Vaktmästaren där ville att de skulle lämna lokalen och gjorde de inte det så skulle han ringa efter polisen. Så här hade då Kjell-Åke gjort: "Varvid Johansson tog fram tvenne tioöringar" och sa till vaktmästaren "Här har du. Skynda dig och ring."

Nördig som jag är så tycker jag fortfarande att det är lite spännande och skulle gärna veta vilket öde bilarna gick till mötes, dels O18920 men även Opeln som jag säker på hade en uppgift att fylla. Opeln är det väl klarlagt att den blev skrotad (eller hur Skaraborg2?) men skicket på den och vad den hade varit om innan den skrotades skulle vara intressant att veta. O18920 kan mycket väl ha fått en ny identitet (vilket var betydligt lättare då än nu) och fortsatt att rullat på fler smuggelresor med någon ny förmåga bakom ratten alternativt sålts eller skrotats med "rena" papper.

Glad pisk som Hans Scheike skulle ha sagt

/Azril
Citera
2019-04-19, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mötena i Haga för att diskutera den mycket obehagliga situationen som hade uppstått.

Citat:
Ursprungligen postat av Azril
Om du byter ut förklaringar mot teorier är jag böjd att hålla med dig.

Njae, det mystiska hände väl inte samma dag direkt, inte i mina ögon utan är mer spritt över en period. Det mystiska är enligt mig följande....:

Det började den dagen bankrånet ägde rum, vad gjorde "våra" pojkar under denna dagen? Personligen är jag övertygad om att de hade någon sorts funktion att fylla under bankrånet, självklart så var de inte med om själva rånet men jag tror ändå att de hade något de skulle bidra med eller något som de hade bidragit med tidigare. Att de inte plockades upp av polisen beror ju på att de endast brydde sig om att fånga in de som hade utfört rånet, allt annat verkar ha varit ganska ointressant för dem varvid gossarna borde ha kunnat röra sig ganska fritt.

Att "hjärnan" för bankrånet var medveten om den bristande kvaliten på medarbetare torde väl stå ganska klart med hans insiktsfulla kommentar. Om han med detta menade just "våra" gossar eller mer generellt vet jag inte.

Senare ska de ha mötts på ett "hak" i Haga både den 29 och 30 juli för att diskutera den uppkomna troligtvis otrevliga situation.

Vart tog de vägen sedan? Det enda som verkar någorlunda belagt är "tröjmannens" (Kjell-Åke) vistelse i Gays lägenhet vilket jag är säker på att berodde på att det var hälsosammast att inte varken synas eller höras. Frågan är vart Gay var vid denna tidpunkt, i tråden så hålls det för troligt att han redan var död vid den här tidpunkten.

Värt att poängtera är att många har misstagit sig och trott att Skaraborg2 besitter ett foto av Kjell-Åke taget i modern tid och har då ifrågasatt hur Gays syster kan veta hur han ser ut idag. Naturligtvis så är det ett foto ifrån den tiden "då det begav sig" vilket gjorde att hon kunde sätta ett namn på "tröjmannen".

Högst intressant uppgift angående Rio som jag antingen har missat tidigare eller som kanske är ny.... Gossarna kanske i förväg hade målat upp en grandios bild på att för sin insats bli smått förmögna och kunna avancera framåt i sina liv, särskilt då de i förväg verkar ha planerat för en längre frånvaro så de tar farväl av en särskilt god vän.

Lite spännande är också brevet som skickades till Kjell-Åkes son (på senare år) vars betydelse jag inte kan sluta att fundera på.... "Den som skulle spränga skulle själv sprängas". Detta brev kanske var ett försök till en viss förklaring eller ett konstaterande att den skulle spränga klåpade till det och sprängde sig själv istället. Jag har för mig att det har figurerat i tråden att någon av gossarna hade tillgång till sprängmedel. Skulle de bistå med hjälp att ta sig in i valvet eller kanske en avledande manöver men att något gick snett?

Rollen som bilverkstaden i Annedal och garaget i Haga har spelat är också något som jag inte riktigt kan släppa... Spännande fråga är om det var just dessa som blev besökta i senare tid i samband med den sk "slutbesiktningen".

Precis som Skaraborg2 säger, men de är ändå ganska intressanta.....

Ett annant viktigt påpekande ifrån Skaraborg. Det finns fortfarande både anhöriga och vänner i livet, en annan viktig detalj att hålla i minnet är att dessa är av en annan generation som höll grymt mycket hårdare på privatliv samt att inte lägga sig eller skylta med att man visste saker och att prata med polisen som inte ansågs att ha med och göra vad som skedde kunde få ganska allvarliga och långtgående konsekvenser på den egna hälsan. Gamla ränder går aldrig ur och jag betvivlar att någon av dem kommer att ens erkänna att de vet något ens mycket trivialt om händelserna.

Följande ger väl en viss förståelse till föraktet (även från så unga som "våra" gossar) för de som blandade in polis....

Nördig som jag är så tycker jag fortfarande att det är lite spännande och skulle gärna veta vilket öde bilarna gick till mötes, dels O18920 men även Opeln som jag säker på hade en uppgift att fylla. Opeln är det väl klarlagt att den blev skrotad (eller hur Skaraborg2?) men skicket på den och vad den hade varit om innan den skrotades skulle vara intressant att veta. O18920 kan mycket väl ha fått en ny identitet (vilket var betydligt lättare då än nu) och fortsatt att rullat på fler smuggelresor med någon ny förmåga bakom ratten alternativt sålts eller skrotats med "rena" papper.

Glad pisk som Hans Scheike skulle ha sagt

/Azril

Du har helt rätt i det.

Detta mystiska sker under en längre period. Både innan och efter den 29 juli.

Att de tre samt "Fjärde mannen" kom att träffas på ett eller flera olika hak i Haga den 29 och 30 juli berodde förstås på att situationen för deras del var minst sagt otrevlig.

Vi vet att Kjell-Åke gick under jorden så gott han kunde. Kan tänka mig att Dahlsjö gjorde det samma. Han hade alla sina bröder som nog inte ställde sig helt främmande för att hjälpa honom.

Fotot som Gays syster fick se på Kjell-Åke 2009 var helt riktigt ett foto från den tiden. Detta foto är det bästa som finns på honom och måste ha blivit taget en kort tid innan det ödesdigra datumet. Fotot har kommit att kallas för "det mäktiga fotot".

Kjell-Åke arbetade vid den här tiden på NORAB. Han skulle därmed ha kunnat komma åt dynamit. En sprängning av en bil lär ha varit en avledningsmanöver. Det anonyma brevet som sonen till Kjell-Åke erhöll skulle också ha kunnat betyda att Kjell-Åke skulle sprängas eftersom han inte hade skött sina åtaganden.

I samband med den s. k. "slutbesiktningen" 1993 eller 1994 så gjordes detta besök i föräldrarnas lägenhet i Brämaregården. Om några flera s. k. "slutbesiktningar" gjordes vet jag inte.

Om någon Opel Rekord eller Opel Kapitän kom att skrotas vet jag ingenting om. Däremot en Ford Consul som Kjell-Åke stod som försäljare av i december 1964. Den här rishögen kom sedan att säljas för skrotning i november 1965. Var befann sig den här bilen under dessa 11 månader?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-04-19 kl. 15:18.
Citera
2019-04-22, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kom att bli en mellanhand?

Idag den 22 april är det på dagen exakt 10 år sedan trådstarten gjordes.

Jag kommer nu att lägga ut det scenario som har kommit oss tillhanda. Det går inte att bevisa att skulle ha varit på detta sätt. Det går heller inte att bevisa motsatsen. Alltså att det inte skulle ha varit på det här sättet.

Planerna för Grodmansrånet kom att köpas av Dahlsjö-gänget från den undre världen i Göteborg. Om "Fjärde mannen" också var med i köpet har inte framkommit.

Rånet skulle betalas med rånpengarna och dessutom skulle undre världen ha en viss procent på själva rånbytet. Dahlsjö-gänget kom att bli mellanhanden mellan den undre världen och de tre som utförde rånet samt alla de andra som på ett eller annat sätt var inblandade.

Dahlsjö, Kjell-Åke och Gay skulle ha känt till vilka personerna var i den undre världen som de hade kontakt med samt de tre ungrarna och övriga medhjälpare. Dessa däremot skall inte ha känt till vilka som hade tagit fram rånplanerna. Dahlsjö-gänget kom alltså att fungera som en mellanhand mellan dessa båda grupper.

Som vi vet så blev rånet en flopp och där stod Dahlsjö, Kjell-Åke och Gay utan någon möjlighet att kunna betala. Även om rånet misslyckades och de tre rånarna åkte fast så var de tre från Haga fortfarande skyldiga undre världen pengar.

Stämmer detta? Jag vet inte men skulle kunna vara fullt möjligt.

Åratal efter händelserna detta datum så skall någon ha satt in bl. a. en dödsannons på Kjell-Åke. Vet inte heller om detta stämmer ej heller när i tiden samt i vilken tidning. Antar att det var en dagstidning som gavs ut i Göteborg.

Publicerat den 31 januari 2019 och är det tredje fallet från slutet.

https://www.scientificmystery.com/mass-disappearance-cases/

Citat:

"Since none of them had the driving license, the fourth man could be the driver; apart from those three, one other man, Hubner Lundqvist, went missing in Gothenburg."

Att "Hymme" skulle ha framfört Volvon är förstås ett felaktigt antagande. Högst oklart om han ens innehade körkort.
Citera
2019-05-10, 16:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte på vägen till Åsa.

Man kan verkligen inte annat säga än att detta gamla fall engagerar.

Publicerat den 26 april 2019 och är 1 minut 15 sekunder långt.

https://www.youtube.com/watch?v=CQkWHYhkCuQ

Citat:

"Han börjar kallsvettas. Han början skrika "var är vi, var är vi". Passagerarna förstår att föraren drabbas av ett hysteriskt anfall. Medpassageraren på förarens högra sida fattar tag på ett baseballträ. Han drämmer föraren i huvudet så hårt att föraren tuppar av. Föraren förlorar kontroll över bilen och kör ner i sjön."

Ekens träsk heter detta ställe. Hur såg det ut där 1965? Gick vägen på samma sätt då som nu?

Detta träsk ligger alltså på vägen mot Onsala och inte på vägen till Åsa.
Citera
2019-05-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Man kan verkligen inte annat säga än att detta gamla fall engagerar.

Publicerat den 26 april 2019 och är 1 minut 15 sekunder långt.

https://www.youtube.com/watch?v=CQkWHYhkCuQ

Citat:

"Han börjar kallsvettas. Han början skrika "var är vi, var är vi". Passagerarna förstår att föraren drabbas av ett hysteriskt anfall. Medpassageraren på förarens högra sida fattar tag på ett baseballträ. Han drämmer föraren i huvudet så hårt att föraren tuppar av. Föraren förlorar kontroll över bilen och kör ner i sjön."

Ekens träsk heter detta ställe. Hur såg det ut där 1965? Gick vägen på samma sätt då som nu?

Detta träsk ligger alltså på vägen mot Onsala och inte på vägen till Åsa.

Var namnet Ekens träsk kommer ifrån, förstår inte jag. Den där pölen hette iglamossen under många år eller vissa kallade den Iglatjärn. Kanske blivit omdöpt senaste åren pga att det finns en annan iglatjärn på annat håll i kommunen.

Hur som helst. Vägen gick på samma ställe förr som nu. Åtminstone från 1970 och framåt. Tjärnen är mycket grund och förr frös den alltid snabbt på vintern. Alla åkte skridskor där och Onsala (bandy) hade till och med sin hemmaplan i sydvästra ändan där det hängde lampor över sjön året runt. Men trots att Iglamossen förr var mycket grund så var den större och djupare förr än den verkar vara nu. Har växt igen ganska mycket där sedan 70-talet. Som jag minns det fanns knappt något gräs i kanterna och jag upplever att den är minst 25% mindre nu än förr.

Spontant känns det väldigt långsökt att hundratals människor skulle ha badat på sommaren och åkt skridskor på vintern i samma lilla mosse som en bil hela tiden skulle ha legat, utan att någon sett den. För inte var där meterdjup gyttja som kan ha slukat bilen, i alla fall inte vad jag tror. Men känner i och för sig inte till förhållandena 1965 utan allt jag skriver handlar om 70-tal och framåt.

Sedan finns där ju en koppling till den exakta platsen för filmen som jag har väldigt svårt att släppa. Det är ett på tok för starkt sammanträffande för att avfärdas som en slump... men då jag inte vill namnge personer så tar jag det via PM med Skaraborg.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-05-11 kl. 21:52.
Citera
2019-05-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Var namnet Ekens träsk kommer ifrån, förstår inte jag. Den där pölen hette iglamossen under många år eller vissa kallade den Iglatjärn. Kanske blivit omdöpt senaste åren pga att det finns en annan iglatjärn på annat håll i kommunen.

Hur som helst. Vägen gick på samma ställe förr som nu. Åtminstone från 1970 och framåt. Tjärnen är mycket grund och förr frös den alltid snabbt på vintern. Alla åkte skridskor där och Onsala (bandy) hade till och med sin hemmaplan i sydvästra ändan där det hängde lampor över sjön året runt. Men trots att Iglamossen förr var mycket grund så var den större och djupare förr än den verkar vara nu. Har växt igen ganska mycket där sedan 70-talet. Som jag minns det fanns knappt något gräs i kanterna och jag upplever att den är minst 25% mindre nu än förr.

Spontant känns det väldigt långsökt att hundratals människor skulle ha badat på sommaren och åkt skridskor på vintern i samma lilla mosse som en bil hela tiden skulle ha legat, utan att någon sett den. För inte var där meterdjup gyttja som kan ha slukat bilen, i alla fall inte vad jag tror. Men känner i och för sig inte till förhållandena 1965 utan allt jag skriver handlar om 70-tal och framåt.

Sedan finns där ju en koppling till den exakta platsen för filmen som jag har väldigt svårt att släppa. Det är ett på tok för starkt sammanträffande för att avfärdas som en slump... men då jag inte vill namnge personer så tar jag det via PM med Skaraborg.

Lite tillägg: Obs att Presseskolan inte fanns 1965. Hela området åt det hållet var obebyggt. Skolan byggdes 1973-74 om jag minns rätt. Före det gick alla Onsala-elever på Iseråsskolan som fram tills dess var enda skolan i Onsala.
Citera
2019-05-12, 21:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vill någon försöka säga något?

Citat:

Tack för dina inlägg och PM Burkgurka.

Mycket intressanta att få ta del. Du kan förklara hur det ser i trakterna av både Onsala och Åsa för oss som inte känner till detta.

Jag tror som du att någon vill ha sagt något men frågan är exakt vad?

Under videoklippet så har en användare på Youtube som kallar sig för Nisse Åström gjort en kommentar för en dag sedan som låter:

"är du riktigt säker på att de är så? kjell-åke är i livet i dags läget."
Citera
2019-05-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dina inlägg och PM Burkgurka.

Mycket intressanta att få ta del. Du kan förklara hur det ser i trakterna av både Onsala och Åsa för oss som inte känner till detta.

Jag tror som du att någon vill ha sagt något men frågan är exakt vad?

Under videoklippet så har en användare på Youtube som kallar sig för Nisse Åström gjort en kommentar för en dag sedan som låter:

"är du riktigt säker på att de är så? kjell-åke är i livet i dags läget."

Om Iglamossen är en sannolik eller osannolik plats är ändå lite knepigt att veta. Man skall ju veta att Onsala var bonnaland fram till ungefär denna tid och att befolkningen ökade kraftigt först i början på 70-talet. Att en bil skulle slukas så mycket i den grunda pölen att den inte syns av folk som åker skridskor ovanför känns helt osannolikt, men kanske skridskoåkandet faktiskt var sällsynt fram till säg 1970. Kan bilen ha försvunnit ner i gyttja och gräs på 5-10 år? Jag tror ju inte det, men är ingen tjärnbottenexpert så kan ha fel.
Citera
2019-05-13, 11:47
Medlem
Skall kommentera risken/chansen att man eventuellt skulle ha kört fel och ut mot Onsala istället för Åsa. Det känns inte helt osannolikt, om man inte riktigt känner till vägarna. Svänger höger när man kommer till Kungsbacka istället för att först köra igenom Kungsbacka. Var säkert inte så bra på skyltat på den tiden, så jo absolut att man skulle kunna ha kört fel. Teorin att de hamnat i Iglamossen efter sisådär 5-6 km felkörning är inte osannolik. Men tror vi Kjell-Åke överlevde så borde väl huvudspåret kanske vara att det är han som medvetet guidat dom fel, slagit ihjäl sina vänner, dumpat bilen i vattnet, och sedan sett till att själv också försvinna. Kanske inte det man först skulle haft som huvudspår, men efter så här många år får man ju kika även på sådana här lite mer långsökta teorier om vad som kan ha hänt.
Citera
2019-05-13, 12:11
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Skall kommentera risken/chansen att man eventuellt skulle ha kört fel och ut mot Onsala istället för Åsa. Det känns inte helt osannolikt, om man inte riktigt känner till vägarna. Svänger höger när man kommer till Kungsbacka istället för att först köra igenom Kungsbacka. Var säkert inte så bra på skyltat på den tiden, så jo absolut att man skulle kunna ha kört fel. Teorin att de hamnat i Iglamossen efter sisådär 5-6 km felkörning är inte osannolik. Men tror vi Kjell-Åke överlevde så borde väl huvudspåret kanske vara att det är han som medvetet guidat dom fel, slagit ihjäl sina vänner, dumpat bilen i vattnet, och sedan sett till att själv också försvinna. Kanske inte det man först skulle haft som huvudspår, men efter så här många år får man ju kika även på sådana här lite mer långsökta teorier om vad som kan ha hänt.

Kan mycket väl vara så. Har själv på väg till Tjoloholm under 70talet hamnat på parallellvägar trots att jag som GBGare borde hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in