2019-05-12, 01:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Skulle tro att alla människor utom de mest kapitalistiska bryr sig mycket mer om allt än bara pengar.
På sista raden handlar detta inte om pengar utan i stort sett bara om makt, med makten gör man ändå vad man vill med vilka lagar/rätt och fel som helst, pengar är bara ett smörjmedel för pöbeln i den världen.

Jag menar att hela det Svenska etablissemanget och radikalfeministiska PK-styret som dominerar utbildningsväsendet, rättssystemet, Socialen, Kommunerna, Polis /militär och Landstinget är inget annat än en produkt av att eliten under lång tid helt enkelt varit på rätt tid/tillfälle och med hjälp av media/makt/regelverk och känsloargument blandat med en ägd medialt monopol gjort allt detta möjligt på grund av att de tjänat på det och att de på något (Rätt sätt får majoriteten med sig).

De har otvivelaktligen lyckas, vi ser konsekvenserna av detta på ett accelererande plan dagligen nu.

Det är fascinerande att läsa trådar som "början på ett mediekrig om mångkulturen" här på FB, en tråd där det samlats otroligt många vettiga och intellektuella men vad vissa verkar sakna är den realistiska syn på vad som sker och det faktum att civilisationer har dukat under på grund av mindre svårlösliga problem än de Sverige står inför.

Det vi beskådar är inte någon resa mot något nytt och fantastiskt "regnbågssamhälle" eller mot en framtid där gemenskap och flit/slit kommer ge oss välfärden åter.

Det vi beskådar är vår civilisationskollaps och Sveriges undergång. (Med det menar jag inte att vi utplånas från kartan men allt vad vi en gång har tagit för givet kommer ändras och tas ifrån oss under de kommande decennierna). Ett folk kan inte driva ett flerfrontskrig internt samtidigt som de skall konkurrera internationellt för att överleva.

Jag redigerar och lägger till lite eftersom jag svarar på dina stycken så jag ser ovan att du inte fått med allt jag skrivit som svar vilket ger ett taffligt intryck från mig är jag medveten om, håll tillgodo.

Ok, tänkte invänta att du fyllde på, men ger ett kort svar efter att ha reflekterat kring ämnet ett tag.

Jag finner det tämligen komplicerad att diskutera just detta, då grunden för diskussionen är spekulationer om vad mäktiga personer i hemliga möten bakom stängda rum sitter och diskuterar och plannerar för mänskligheten. Det kan lätt glida iväg till att ens fantasi fyller på vad som egentligen är "the plan", det tycks mig som om mycket få av oss någonsin ens har fått chansen att diskutera mot någon tillhörade den så kallade finansiella eliten, jag kan själv inte minnas att jag någonsin lärt känna en sådan nära inpå, jag hör de inte debattera emot motståndare, jag hör de inte tala ut om vad de starkt känner för (förutom kanske lite George Soros intervjuer, men han har ju blivit någonslags yttre ansikte för en skuggvärld som måste till större delen vara mycket mer diskret av uppenbara anledningar). Givet är ju att George Soros, olikt känslovänstern, inte känner ens lite grann för flyktingarna han propagerar ska komma in i Europa. Jag har annars svårt att diskutera konspirationsteorier om denna grupp, inte för att jag nekar att de existerar, utan för att jag vet så lite om vad som driver dem. Har svårt att tänka mig att en människa drivs enbart att tjäna mer pengar, men makt är ju något betydligt mer potent, men vad vill denna grupp göra med sin makt? Sälja skitprodukter och skitkultur till en allt mer rotlösa konsumentslavar?

Jag liknar det med att diskutera om Guds natur, jag kanske tror på någonslags "primer mover", men jag tror inte på någon religions tolkning av vad denna "Gud" består av eller vad han/hon/den/de/vi vill med existensen...

Men då jag har lärt känna Vänsterns vibranta dröm från mycket nära håll, har alltid haft tämligen intelligenta vänstermänniskor att debattera emot. Det handlar i högsta grad om en "tro", och de har mycket starka känslor förknippade med den inblillade progressiva pilen för hela mänskligheten som de slåss för. Det ger deras liv mening, och det är svårt att få en människa att sluta tro på vad som ger livet mening. Utöver det, måste de abdikera från allt de gjort, hela deras livs kamp var för intet. Tänk dig att få en medeltida präst som bränt häxor och kättare på bål att förstå att de inte brände djävulsdyrkare, utan oskyldiga sanningssägare (i Vänsterns fall bränner de meningsmotståndare på bål genom social shaming istället).

Just för att Vänstern tror så starkt på något så drar de med sig troende, inom människan tycks det finnas en närmast biologisk behov att "tro" på en bättre Värld (metafysiska himmelriken eller omöjliga Världsliga utopier); i alla stammar så har det varit shamanen som sett till att ge näring åt människans behov att drömma, men i takt med att vi förlorat shamanen så har vänstern, som förstår sig på människors emotionella behov mycket bättre än högern, tagit shamanens plats som samhällets "drömmare" och "historieberättare".

Historieberättaren har förmågan att dessutom skapa människors moraliska kompass; vad som är godhet och vad som är ondska, vad som är rätt och vad som är fel. Det lärs ut helt i den emotionella dimensionen, det är inte aritmetik vi talar om här. Inom islam så är människor helt emotionellt övertygade om att de är goda när de spränger sig bland massor småbarn, klipper klitoris på småflickor eller gifter sig med 9-åringar. Finns inget som universellt kan sägas vara rätt eller fel, finns bara den en evig kamp om att få tolkningsföreträde om det metafysiska; detta genom att få till sig"troende", hur? Genom att ta tag i deras hjärtan. Inom islam är det imamen och koranens berättelser som gör det sedan barnsben, i Västvärlden är det vänstermedia, Hollywood, popkultur, statens folkuppfostran (skolan, etc).

Exempel på hur det gått till är genom Vänsterns fattigdomsromantism och att ta ställning för de "förtryckta", funkar ju utmärkt som historieberättande, speciellt eftersom kristendomen i sig la grunden för just en kärlek till allt som är svagt och lidande. Det är vad som tar tag i människors känslor. Se då hur mycket bättre Vänstern har varit att berätta om nazismens brott och förknippa all vit etnocentrism med fascismen/nazismen, medan högern har varit urusel att berätta historien om kommunismens brott och gör lidandet till en abstraktion (100 miljoner eller 200 miljoner offer sägs det ofta från högern, men aldrig har det gjorts en storslagen film om dessa 100 miljoner, och utan att lidandet klistras fast i folks undermedvetna genom bilder så är det bara en abstraktion utan känslor bakom dem).

Resultat: det kan vara coolt att ha varit kommunist i yngre dagar, eller fortfarande vara kommunist som gammal, men har du ens suttit i samma rum som en fascist så får du "guilt by association", din persona är evigt förknippad med Auschwitz...

Vänstern fick sedan en existensiell kris när de fick slut på fattiga i Väst, därmed så började de istället driva på för "internationell solidaritet" och berätta historien om postkolonialism och evig vit skuld, lögnen att resten av Världen är fattigt pga västerländsk förtryck (vem bryr sig om att det är en lögn, när det angripper människors hjärtan?). Lägg märke att högern helt gav upp att ens debattera frågan mot Vänstern, det antas från högern att vita verkligen har någonslags skuld, att vi inte har en etnisk identitet (inte ens SD tror ju på att svenskhet har någonslags etnisk attriut), att Västvärldens inflyttande på Världen mestadels varit negativ, etc.

Det visar hur enorm högerns förlust mot Vänstern varit, man har hela tiden antagit Vänsterns narrativ, bara i slowmotion, ca 1 generation försent. Vänstern anses vara den som tar oss till framtiden, medan högern är tråkiga nejsägare. Iden om "progress" och dess riktning kommer från Vänstern, högern kan bara förhandla om att tåget inte ska köra så snabbt åt Vänsterns riktning. Ta in 80k invandrare istället för 150k per år, eller i SDs fall ("extremhöger", haha) kanske 30k per år, samtidigt som muslimerna ändå kör över oss i barnafödande.

Så, jag vill förhålla mig till vad jag känner att jag kan uttala mig om (vänsterns emotionella kompetens), och jag tror ju på något kaotiskt och inte så enkelriktad inom människan, där allt alltså inte styrs av någon materiell dialektik där man kan logiskt komma underfund rika intressegrupper som driver på all utveckling (även ifall de säkerligen finns bakom kulisserna). Kontrakulturen 68 hade ju främst grästrotsrörelser och jag har svårt att tänka mig att någon puppetmaster existerar som kan ha planerat något som bubblade fram på så kaotiskt sätt.

Vi har förövrigt dragits med oförutsägbara emotionellt drivna kontrakulturer sedan tidernas begynnelse, börja då för 2000 år sedan då vi blev kristna (och hur romarriket därmed kan ha fallit). Det fanns ingen plan från maktens män i Rom att galna gubbar skulle gå runt i Roms slumkvarter och predika om mannen som dog på korset, det bara hände. Det fanns en stor efterfrågan om att få drömma om en bättre Värld bland de miljontals slavar i Roms slumkvarter som slet arslet av sig för att bygga Rom, därmed fanns det predikare som kom att utfylla utbud. Detta trots att senatorer och kejsare hotade med att slänga kristna predikare i Colosseum för att bli uppättna av lejon...

I vilket fall, detta är något jag kan skriva om hur länge som helst (och jag skriver för närvarande en roman som till stora delar handlar om just det), känns som om vi har rört oss bort från trådens ämne. PMa mig annars ifall du vill ha en längre diskussion, vi har ju historiskt hållit med varandra om det mesta, och det blir alltid extra intressant att komma till roten kring meningsskiljaktigheter mellan två debattörer som oftast står på samma sida.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-12 kl. 01:37.
Citera
2019-05-12, 01:31
Medlem
Strippa män på pengar helt utan vapen.
Citera
2019-05-12, 02:13
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ja, kvotering till utbildningar är förbjuden. Men det är inte den typ av kvotering jag menar, utan den som är måttfull (även kallad positiv särbehandling) och som får användas av arbetsgivare när det finns likvärdiga kandidater av olika. Då väljer man den eller de sökande som tillhör det underrepresenterade könet. T ex en man till den ledigförklarade tjänsten som sjuksköterska.

Det enda jag hade fel i fråga om måttfull kvotering var om andra utslagsfaktorer än kön som t ex etniciteter. Det är bara könet som får användas som utslagsfaktor.

http://jamstalldhetsexperten.se/vad-ska-man-egentligen-tycka-om-konskvotering

Könskvotering är olagligt i Sverige, däremot får man som arbetsgivare använda sig av positiv särbehandling (dock enbart gällande kön), där man väljer det underrepresenterade könet av två likvärdiga kandidater.

Jag anser att det är helt fel när:

• män i en helt mansdominerad organisation väljer män som är mindre meriterade än kvinnor,
• kvinnor i en helt kvinnodominerad organisation väljer kvinnor som är mindre meriterade än män.

DET är kvotering i båda fallen.

I över 2000 år har män i princip alltid valt andra män, särskilt vänner, släktingar och gamla kolleger. Vänskapskorruption och svågerpolitik kallas det. Den värsta typen av kvotering.

Håller du inte med? Annars får du dänga skallen i bordet det hårdaste du kan så att blodvite uppstår.
Du är sannerligen en riktig jubelidiot, ett kioskmongo och ett klappträ av ren dumhet.
Kvinnor har inte varit ute på arbetsplatser särskilt länge.
De och barnen har hållits skyddade i hemmen för deras egen och barnens skull.
Det har byggt hela den västerländska civilisationen. Sen dess har ett antal saker skett.
Den industriella revolutionen och avfolkningen av landsbygden och ett par världskrig.
För varje frihet kvinnor fått har staten vuxit och fått nya roller som ersättare för en god mor och hustru och det verkar ha en väldigt negativ inverkan på barnen.
Vikarier bryr sig bara inte lika mycket om dem som en mamma gjort tidigare och nu när hon kopplat bort empatin är barnen bara alltmer vilse.
De vet inte ens vilket kön de har längre.

Resten av dina lögner faller redan med det och du har inga som helst belägg för dina teorier om att män skulle ha valt män för att de var män utan för att män kan hållas ansvariga om det som ska göras inte blir gjort.
Citera
2019-05-12, 02:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var inte jag det var en annan användare. Detta har jag redan förklarat.
Är citatet jag besvarade inte ditt eget?
Citera
2019-05-12, 02:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Forskare får fram andra mätbara data än de du yrar om. Det finns inte ofantligt många fler manliga genier eller extraordinära ledare än kvinnliga. Bara i din skruvade världsbild.
Vi känner väl till de där "forskarna".

De kommer också fram till att Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.

Sen är det lite intressant att du som bevis för dina bindgalna argument länkar till dina egna inlägg där du påstår lika idiotiska grejer. Dessutom använder du ett uttalande som inte jag ens tänkt att försöka bevisa, som skrev av en helt annan person.

Det gör dig till en galen person.
Citera
2019-05-12, 02:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
För varje frihet kvinnor fått har staten vuxit och fått nya roller som ersättare för en god mor och hustru och det verkar ha en väldigt negativ inverkan på barnen.
Vikarier bryr sig bara inte lika mycket om dem som en mamma gjort tidigare och nu när hon kopplat bort empatin är barnen bara alltmer vilse.

Det är en förändring av sådan magnitud på småbarns naturliga tillväxt att det är svårt att få grepp på hur avgörande det varit för så många problem vi idag har i Sverige, med exempelvis psykisk ohälsa, dåliga skolresultat, emotionell distans familjemedlemmar emellan, ensamhet, etc.

Har svårt att ens finna studier i Sverige som söker jämföra hur barn utvecklas ifall de går i förskola gentemot att hemuppfostras. Helt klart något som går tvärs emot statsideologin.

Tänk hur illa det blir för nästa generation då som går i enorma barngrupper och förskolor som inte ens har certifierade lärare, dessutom personal som själva mår psykiskt allt sämre (tänk hur detta reflekteras på småbarnen!).

En katastrof utan dess like väntar oss, en ofta bortglömd faktor som är av yttersta vikt för hur samhället kommer utvecklas.
Citera
2019-05-12, 02:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ta själv reda på sanningen varför det är eller funnits så många fler ”extraordinära” ledare bland män än kvinnor. Tror du verkligen att det finns en ”extraordinär ledare”-gen som uteslutande finns hos män?
Nej. För närvarande är det runt 50 uppmätta skillnader man kan se i mäns och kvinnors hjärnor. Den första är att de är mellan 8-13% större och har helt olika cocktails av hormoner de simmar runt i.
Vill du ha lite resultat av riktig forskning på området så börja gärna med en bok som heter Hon, han och hjärnan av Markus Heilig.
https://www.bokus.com/bok/9789127822191/hon-han-och-hjarnan/

Eller varför inte lyssna på en podd om boken?
https://podcasts.nu/avsnitt/hjarnpodden-kristina-bahr/94-hon-han-och-hjarnan-med-professor-markus-heilig
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-12 kl. 02:53.
Citera
2019-05-12, 05:56
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag finner det tämligen komplicerad att diskutera just detta, då grunden för diskussionen är spekulationer om vad mäktiga personer i hemliga möten bakom stängda rum sitter och diskuterar och plannerar för mänskligheten. Det kan lätt glida iväg till att ens fantasi fyller på vad som egentligen är "the plan", det tycks mig som om mycket få av oss någonsin ens har fått chansen att diskutera mot någon tillhörade den så kallade finansiella eliten, jag kan själv inte minnas att jag någonsin lärt känna en sådan nära inpå, jag hör de inte debattera emot motståndare, jag hör de inte tala ut om vad de starkt känner för (förutom kanske lite George Soros intervjuer, men han har ju blivit någonslags yttre ansikte för en skuggvärld som måste till större delen vara mycket mer diskret av uppenbara anledningar). Givet är ju att George Soros, olikt känslovänstern, inte känner ens lite grann för flyktingarna han propagerar ska komma in i Europa. Jag har annars svårt att diskutera konspirationsteorier om denna grupp, inte för att jag nekar att de existerar, utan för att jag vet så lite om vad som driver dem. Har svårt att tänka mig att en människa drivs enbart att tjäna mer pengar, men makt är ju något betydligt mer potent, men vad vill denna grupp göra med sin makt? Sälja skitprodukter och skitkultur till en allt mer rotlösa konsumentslavar?

Men då jag har lärt känna Vänsterns vibranta dröm från mycket nära håll, har alltid haft tämligen intelligenta vänstermänniskor att debattera emot. Det handlar i högsta grad om en "tro", och de har mycket starka känslor förknippade med den inblillade progressiva pilen för hela mänskligheten som de slåss för. Det ger deras liv mening, och det är svårt att få en människa att sluta tro på vad som ger livet mening. Utöver det, måste de abdikera från allt de gjort, hela deras livs kamp var för intet. Tänk dig att få en medeltida präst som bränt häxor och kättare på bål att förstå att de inte brände djävulsdyrkare, utan oskyldiga sanningssägare (i Vänsterns fall bränner de meningsmotståndare på bål genom social shaming istället).

Just för att Vänstern tror så starkt på något så drar de med sig troende, inom människan tycks det finnas en närmast biologisk behov att "tro" på en bättre Värld (metafysiska himmelriken eller omöjliga Världsliga utopier); i alla stammar så har det varit shamanen som sett till att ge näring åt människans behov att drömma, men i takt med att vi förlorat shamanen så har vänstern, som förstår sig på människors emotionella behov mycket bättre än högern, tagit shamanens plats som samhällets "drömmare" och "historieberättare".

Historieberättaren har förmågan att dessutom skapa människors moraliska kompass; vad som är godhet och vad som är ondska, vad som är rätt och vad som är fel. Det lärs ut helt i den emotionella dimensionen, det är inte aritmetik vi talar om här. Inom islam så är människor helt emotionellt övertygade om att de är goda när de spränger sig bland massor småbarn, klipper klitoris på småflickor eller gifter sig med 9-åringar. Finns inget som universellt kan sägas vara rätt eller fel, finns bara den en evig kamp om att få tolkningsföreträde om det metafysiska; detta genom att få till sig"troende", hur? Genom att ta tag i deras hjärtan. Inom islam är det imamen och koranens berättelser som gör det sedan barnsben, i Västvärlden är det vänstermedia, Hollywood, popkultur, statens folkuppfostran (skolan, etc).

Exempel på hur det gått till är genom Vänsterns fattigdomsromantism och att ta ställning för de "förtryckta", funkar ju utmärkt som historieberättande, speciellt eftersom kristendomen i sig la grunden för just en kärlek till allt som är svagt och lidande. Det är vad som tar tag i människors känslor. Se då hur mycket bättre Vänstern har varit att berätta om nazismens brott och förknippa all vit etnocentrism med fascismen/nazismen, medan högern har varit urusel att berätta historien om kommunismens brott och gör lidandet till en abstraktion (100 miljoner eller 200 miljoner offer sägs det ofta från högern, men aldrig har det gjorts en storslagen film om dessa 100 miljoner, och utan att lidandet klistras fast i folks undermedvetna genom bilder så är det bara en abstraktion utan känslor bakom dem).

Resultat: det kan vara coolt att ha varit kommunist i yngre dagar, eller fortfarande vara kommunist som gammal, men har du ens suttit i samma rum som en fascist så får du "guilt by association", din persona är evigt förknippad med Auschwitz...

Vänstern fick sedan en existensiell kris när de fick slut på fattiga i Väst, därmed så började de istället driva på för "internationell solidaritet" och berätta historien om postkolonialism och evig vit skuld, lögnen att resten av Världen är fattigt pga västerländsk förtryck (vem bryr sig om att det är en lögn, när det angripper människors hjärtan?). Lägg märke att högern helt gav upp att ens debattera frågan mot Vänstern, det antas från högern att vita verkligen har någonslags skuld, att vi inte har en etnisk identitet (inte ens SD tror ju på att svenskhet har någonslags etnisk attriut), att Västvärldens inflyttande på Världen mestadels varit negativ, etc.

Det visar hur enorm högerns förlust mot Vänstern varit, man har hela tiden antagit Vänsterns narrativ, bara i slowmotion, ca 1 generation försent. Vänstern anses vara den som tar oss till framtiden, medan högern är tråkiga nejsägare. Iden om "progress" och dess riktning kommer från Vänstern, högern kan bara förhandla om att tåget inte ska köra så snabbt åt Vänsterns riktning. Ta in 80k invandrare istället för 150k per år, eller i SDs fall ("extremhöger", haha) kanske 30k per år, samtidigt som muslimerna ändå kör över oss i barnafödande.

Så, jag vill förhålla mig till vad jag känner att jag kan uttala mig om (vänsterns emotionella kompetens), och jag tror ju på något kaotiskt och inte så enkelriktad inom människan, där allt alltså inte styrs av någon materiell dialektik där man kan logiskt komma underfund rika intressegrupper som driver på all utveckling (även ifall de säkerligen finns bakom kulisserna). Kontrakulturen 68 hade ju främst grästrotsrörelser och jag har svårt att tänka mig att någon puppetmaster existerar som kan ha planerat något som bubblade fram på så kaotiskt sätt.

Vi har förövrigt dragits med oförutsägbara emotionellt drivna kontrakulturer sedan tidernas begynnelse, börja då för 2000 år sedan då vi blev kristna (och hur romarriket därmed kan ha fallit). Det fanns ingen plan från maktens män i Rom att galna gubbar skulle gå runt i Roms slumkvarter och predika om mannen som dog på korset, det bara hände. Det fanns en stor efterfrågan om att få drömma om en bättre Värld bland de miljontals slavar i Roms slumkvarter som slet arslet av sig för att bygga Rom, därmed fanns det predikare som kom att utfylla utbud. Detta trots att senatorer och kejsare hotade med att slänga kristna predikare i Colosseum för att bli uppättna av lejon...

Tack för ett bra inlägg och jag håller med dig i det allra mesta här.

Jag har själv intellektuella vänner i vänstern, utbildade akademiker och de är samtliga tyvärr totalt känslostyrda på faktiskt nära exakt det sättet du beskriver. I denna grupp är just kvinnor också gravt överrepresenterade. De drömmer alla om just den bättre värld de beskriver, de kan dock aldrig beskriva vem som skall betala för detta och på vilket sätt vilket alltid är ointressant för Sverige är ett "rikt" land som det heter.

De lever i en tro att vi alla kan leva tillsammans och utföra stordåd till allas väl och gemenskap, deras interna kamp verkar bestå av att om vi ger alla jordens människor lika möjligheter så kommer allt blomstra.

Hyckleriet som jag ser det är att deras tankar filtrerar bort all realism om hur människan och faktiskt de själva fungerar. De lever alla så långt ifrån som de lär dessutom. Allt fler av dem sitter nu upprepat och är chockad över konsekvenserna av deras egna politik.
De tror att pengar i princip växer på träd och att allt handlar om att dela med sig (som de själva inte gör).
De har omöjligt ta in det faktumet att vi måste välja/prioritera så de valen uteblir konstant.

Vi har bara råd med en stark vänster om det finns en ekonomisk höger som betalar för dem så enkelt är det. Det är här vår enligt mig garanterade kollaps kommer in för de driftiga produktiva MÄN i överlägsen majoritet som ger bland annat de handelsöverskott vi behöver för att överhuvudtaget kunna ha en offentlig sektor. Där i den sektorn finns alla de känslostyrda som ändå måste få mat på bordet av de som de själva kallar fascister/nazister/rasister och gud vet vad jag fått höra genom tiderna.
I den sektorn kommer nettobetalarna stämpla ut och helt enkelt resignera för andra val i livet i allt högre grad om inte vänstern kan tvinga dem kvar i deras position samt på sista raden kvar i landet. Vi kan inte tvinga folk uträtta fantastiska saker som alla drar nytta av om inte någon morot finns har jag försökt förklara men budskapet går inte fram.

Andra länder har lärt sig detta med trial and error men eftersom Sverige vägrar se historiskt vad som händer i Socialistiska länder där de går överstyr så finns nu bara kollapsen kvar.

För att återgå till tråden, vem är bättre?,/ man eller kvinna i ett land som nu går mot de utsikterna Sverige gör?. Kvinnor och feminiserade män har varit de överlägsna vinnarna ända fram till NU när finanserna börjar tryta och då har vi förmodligen kvar en ganska betydande del av befolkningen som ännu är just de nettobetalare ovan beskrivna.

Vänstern har lyckats infiltrera hela landets struktur inom alla områden på grund av översta eliten vunnit på det och nu ser vi frukterna av det. Vänstern har ännu inte fattat att de driver kapitalistisk politik för eliten. (Vänstern ledare gör definitivt det!, och vi ser hur de är belönade som t.e.x nu Löfven med Europas högsta ministerlön.
Citera
2019-05-12, 07:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech
Jo, det gör det.

Ofantligt många fler män är kompetenta än kvinnor, det handlar om skillnader på biologisk nivå. Precis som de flesta vita har högre IQ än negrer.

Citat:
Nu ljuger du igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Båda påståendena är faktiskt helt sanna.
Du får försöka komma över det på något sätt.

Citat:
Bevisa det. Och kom inte dragandes med genomsnitt i intelligens för det bevisar ingenting att det skiljer några poäng i genomsnittligt IQ.

"Det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor".
Detta är vad du håller med om. Bevisa!

Citat:
Seriöst, tror du, alltså på riktigt nu, att det finns ofantligt många fler begåvade män än kvinnor? Jag pratar intellektuellt och kompetensmässigt nu, inte om fysisk styrka eller olika sporter utan om i olika yrken.

Lever du i tron att det finns ofantligt många fler forskare av manligt kön som har potential till att bli kompetenta än vad det finns kvinnor?
Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor? Förutsatt nu att kvinnor är lika intresserade av detta som män är.
Vilken jävla värld av förnekelse du lever i.

Se ovan. Du börjar med att lägga dig i när jag hävdar att det är ljug när noospech yrar om att det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor.
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!
Citera
2019-05-12, 09:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ett bra inlägg och jag tycker du visar på att vi skall ses som komplement till varandra, vi är ju verkligen inte lika. Man får ha näsan djupt i böckerna (av en viss sort, exkluderande andra) för att inte konstatera faktum: vi är olika.

Jag tror vi historiskt har förstått att utnyttja detta och behöver lära oss att utnyttja varandras styrkor även i vår tids samhälle.

Läser man dessa trådars inlägg från feminister samt anti-feminister tycks dock blockeringen vara total.

Citat:
Tydligen har du radikal kvotering i åtanke. Det var inte det jag syftade på, utan på måttfull kvotering. Den är under vissa omständigheter tillåten, till exempel för att upprätthålla eller uppnå en jämn könsfördelning på en arbetsplats (källa).

Det är du som är ett rikspucko som inte ser skillnad på radikal och måttfull kvotering.

Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Haha, vad betyder ens det där? Finns det någon latent kompetens hos kvinnor eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ifall kvinnor inte vore kompetenta på något, hur tog de (och då menar jag vår intellektuella elit) makten över Sverige?

Emotionell intelligens är extremt underskattat i det här fallet, många män vet inte ens riktigt vad som körde över dem, det som lämnat er (oss) handfallna, ropandes på hjälp från internetgrottan.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Varför ber du mig bevisa något du själv påstått?
De extraordinära ledarna bland män utgör kanske 0,002% av dem och bland kvinnor kanske det är en tjugondel av det.
Ofantligt många har vi alltså inte, men bland dem som finns och som lyckats bygga något stort under sitt liv är är det i stort sett samtliga män.

Det är vad jag säger.

Och jag svarade på den här: "Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor?"

Lyssna på denna tjugo minuter långa redogörelse från en man som är hjärnforskare, läkare m.m. Intressant och inte vinklat vad jag kan uppfatta. Handlar om den biologiska skillnaden i mäns och kvinnors hjärnor och vilka eventuella utfall det kan få i det moderna samhället.

https://youtu.be/JkG4UEohD2s
Citera
2019-05-12, 09:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du kallar ett par tuttar för kompetens?

https://youtu.be/JkG4UEohD2s

Lyssna på detta så återtar vi diskussionen sen. Tjugo minuter av din dyrbara tid kan du lägga 😊
Citera
2019-05-12, 10:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Se ovan. Du börjar med att lägga dig i när jag hävdar att det är ljug när noospech yrar om att det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor.
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/KvzOj5/kvinnor-kan-gar-i-konkurs

Det gick bra medan de hade statligt stöd.
När stödhjulen åkte va vet vi hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in