2019-05-09, 16:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Annars skulle det sitta fler kvinnor i högre positioner än män. Företagen vill ju tjäna pengar främst.

*Feministisk logik

Nej din idiot, det kan precis lika väl ha att göra med intresse. Jag vet inte en enda kvinna som är intresserad av den typen av arbete.
Du begriper väl själv att det finns långt fler kompetenta personer än vad det sitter på dessa tjänster?

Ni kan gaffla hur mycket ni vill om att ofantligt många fler män än kvinnor skulle vara mer kompetenta i allmänhet, ni kommer inte att kunna bevisa det eftersom det inte stämmer. Det är patetiskt önsketänkande från er sida.
Citera
2019-05-09, 16:37
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej din idiot, det kan precis lika väl ha att göra med intresse. Jag vet inte en enda kvinna som är intresserad av den typen av arbete.
Du begriper väl själv att det finns långt fler kompetenta personer än vad det sitter på dessa tjänster?

Ni kan gaffla hur mycket ni vill om att ofantligt många fler män än kvinnor skulle vara mer kompetenta i allmänhet, ni kommer inte att kunna bevisa det eftersom det inte stämmer. Det är patetiskt önsketänkande från er sida.

Så med andra ord så är det inte brist på kvinnor i bolagsstyrelser för att patriarkatet styr och när kvinnor kvoteras in på tjänster så handlar det inte om att företaget främst tänker ekonomiskt?

Skönt att vi äntligen har avklarat det. Kommer bli en fröjd att få använda den feministiska logiken framöver.
Citera
2019-05-09, 16:39
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ja, precis! Det är därför företagen rekryterar allt fler kvinnor till högre befattningar. För att tjäna pengar.

https://www.svd.se/allt-fler-kvinnor-blir-chefer-i-naringslivet

Nä men hoppsan! Jag har precis krossat din lilla patetiska tes ”det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor”.

Vad blir din bortförklaring? Att inkompetenta kvinnor kvoteras in medan mer meriterade män åker ut?

Det är verkligen underhållande att läsa alla bittra avundsjuka kvinnohatares inlägg fullspäckade med barnsliga ifrågasättanden, löjliga förminskningar och ynkliga nedvärderingar av kvinnliga prestationer. Det är lika omanligt som när en kille antingen lipar över att nyss ha fått storstryk av en tjej i schack eller skyller på att han lät henne vinna för att inte göra henne ledsen.

Inte enligt Moment22. Ni har uppenbarligen inte samma feministiska logik.

#TheMountainBetweenUs
Citera
2019-05-09, 16:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så med andra ord så är det inte brist på kvinnor i bolagsstyrelser för att patriarkatet styr och när kvinnor kvoteras in på tjänster så handlar det inte om att företaget främst tänker ekonomiskt?

Skönt att vi äntligen har avklarat det. Kommer bli en fröjd att få använda den feministiska logiken framöver.

Jag har inte påstått att det är brist på kvinnor i bolagsstyrelser. Jag skiter i vem som sitter där så den frågan kan du ta med de som har den åsikten.

Däremot är jag tämligen säker på att det inte finns ofantligt många fler män än kvinnor som i grunden är mer kompetenta än kvinnor för dessa arbete. Däremot har män större intresse för dem, utbildar sig inom dem och söker sig till dem. Inget konstigt med detta. Heller inget problem.
Gällande kvotering finns det ingenting i lagen som säger att det ska ske. Det är företagens egen vilja som styr. Tugga i dig det.

Nånting annat misogynt du vill ljuga ihop när vi ändå är igång?
Citera
2019-05-09, 16:49
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Jag har inte påstått att det är brist på kvinnor i bolagsstyrelser. Jag skiter i vem som sitter där så den frågan kan du ta med de som har den åsikten.

Däremot är jag tämligen säker på att det inte finns ofantligt många fler män än kvinnor som i grunden är mer kompetenta än kvinnor för dessa arbete. Däremot har män större intresse för dem, utbildar sig inom dem och söker sig till dem. Inget konstigt med detta. Heller inget problem.
Gällande kvotering finns det ingenting i lagen som säger att det ska ske. Det är företagens egen vilja som styr. Tugga i dig det.

Nånting annat misogynt du vill ljuga ihop när vi ändå är igång?

Ah, det fina kvinnohatskortet igen.

Nåja då har vi iaf en manshatande feminist som talar klarspråk i tråden. Kudos till dig!
Citera
2019-05-09, 16:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ah, det fina kvinnohatskortet igen.

Nåja då har vi iaf en manshatande feminist som talar klarspråk i tråden. Kudos till dig!

Oja definitivt. Tänk att du klarat av att göra en sån träffsäker analys. Det måste bero på den fantastiska outstanding manliga hjärnan som du besitter.
Citera
2019-05-09, 16:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Inte enligt Moment22. Ni har uppenbarligen inte samma feministiska logik.

#TheMountainBetweenUs

Vad är det som inte är enligt moment 22 här?
Citera
2019-05-09, 20:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Bevisa det. Och kom inte dragandes med genomsnitt i intelligens för det bevisar ingenting att det skiljer några poäng i genomsnittligt IQ.

"Det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor".
Detta är vad du håller med om. Bevisa!
Välj företag, stat eller vetenskap.
Eller välj en sport som kräver någon form av multitalang?
Tjejer klarar sig bara i konkurrensen om de får tävla med andra tjejer. I gren efter gren. Datan är solklar på den punkten, men blunda du.
Citera
2019-05-09, 21:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Välj företag, stat eller vetenskap.
Eller välj en sport som kräver någon form av multitalang?
Tjejer klarar sig bara i konkurrensen om de får tävla med andra tjejer. I gren efter gren. Datan är solklar på den punkten, men blunda du.

Seriöst, tror du, alltså på riktigt nu, att det finns ofantligt många fler begåvade män än kvinnor? Jag pratar intellektuellt och kompetensmässigt nu, inte om fysisk styrka eller olika sporter utan om i olika yrken.

Lever du i tron att det finns ofantligt många fler forskare av manligt kön som har potential till att bli kompetenta än vad det finns kvinnor?
Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor? Förutsatt nu att kvinnor är lika intresserade av detta som män är.
Vilken jävla värld av förnekelse du lever i.
Citera
2019-05-10, 00:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Där kommer personangreppen haglande över mig när du inte klarar av att formulera seriösa argument och bemöta mina kommentarer sakligt och vettigt.

Måttfull kvotering är faktiskt inte olaglig och tillämpas när man har två sökanden som har samma meriter och kompetenser. I sådana fall används kön, etnicitet eller andra faktorer som ett slags utslagsfaktor. Man väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Syftet är att få en jämnare fördelning, t ex mer könsbalans.
Vad ska jag kalla dig, när du är ett rikspucko?
Kvotering är olagligt till att börja med:
https://duckduckgo.com/?q=kvotering+olagligt&t=ffab&atb=v152-1&ia=web

Anledningen är att det är diskriminering baserat på kön. Också olagligt.
Det är dessutom motsatsen till jämställdhet per definition.
Du kan ju inte diskriminera någon pga hans kön och säga att du strävar för jämställdhet.
Det gör dig faktiskt till ett ärkerikspucko.

Världen består inte av under och överrepresenterade grupper. Ska du gå den vägen ända ut är varenda person sin egen grupp, och representant för tusen andra grupper som ofta står i opposition till varandra. Systemet, om man ska övervaka det så, måste kvantifieras med n^x.
Världen består av olika lämpliga individer och oavsett kön MÅSTE den bäst lämpade få jobbet om man är det minsta lilla mån om företagets och samhällets väl och ve.
Se Sverige som rasar just nu pga inkompetensen överallt. Våra nationella hemligheter läcker utomlands, hundratusen sjukjournaler fanns öppet för vem som helst att ta del av och kronan sjunker som en sten, liksom den svenska skolan och vården. För att inte tala om det rekordhöga dödliga våldet och helt okontrollerade bostadsområden som växer som svampar ur jorden.

Inkompetens! Och patologisk altruism. Vi har rikspuckon som du som möter jihadister med saft och bullar. Medan mord och gruppvåldtäkter förblir olösta och ligor som säljer småtjejer flyter under radarn för att ingen finns där för att granska dem.

Och den högsta ministern tycker att Sveriges äldre är en belastning.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-05-10 kl. 00:23.
Citera
2019-05-10, 00:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Seriöst, tror du, alltså på riktigt nu, att det finns ofantligt många fler begåvade män än kvinnor? Jag pratar intellektuellt och kompetensmässigt nu, inte om fysisk styrka eller olika sporter utan om i olika yrken.

Lever du i tron att det finns ofantligt många fler forskare av manligt kön som har potential till att bli kompetenta än vad det finns kvinnor?
Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor? Förutsatt nu att kvinnor är lika intresserade av detta som män är.
Vilken jävla värld av förnekelse du lever i.
Vill du bara inte förstå, eller gör du dig till?
Ta nu fram en normalfördelningskurva och lär dig förstå hur den fungerar.
Du kan samla in mätbar data om precis vad du vill i den och du kommer alltid hitta flest män i "extremerna" på skalan. Både högt och lågt.
Vad är det du inte förstår? Det här är faktiskt inte en fråga om tycke och smak, eller vad du önskar att det är.
Det här är hårda fakta.
Vad är det för fel på dig?
Citera
2019-05-10, 06:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vill du bara inte förstå, eller gör du dig till?
Ta nu fram en normalfördelningskurva och lär dig förstå hur den fungerar.
Du kan samla in mätbar data om precis vad du vill i den och du kommer alltid hitta flest män i "extremerna" på skalan. Både högt och lågt.
Vad är det du inte förstår? Det här är faktiskt inte en fråga om tycke och smak, eller vad du önskar att det är.
Det här är hårda fakta.
Vad är det för fel på dig?

Du kan gärna få leta fram vad du bedömer som en relevant normalfördelningskurva för diskussionen och länka den, så ska jag förklara för dig varför vi inte kan säga att det finns otaligt många fler kompetenta män än kvinnor i största allmänhet.

Du svarar som vanligt inte på frågorna utan underskattar folk genom att försöka dribbla bort bollen och tro att man inte ska notera det.
Ge respons på vad jag frågade dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in