Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Ojj, det visste jag inte. Men kan det vara så mycket socker i de små påsarna?
Kikar på en påse nu och ja, du kanske har rätt. De heter "Kania" och den första ingrediensen som nämns är socker, sedan salt och mjölksocker... Energi 1236 kJ/292 kcal per 100 gram, men en påse väger bara 10 gram, så så farligt kan det väl inte vara?
Alltså de 3/4-pack med ljusgrön förpackning och någon röd grafisk detalj tänker jag på. Troligtvis märket Kania, ja. Den första ingred. är den som det är mest av.
Farligt är det givevis inte, ville bara uppmärksamma den höga sockerhalten. Det är inte farligt att äta 5 sockerbitar heller, men har man lust att göra det?
Det är trots allt ganska enkelt att göra en egen med lite örtsalt, örter, olja och vinäger.