2019-05-10, 14:10
  #7897
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Efter fyra påsar i hopp om att det varit tillfälligt har jag insett att dom lyckats förstöra pommes frites också. Nu finns det inte många varor kvar att åka till Lidl för. Från att ha varit ett stort fan och handlat på Lidl i första hand så känner jag motstånd istället för attraktion. Det är bara cola i sexpack kvar, men den förstör dom väl snart också.

Hoppas du inte menar colan med socker i, för den har de tydligen redan sabbat med sötningsmedel.
Citera
2019-05-10, 17:31
  #7898
Medlem
Jon.Holmss avatar
Lite besviken faktiskt. Tänkte handla lite tyska specialiteter till helgen eftersom det är Alpenfest denna vecka, men min lokala Lidl-butik hade varken sauerkraut eller currywurst. Testade dock Berner Würstel (korv inlindad i bacon och ost) som var riktigt god.
Citera
2019-05-11, 21:00
  #7899
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkieTheKid
Kanske har kommit upp förut i och med att tråden har 658 sidor och 7891 inlägg, men, köp Lidl's olivolja på sprayburk! Den är awesome och gör att det blir mycket lättare att applicera olivolja på maten, mycket behändigt i sallader osv, mycket mer praktiskt och det blir mycket godare också när det inte blir så tjockt med olivolja på maten när man sprayar!

Ett till tips är deras kondomer, de är mycket prisvärda: 12 st för 39:- tror jag det kostar och det finns till och med en "Fruity" som finns med jordgubbssmak :-)

Också glassen, det finns deras egna märke Mcennedy på glass som är precis så som Ben & Jerrys med Fudge chocoklate, Cookie Dough och en eller två till smak. Dom kostar bara 29:- och dom smakar precis som Ben & Jerry cookie dough och chocolate fudge! Sparar man mycket pengar på att köpa.
Kan också rekommendera deras dressingmixar som man köper för en spotstyver i små påsar, tre eller fyrapack tror jag. Lätta att blanda med lite olja och vatten. Betydigt godare än färdigblandad dressing tycker jag.
Citera
2019-05-11, 21:02
  #7900
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Varning!

Ni som avskyr sötningsmedel och brukar köpa Freeway Cola (röd) bör se upp från nu. Utan att meddela på något sätt så säljs de "gamla" ut och de "nya" med socker och sötningsmedel fasas in.
Det fanns ingen tydlig info om detta på flaskan utan etiketten ser exakt likadan ut tills man läser innehållsförteckningen.

Jäkligt svagt av Lidl att inte informera om detta på ett tydligt sätt.
Varför gör man det, det finns ju Zero och Light om man nu inte vill ha socker?

Låter ju inte klokt. Blandar de socker och sötningsmedel i samma läsk? Ett riktigt nedköp av Lidl i så fall.
Citera
2019-05-11, 21:03
  #7901
Medlem
gato12s avatar
Handlar ofta på Lidl men har nog aldrig sett någon köpa en Freeway läsk ärligt talat

Färdiga pannkakor brukar köpas dock
Citera
2019-05-11, 21:04
  #7902
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kan också rekommendera deras dressingmixar som man köper för en spotstyver i små påsar, tre eller fyrapack tror jag. Lätta att blanda med lite olja och vatten. Betydigt godare än färdigblandad dressing tycker jag.

Dock ska man höja ett varningens finger för dem. Kika på ingredienser så ser du att det är kopiösa mängder socker. Om de nu är de jag tror att du menar.
Citera
2019-05-11, 21:11
  #7903
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Dock ska man höja ett varningens finger för dem. Kika på ingredienser så ser du att det är kopiösa mängder socker. Om de nu är de jag tror att du menar.
Ojj, det visste jag inte. Men kan det vara så mycket socker i de små påsarna?

Kikar på en påse nu och ja, du kanske har rätt. De heter "Kania" och den första ingrediensen som nämns är socker, sedan salt och mjölksocker... Energi 1236 kJ/292 kcal per 100 gram, men en påse väger bara 10 gram, så så farligt kan det väl inte vara?
Citera
2019-05-11, 21:29
  #7904
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Handlar ofta på Lidl men har nog aldrig sett någon köpa en Freeway läsk ärligt talat

Färdiga pannkakor brukar köpas dock
Jag köper ofta Fantaversionen från Freeway, den är helt okej i smaken. Colan gillar jag inte alls.
Citera
2019-05-11, 21:31
  #7905
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Låter ju inte klokt. Blandar de socker och sötningsmedel i samma läsk? Ett riktigt nedköp av Lidl i så fall.
Yepp, så är det.
Var i kontakt med deras kundtjänst och svaret jag fick var att så var fallet.
Citera
2019-05-11, 21:36
  #7906
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Yepp, så är det.
Var i kontakt med deras kundtjänst och svaret jag fick var att så var fallet.
Märkligt. Nu brukar jag inte heller köpa några mängder Freeway, men ändå. Har sett att de inte har den osockrade varianten kvar, men nu förstår jag att de har kombinerat dessa två i en så att säga. Den Lidl jag handlar i brukar sälja Pepsi Max för 5,50 per burk, vilket nästan är halva priset mot den Hemköp jag handlar i när jag inte orkar åka till Lidl.
__________________
Senast redigerad av Karman 2019-05-11 kl. 21:38.
Citera
2019-05-11, 21:38
  #7907
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ojj, det visste jag inte. Men kan det vara så mycket socker i de små påsarna?

Kikar på en påse nu och ja, du kanske har rätt. De heter "Kania" och den första ingrediensen som nämns är socker, sedan salt och mjölksocker... Energi 1236 kJ/292 kcal per 100 gram, men en påse väger bara 10 gram, så så farligt kan det väl inte vara?

Alltså de 3/4-pack med ljusgrön förpackning och någon röd grafisk detalj tänker jag på. Troligtvis märket Kania, ja. Den första ingred. är den som det är mest av.

Farligt är det givevis inte, ville bara uppmärksamma den höga sockerhalten. Det är inte farligt att äta 5 sockerbitar heller, men har man lust att göra det?

Det är trots allt ganska enkelt att göra en egen med lite örtsalt, örter, olja och vinäger.
Citera
2019-05-11, 21:39
  #7908
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Märkligt. Nu brukar jag inte heller köpa några mängder Freeway, men ändå. Har sett att de inte har den osockrade varianten kvar, men nu förstår jag att de har kombinerat dessa två i en så att säga. Den Lidl jag handlar i brukar sälja Pepsi Max för 5,50 per burk, vilket nästan är halva priset mot den Hemköp jag brukar handla i när jag inte orkar åka till Lidl.
Skitilla att fasa ut sötningsmedelfri cola, ännu värre att inte ens informera om det utan låta etiketten se likadan ut, fy bubblan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in