2019-05-06, 23:18
  #7885
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Låter tidigt ja, själv fick jag veckans reklamblad i går.


Ser att dom har en körsbärs smulpaj denna vecka. Låter gott.

Den + vaniljkrämen dom har i kyldisken (5dl burken http://prntscr.com/nl9rnl) är smaskens.
Citera
2019-05-06, 23:51
  #7886
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den + vaniljkrämen dom har i kyldisken (5dl burken http://prntscr.com/nl9rnl) är smaskens.

Det ska testas, farsan köper alltid den där vaniljkrämen
Citera
2019-05-07, 00:11
  #7887
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det ska testas, farsan köper alltid den där vaniljkrämen

Den är supersmaskig, framförallt till det priset.
Citera
2019-05-07, 17:30
  #7888
Medlem
Dr.Katis avatar
Varning!

Ni som avskyr sötningsmedel och brukar köpa Freeway Cola (röd) bör se upp från nu. Utan att meddela på något sätt så säljs de "gamla" ut och de "nya" med socker och sötningsmedel fasas in.
Det fanns ingen tydlig info om detta på flaskan utan etiketten ser exakt likadan ut tills man läser innehållsförteckningen.

Jäkligt svagt av Lidl att inte informera om detta på ett tydligt sätt.
Varför gör man det, det finns ju Zero och Light om man nu inte vill ha socker?

Citera
2019-05-08, 20:03
  #7889
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Hur står sig denna veckas schweinshaxe jämfört med fläsklägget när Liedl har östeuropeiskt tema?

Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Äntligen dags för Alpenfest igen. Imorgon ska det handlas godsaker. Korvar, charkuterier, snacks och läsk.

Alpenfest är smått fantastisk. Har handlat upp mig för ett par tusen nu. Schweinhaxen är förkokt, utan svål men riktigt läcker. Ben i mitten som det ska vara. Jag följde receptet på paketet med gott och saftigt resultat. På systemet köpte jag ett par flaskor beskt tyskt öl och kylde dem till strax ovanför nollpunkten. Blev bra.
Det man ev saknar är en riktigt kraftig sauerkraut till. Vill även nämna kockkniven för 100 bagis som utan mankemang skar av Frugy en bit av fingertoppen. Hon blödde men hade senare god aptit. Inte illa.
__________________
Senast redigerad av BonitaPietila 2019-05-08 kl. 20:21.
Citera
2019-05-08, 20:14
  #7890
Medlem
Isnatts avatar
Fan, dom hade en bra ekologisk köttbuljong i pulverform som tydligen utgått.
Puttra upp lite grädde i en sauteuse, i med den buljongen, lite svartvinbärsgelé, soya och salt och peppar och lite redning och en helt okey gräddsås var klar.
Citera
2019-05-08, 22:55
  #7891
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Deras Gulasch på Biff är riktigt bra. Undvik den med fläsk..
Plåtburk för 14:-
Hittade bara den med fläsk på mitt lokala Lidl men den var ju alldeles utmärkt - mycket bättre än Felix gulaschsoppa som också är mycket dyrare.. Kommer fortsätta att köpa denna goda och prisvärda soppa...
Citera
2019-05-08, 23:03
  #7892
Medlem
TwinkieTheKids avatar
Kanske har kommit upp förut i och med att tråden har 658 sidor och 7891 inlägg, men, köp Lidl's olivolja på sprayburk! Den är awesome och gör att det blir mycket lättare att applicera olivolja på maten, mycket behändigt i sallader osv, mycket mer praktiskt och det blir mycket godare också när det inte blir så tjockt med olivolja på maten när man sprayar!

Ett till tips är deras kondomer, de är mycket prisvärda: 12 st för 39:- tror jag det kostar och det finns till och med en "Fruity" som finns med jordgubbssmak :-)

Också glassen, det finns deras egna märke Mcennedy på glass som är precis så som Ben & Jerrys med Fudge chocoklate, Cookie Dough och en eller två till smak. Dom kostar bara 29:- och dom smakar precis som Ben & Jerry cookie dough och chocolate fudge! Sparar man mycket pengar på att köpa.
__________________
Senast redigerad av TwinkieTheKid 2019-05-08 kl. 23:06.
Citera
2019-05-08, 23:38
  #7893
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hittade bara den med fläsk på mitt lokala Lidl men den var ju alldeles utmärkt - mycket bättre än Felix gulaschsoppa som också är mycket dyrare.. Kommer fortsätta att köpa denna goda och prisvärda soppa...

Den är ok men den med nötkött är bättre
Citera
2019-05-09, 00:50
  #7894
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Fan, dom hade en bra ekologisk köttbuljong i pulverform som tydligen utgått.
Puttra upp lite grädde i en sauteuse, i med den buljongen, lite svartvinbärsgelé, soya och salt och peppar och lite redning och en helt okey gräddsås var klar.

Ja, den var bra. Utan palmolja dessutom. Kollade med dem, den kommer inte tillbaka tyvärr.
Citera
2019-05-09, 01:11
  #7895
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja, den var bra. Utan palmolja dessutom. Kollade med dem, den kommer inte tillbaka tyvärr.

Mhm, blev riktigt putt när den försvann :/
Citera
2019-05-10, 13:35
  #7896
Medlem
Efter fyra påsar i hopp om att det varit tillfälligt har jag insett att dom lyckats förstöra pommes frites också. Nu finns det inte många varor kvar att åka till Lidl för. Från att ha varit ett stort fan och handlat på Lidl i första hand så känner jag motstånd istället för attraktion. Det är bara cola i sexpack kvar, men den förstör dom väl snart också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in