2018-05-01, 20:02
Medlem
Denna veckans grekiska tema var riktigt kanon köpte brödpinnar, mandlar&sesam bars och Caramelished almonds with sesame seeds vilka var helt otroligt goda, hann bara köpa 3 påsar .
Citera
2018-05-02, 06:45
Medlem
Äntligen finskt tema igen nästa vecka. Svartkorv, salmiakmixer och rökt abborre/sik på konserv (dyr men får bli ett test) blir det för min del.
Citera
2018-05-02, 11:02
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Äntligen finskt tema igen nästa vecka. Svartkorv, salmiakmixer och rökt abborre/sik på konserv (dyr men får bli ett test) blir det för min del.

Hoppas de tar in rejält med varor denna gången. Förra gången var det katastrof, de tog in några paket av varje vara, tog slut i ett nafs.
Citera
2018-05-02, 11:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hoppas de tar in rejält med varor denna gången. Förra gången var det katastrof, de tog in några paket av varje vara, tog slut i ett nafs.

Hehe, var samma här, vissa saker var slut redan innan lunch, medan annat som tex salmiakmixern ligger fortfarande ett par förp kvar i 30% lådan.
Citera
2018-05-02, 11:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Bättrer snabbpizza kvalite än dr outer, ,ica och coop så jag utlesuter dom plus att dom är billigare , min åsikt

testat fyra så av dom
Va?
Citera
2018-05-03, 10:21
Avslutad
Citat:

Hurra, svartkorv, blodpannkakor och köttpiroger blir det för min del.

Hade inte haft något emot kaffeost + hjortronsylt, men gråter inte blod för att det inte var med denna gång.
Citera
2018-05-03, 12:44
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hurra, svartkorv, blodpannkakor och köttpiroger blir det för min del.

Hade inte haft något emot kaffeost + hjortronsylt, men gråter inte blod för att det inte var med denna gång.

Här får det också bli köttpiroger, om de är de samma som Lidl säljer i Finland så är de riktigt goda. Lägger till spenat- och blodpannkakor, frysta karelska piroger, havtorn, Sisu, tjärschampo på inköpslistan. Blir nog något annat också. Hur fanken kan saften vara så dyr, 99 spänn för en halvliter, är det något superkoncentrat?
Citera
2018-05-03, 16:19
Medlem
Bertings avatar
Finska veckan förra året så fanns tjär-schampoo, köpte ej.
Men är det bra? Nån som testat, kanske jag gör ett inköp kommande vecka.
Citera
2018-05-03, 17:30
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting

Bra för hårbotten, sägs hjälpa mot lindrig mjäll men framför allt, den luktar gött!
Citera
2018-05-03, 21:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting

Köpte varenda flaska i min butik
Kommer definitivt köpa mer om det kommer tillbaka.
Citera
2018-05-03, 21:06
Medlem
Någon som kan redogöra finländska "korv-benämningarna". Ser i butikerna med finskt sortiment lördagskorv/länkkorv etc men för mig ser allt ut som varianter av falukorv? Någon korv man bör testa? Lidl kommer ju ha länkkorv i temat.
Citera
2018-05-03, 21:26
Avslutad
Citat:
Någon som kan redogöra finländska "korv-benämningarna". Ser i butikerna med finskt sortiment lördagskorv/länkkorv etc men för mig ser allt ut som varianter av falukorv? Någon korv man bör testa? Lidl kommer ju ha länkkorv i temat.

Det är lite som det ser ut som. Inget jag tänker köpa, nog mest för de saknar sin gamla favoritkorv från det gamla landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in