2012-04-27, 18:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Lidl finns inte på Götgatan, Folkungagatan är rätt adress.
Jag förstår att det inte kan vara helt lätt för en norrlänning, men rätt ska vara rätt.

Mvh vän av ordning.

Haha, självklart. Mittemot bolaget! Men norrlänning? Kalla mig gärna dum i huvudet eller nåt sånt men norrlänning? WTF

/#LOUDmouth#
Citera
2012-04-27, 18:51
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Haha, självklart. Mittemot bolaget! Men norrlänning? Kalla mig gärna dum i huvudet eller nåt sånt men norrlänning? WTF

/#LOUDmouth#
Du vet, allt norr om Slussen är gnagarland, dvs norrland! Det var så jag tänkte!
Jag gillar dig ändå.
Citera
2012-04-27, 20:44
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Sveavägen har varit bra dom gånger jag varit inne där. Lidl på Götgatan och vid Fridhemsplan tycker jag brukar vara bra också. Solnabutiken var rent usel tidigare i.a.f. Akalla helt ok men där är det lite si och så med tillgängligheten på specialerbjudanden.

/#LOUDmouth#

För mig blir det oftast Vällingby eller Solna och de suger båda två. Akalla var bättre förut, har inte varit där på flera år dock, men det var alltid så inåt helvete mycket folk och så rörigt i den butiken. Jag ska testa Fridhemsplan, den var det ett tag sen jag var på. Sveavägen var jag inte så impad av, men det var nog för att den bra skiten hade sålt slut. Jobbade där i krokarna tidigare och gick dit på vägen hem ibland.
Citera
2012-04-28, 01:03
Medlem
Grim_Reapers avatar
Gillade inte Lidl på Kungsholmen, det var min närmaste Lidl-butik så drog dit ibland när jag var lat men den butiken är väldigt opålitlig vad gäller specialprodukterna, i alla fall upplevde jag det så.
Citera
2012-05-03, 21:00
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag handlade på Lidl i dag och såg att de lanserat egna kopior av Ben & Jerry's! "Märket" var McEnnedy som brukar finnas på deras "amerikanska" varor och smakerna man hade egna varianter av var Cookie Dough, Strawberry Cheesecake, Chocolate Fudge Brownie (tror jag) och Chunky Monkey (Lidl-varianten hette däremot Bananalicious). En liter kostar 25 kr så det är halva priset jämfört med vad de flesta butiker tar för en bytta B&J och jag undrar därför om det är någon som hunnit prova glassen än? Jag blev så nyfiken att jag köpte en Cookie Dough som ska provas senare i kväll men vore kul att höra om någon provat de andra smakerna, särskilt Strawberry Cheesecake som lät väldigt god (verkar vara jordgubbsglass med mascarponeost och bitar av sockerkaka).
Citera
2012-05-03, 21:43
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag handlade på Lidl i dag och såg att de lanserat egna kopior av Ben & Jerry's! "Märket" var McEnnedy som brukar finnas på deras "amerikanska" varor och smakerna man hade egna varianter av var Cookie Dough, Strawberry Cheesecake, Chocolate Fudge Brownie (tror jag) och Chunky Monkey (Lidl-varianten hette däremot Bananalicious). En liter kostar 25 kr så det är halva priset jämfört med vad de flesta butiker tar för en bytta B&J och jag undrar därför om det är någon som hunnit prova glassen än? Jag blev så nyfiken att jag köpte en Cookie Dough som ska provas senare i kväll men vore kul att höra om någon provat de andra smakerna, särskilt Strawberry Cheesecake som lät väldigt god (verkar vara jordgubbsglass med mascarponeost och bitar av sockerkaka).
Har inte testat, men ska absolut göra det efter ditt inlägg.
Fan vad sugen jag blev!
Citera
2012-05-04, 15:17
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag kan glatt meddela att Lidl enligt mitt tycke fått fram en riktig fullpoängare! Det var visserligen några månader sedan jag åt B&J senast men McEnnedys Cookie Dough var en fullvärdig ersättare, glassen var gräddigt god och kakdegen, som det fanns rikligt av, tyckte jag nästan var godare än kakdegen hos konkurrenten, att den sedan bara kostar hälften så mycket gör McEnnedy till självklar vinnare om man är en Cookie Dough-älskare. Det ska bli intressant att prova Bananalicious och Strawberry Cheesecake eftersom motsvarigheterna i B&J-sortimentet är två andra favoriter. Jag hoppas verkligen att Lidl tänkt ha kvar denna glass i ordinarie sortimentet!
Citera
2012-05-04, 22:03
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citera
2012-05-04, 22:11
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Jag kan glatt meddela att Lidl enligt mitt tycke fått fram en riktig fullpoängare! Det var visserligen några månader sedan jag åt B&J senast men McEnnedys Cookie Dough var en fullvärdig ersättare, glassen var gräddigt god och kakdegen, som det fanns rikligt av, tyckte jag nästan var godare än kakdegen hos konkurrenten, att den sedan bara kostar hälften så mycket gör McEnnedy till självklar vinnare om man är en Cookie Dough-älskare. Det ska bli intressant att prova Bananalicious och Strawberry Cheesecake eftersom motsvarigheterna i B&J-sortimentet är två andra favoriter. Jag hoppas verkligen att Lidl tänkt ha kvar denna glass i ordinarie sortimentet!
I nästa veckas reklamblad finns glassen under "Nytt i sortimentet!" så det verkar som den blir ordinarie.

Och i "min" butik verkar Hatherwoods svarta cheddar ingå i det ordinarie sortimentet, den har funnits i hyllan sedan senaste driven och nu är det nya bäst-före-datum vilket borde betyda att dom fyllt på.
Citera
2012-05-04, 22:16
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:

Blev att dra en runda för att köpa en sån här - fanns en enda kvar, då menar jag burk inte sort.
En bananalicious som var god, ganska mäktig men ändå inte.

Väldigt prisvärt, men de är på en halvliter och inte en liter.
Citera
2012-05-04, 23:01
Medlem
Grim_Reapers avatar
Ja, en halvliter är det givetvis. Såg också att det var skyltat som nytt i sortimentet och inte tillfälligt erbjudande men vågar inte ha för höga förhoppningar än, känns däremot inte riktigt som en vanlig produkt för enbart temaveckan så jag håller tummarna.

Kunde dessutom inte hålla mig så jag åkte och köpte en Strawberry Cheesecake som ska provas senare i kväll.
Citera
2012-05-07, 16:52
Medlem
Gillar det mesta med Lidl förutom deras grönsaker som ( vad jag tycker) rämnar på väldigt kort tid.. Sen är deras billighets-snacks inte så goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in