2020-12-19, 19:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
95% invandrare som jobbar i Lidl-butikerna. Åtminstone dom butiker jag besökt. Nästintill aldrig sett personal ute på golvet, utan det är bara vid kassorna. Otroligt oengagerade, det är min upplevelse. Nästan alltid enbart en kassa öppen också, vilket skapar rejäl kö. Ingenting händer förrän man måste påtala detta.

Jag antar att ägare till Lidl-butiker ser till att anställa så många timanställda blattar som möjligt, allt för att hålla nere personalkostnaderna. Personalen begriper ytterst lite och ställer antagligen inte så mycket krav då dom inte är införstådda med sina rättigheter och nöjer sig med lite vad som helst.

Vad handlar du i för jäkla ghetton?

Dom Lidl jag handlar på är ~75% svensk personal och den utländska personalen är det inga problem med heller.
Citera
2020-12-19, 20:52
Medlem
Dr.Katis avatar
Kan hålla med om att köerna ibland är lite väl långa.
När jag handlar brukar det alltid vara någon/några ur personalen som packar upp och stökar runt i butiken. Positivt enligt mig!
Personalen är babbar? Ja de förekommer absolut, men var skulle de annars hålla hus?
Vi får vara glada att dessa jobbar när så många av dem inte gör det!
Citera
2020-12-19, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Det har hänt mig på olika Lidlbutiker ofta under senaste året att när jag efter att stått i kö ett antal minuter äntligen nått kassan och varorna ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik och helt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att deras kassapersonal visar sådan likgiltighet inför butikens kunder? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.

Det där händer i den Lidl butiken där jag också handlar. Väldig irriterande och opersonligt.
Citera
2020-12-19, 22:47
Någon som vet om dom säljer Enebackens delikatess prinskorv i år? Har letat som en galning men ej hittat. Visst, den vanliga prinskorven håller visserligen hög klass. Men till julafton vill jag ha nått extra gött.
Citera
2020-12-19, 22:55
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bag-lady
Nu till jul har lidl specialhylla med bla pepparkakor. Den förpackningen som har varumärke "Sondeys" smakar misstänkt likt testvinnarkakorna Nyåkers pepparkakor. När man blippar streckkoden med app så står det också mycket riktigt "Nyåkers pepparkaka".
Halva priset mot Nyåkers för kakor gjorda i samma fabrik = Tips!

Tyvärr måste jag meddela att dessa inte håller samma klass som Nyåkers original. Både konsistens och smak är underlägsna.
Citera
2020-12-20, 03:20
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Det har hänt mig på olika Lidlbutiker ofta under senaste året att när jag efter att stått i kö ett antal minuter äntligen nått kassan och varorna ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik och helt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att deras kassapersonal visar sådan likgiltighet inför butikens kunder? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.

det är väl inte privata samtal utan dom kommunicerar väl med andra anställda ute i butiken eller bak på lagret? Alla springer ju runt med headsets och kommunicerar således med varandra på distans så att de slipper leta upp varandra för att snacka varje gång.
Citera
2020-12-20, 10:34
Medlem
I "min" Lidl butik är alla anställda trevliga och hälsar när man kommer in osv, hade inte brytt mig om dom stått och slentrialhailat vid ingången med tanke på hur mycket pengar man sparar där. jämfört med ica.
Citera
2020-12-20, 11:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Tyvärr måste jag meddela att dessa inte håller samma klass som Nyåkers original. Både konsistens och smak är underlägsna.
Är Nyåkers bättre än Annas?
Citera
2020-12-20, 12:35
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Någon som vet om dom säljer Enebackens delikatess prinskorv i år? Har letat som en galning men ej hittat. Visst, den vanliga prinskorven håller visserligen hög klass. Men till julafton vill jag ha nått extra gött.

Finns i reklambladet som gäller från i morgon måndag. Kommer köpa ett pack efter att läst det du skriver.
Citera
2020-12-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är Nyåkers bättre än Annas?

Det är nog subjektivt men föredrar Nyåkers över Annas då de är lite tunnare och har en lätt bränd smak.
Citera
2020-12-20, 14:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
95% invandrare som jobbar i Lidl-butikerna. Åtminstone dom butiker jag besökt. Nästintill aldrig sett personal ute på golvet, utan det är bara vid kassorna. Otroligt oengagerade, det är min upplevelse. Nästan alltid enbart en kassa öppen också, vilket skapar rejäl kö. Ingenting händer förrän man måste påtala detta.

Jag antar att ägare till Lidl-butiker ser till att anställa så många timanställda blattar som möjligt, allt för att hålla nere personalkostnaderna. Personalen begriper ytterst lite och ställer antagligen inte så mycket krav då dom inte är införstådda med sina rättigheter och nöjer sig med lite vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jag har tre Lidl-butiker inom en radie på 1 mil, bara svenskar som jobbar i dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vad handlar du i för jäkla ghetton?

Dom Lidl jag handlar på är ~75% svensk personal och den utländska personalen är det inga problem med heller.
Mitt Lidl ligger inte ens ett stenkast från Medborgarplatsen. En svensk anställd. Men dom verkar sköta butiken som man bör.
Citera
2020-12-20, 20:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Jag köpte Enebackens lammprinskorv - tror att de bara säljer dem runt jul. Goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in