2019-05-04, 21:56
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Köpte en styckbit picanha i chimichurri idag. Någon som testat? Youtube har en hel del grillvideos om just picanha. Verkar ju magiskt, men lever Lidl:s produkt upp till det?

Exempel:
https://youtu.be/BlyfRjYtqIU
https://youtu.be/En_nZsGucPU
Citera
2019-05-05, 00:04
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Har nämnt detta tidigare:

(FB) Lidl Tips?
Citerar mig själv ifrån det inlägget:

Verkar tyvärr som de blir mer och mer som Netto nu när de lyckats slå sig in på den svenska marknaden.. nu är det tjäna pengar som gäller.

Har aldrig satt min fot på Netto.

Tror Lidl gick ner sig efter nedslaget om alkoholförsäljning, annars hade de nog fan legat i topp nu.

Jag tycker det är skräp och oreda, fattas saker, de får sällan in allt som finns i bladet, personalen verkar vara såna FAS 3 personer.

Sen utbudet, som sagt har också blivit ganska grått med åren.
Citera
2019-05-05, 22:08
Medlem
Briggsjos avatar
Deras müsli Crownfield är kanon.
13,90 för 1kg tror jag det var.

Fullkornmüsli med 32% torkad frukt och hasselnötter.
Citera
2019-05-06, 07:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Någon som kan tipsa om vanlig rökt skinkpålägg på Lidl?
Bara hittat slabbig kokt skinka och den andra som var lite rökt kändes inte direkt fräsch.
Finns det något vettigt ja missat?
Smörgåskasslern är fin.. Även lufttorkad lantskinka för 12 kronor är fantastisk.. Men du kanske bara vill ha gammeldags, hederlig, traditionell skinka..?
Citera
2019-05-06, 07:48
Medlem
Jon.Holmss avatar
Såg att nästa veckas reklamblad redan har kommit idag (måndag). Är det inte ovanligt tidigt? Blir grekisk vecka nästa vecka + smaka på Mexiko.
Citera
2019-05-06, 07:57
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Smörgåskasslern är fin.. Även lufttorkad lantskinka för 12 kronor är fantastisk.. Men du kanske bara vill ha gammeldags, hederlig, traditionell skinka..?

Tack för tips!
Blev deras kycklingpålägg sist då deras traditionella skinka är av för låg kvalite i mitt tycke.
Citera
2019-05-06, 18:57
Medlem
Creaturs avatar
Nu varnas för dadlar från Iran, som tros vara orsaken till ett antal fall av hepatit A.
Vad gör min lokala Lidl i det läget? Jo, kränger ett rejält parti med dadlar i ask från Iran till extrapris. Innan folk hunnit snappa upp nyheten, och innan myndigheterna hunnit besluta om stopp för försäljningen.
Citera
2019-05-06, 19:03
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Nu varnas för dadlar från Iran, som tros vara orsaken till ett antal fall av hepatit A.
Vad gör min lokala Lidl i det läget? Jo, kränger ett rejält parti med dadlar i ask från Iran till extrapris. Innan folk hunnit snappa upp nyheten, och innan myndigheterna hunnit besluta om stopp för försäljningen.
Haha såg det. Min ica maxi och willys har också gjort det... såg orörd ut på willys. Hoppas nyheten nått ut.
Citera
2019-05-06, 19:24
Medlem
derAltmeisters avatar
Hur står sig denna veckas schweinshaxe jämfört med fläsklägget när Liedl har östeuropeiskt tema?
Citera
2019-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Såg att nästa veckas reklamblad redan har kommit idag (måndag). Är det inte ovanligt tidigt? Blir grekisk vecka nästa vecka + smaka på Mexiko.

Mm.. har hört att yoghurt med smak av "banana & caramel" samt "pizza chili con carne" är poppis i mexico .. haha vilket jävla skämt
Citera
2019-05-06, 21:56
Medlem
Pastellfisks avatar
Äntligen dags för Alpenfest igen. Imorgon ska det handlas godsaker. Korvar, charkuterier, snacks och läsk.
Citera
2019-05-06, 21:56
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms

Låter tidigt ja, själv fick jag veckans reklamblad i går.

Ser att dom har en körsbärs smulpaj denna vecka. Låter gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in