2019-05-09, 21:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad Åkesson gjorde där var en gåta, jag infiltrerade mötet...istället för att ta sig tid att debattera med Kasselstrand höll han nån slags barnvänligt drömträffen i Tv4-möte....han höll inga tal utan stod & såg väldig kortväxt ut iförd svarta lackskor utan minsta skitfläck på...och tog emot selfies i ringlande led av Heja Jimmie narcissist supportar av varierad nationalitet, man kan säga att dom funkade som hans skoputsare mot natura, imponerande nej till EU merchandise erbjöds i-form av gratis kaffemuggar som det stod "SD" på,
Jimmy hade tagit med sig en bullpåse också.

Det fungerade också som ett bokbord...jag kom mig inte riktigt nära då jag inte ville drabbas av nässelfebern men vi kan väl utgå ifrån att litteraturen som erbjöds var Jimmies självbio "Satans politrucko"

Det gick hem & överensstämde precis med Lätt & Lagom-budskapet jag fick hem i brevlådan idag "SD i EU-valet "Mera Sverige, mindre EU"

Så den här (för övrigt märkligt sakliga) texten publicerades alltså innan SD:s möte:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kasselstrand-och-akesson-motte-motdemonstranter

Jag måste säga att jag inte alls fattade först vad Jimmie Åkesson gjorde på platsen över huvud taget. Eller, vad fan: hade SD möte senare, eller var Jimmie bara där i samband med Kasselstrands framträdande? Jävligt förvirrande. Det är bara för märkligt om Jimmie har blivit någon sorts AfS-hangaround. Han kan ju inte supporta ett parti som utmanar hans SD om makten. I teorin, alltså.
Citera
2019-05-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vad är egentligen opinionen för EU-medlemskap sett till hela landet? Jag menar, det måste ju vara betydligt fler än 1% av Sveriges befolkning som vill lämna EU, så vilket parti kommer de rösta på? Inte rösta alls eller?

Jag läste 15% i nuläget någonstans. Men om det drogs igång riktiga debatter och AfS fick vara med på dessa, eller andra som verkligen vill lämna EU fick tala så kanske läget hade sett annorlunda ut. Många röster säkert på SD/V eftersom de tror de partierna fortfarande vill lämna EU. Okunskap helt enkelt.
Citera
2019-05-10, 00:10
Medlem
Kan inte avgöra om AfS är nazister i kostym som vill förändra demokratin inifrån eller demokratitroende stollar?
Citera
2019-05-10, 00:12
Medlem
Varför rör inte AfS i vapenfrågan? Beväpna svensken!
Citera
2019-05-10, 00:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det ligger något i det du säger. Jag tror inte på någon framgång för AfS i eu-valet nu, kanske 1% som du säger. Jag ska dock rösta på dem, eftersom de trots allt är det enda partiet som aktivt kampanjar för att lämna EU, men jag är inte optimistisk.

AfS fick alltså 0,3% i riksdagsvalet och ni tror nu att promillepartiet kommer få 1% i EP-valet? Kom in i matchen. Alla opinionsundersökningar visar att Övriga partier ligger under 1% sammanlagt. Vad säger det dig?
Citera
2019-05-10, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
AfS fick alltså 0,3% i riksdagsvalet och ni tror nu att promillepartiet kommer få 1% i EP-valet? Kom in i matchen. Alla opinionsundersökningar visar att Övriga partier ligger under 1% sammanlagt. Vad säger det dig?

Otroligt att du fortfarande får betalt för att sprida desinformation om AfS.
Citera
2019-05-10, 03:10
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Alla opinionsundersökningar visar att Övriga partier ligger under 1% sammanlagt. Vad säger det dig?

Mig säger det att du verkar ljuga.
Här https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022
visar inte en enda opinionsundersökning under 1% för Övriga/Andra partier.
Var har du fått dina uppgifter ifrån?
Citera
2019-05-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Mig säger det att du verkar ljuga.
Här https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022
visar inte en enda opinionsundersökning under 1% för Övriga/Andra partier.
Var har du fått dina uppgifter ifrån?
Vet inte om Zlatan har rätt, men opinionsundersökningar för riksdagsvalet och opinionsundersökningar för EP-valet är två helt olika saker. Oavsett vad mätningarna visar skulle jag dock bli väldigt förvånad om lågenergi-partiet AFS får ett bättre resultat i EP-valet än i riksdagsvalet.
Citera
2019-05-10, 11:50
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Vet inte om Zlatan har rätt, men opinionsundersökningar för riksdagsvalet och opinionsundersökningar för EP-valet är två helt olika saker. Oavsett vad mätningarna visar skulle jag dock bli väldigt förvånad om lågenergi-partiet AFS får ett bättre resultat i EP-valet än i riksdagsvalet.
Två tredjedelar av alla som röstar i EU-valet bestämmer sig först den sista veckan innan valet så opinionsundersökningarna säger inte så värst mycket i nuläget.
Citera
2019-05-10, 13:18
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag läste 15% i nuläget någonstans. Men om det drogs igång riktiga debatter och AfS fick vara med på dessa, eller andra som verkligen vill lämna EU fick tala så kanske läget hade sett annorlunda ut. Många röster säkert på SD/V eftersom de tror de partierna fortfarande vill lämna EU. Okunskap helt enkelt.
Väljarnas okunskap är etablissemangets bästa vän och därför inget man söker komma till rätta med. Kasselstrand hade nog fått många att lystra om han fick tala på samma villkor som de andra partiledarna.

Vad gäller partiets chanser i valet så är jag försiktigt positiv. Intresset bland medborgarna är mindre än till riksdagen och så kan en del EU-kritiker välja att stödja AfS. Har själv flera i bekantskapskretsen som inte röstade AfS i höstas men som överväger det nu. Detta är personer som är lite konservativt lagda men inga nationalister.
Citera
2019-05-10, 13:46
Medlem
AfS håller valfinal på Norrmalmstorg i Stockholm den 25:e maj.
Citera
2019-05-10, 15:20
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
AfS håller valfinal på Norrmalmstorg i Stockholm den 25:e maj.
Såg detta. Kan nog komma en hel del folk. Både supportrar såsom motdemonstranter.

Blir nog hur som helst en riktigt spännande valfinal!

Btw glöm inte att Kasselstrand ska debattera mot Alexander Bard kvällen innan valfinalen. Kommer nog bli mycket intressant och höja valtempot rejält!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in