Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-04, 00:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var därför jag ställde frågan. Här finns en del opinionsundersökningar:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_German_federal_electi on

Enligt dess är SPD större än AfD nio av de tio senaste. I en opinionsundersökning är de lika stora.

Grüne samt CDU är större än AfD i samtliga av de tio senaste.

Så enligt opiondundersökningarna verkar AfD vara fjärde störst. Därav min fråga var uppgiften att AfD är näst störst kommer ifrån.

AfD har backat efter det att de sparkade sin jämförelsevis vettiga partiledare Frauke Petry och gav större utrymme åt den islamofoba skränhögern.
Citera
2019-02-04, 01:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo men grejen med den här frågan är att det är möjligt att göra den till en politiskt fråga i många svenska kommuner och den här politisk språngkraft. Tänk alla föräldrar till små lintottar som ser framför sig Kalle och Lisa bli tvugna att husera Ahmed och Muhammed i samma omsorgsfullt utvalda white flight skola. Inte aktuellt i alla kommuner men i många.

En politisk fråga med högspänning!
Uppenbarligen inte eftersom alla 99.7%) svenskar röstade för att införa ett islamistiskt stenåldershelvete så fort som möjligt.

Kommuner har inget självbestämmande alls. Har inga egna poliser, får hela sin budget från riksstatliga myndigheter, tvingas ta emot godtyckligt antal anonyma utlänningar med kommunal rösträtt. Finns inget alls att uträtta på den skennivån. Ian Wachtmeister hade helt rätt i sin plan att bara ställa upp i riksdagsvalet. Bert Fjärts kommunala dansbandspolitiker uträttade mycket riktigt ingenting alls utan gav bara partiet dåligt rykte. De som vill bilda ett kommunalt parti kan göra så på egen hand. Har inget med rilspolitiken att göra.
Senast redigerad av Fri 2019-02-04 kl. 01:12.
Citera
2019-02-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Uppenbarligen inte eftersom alla 99.7%) svenskar röstade för att införa ett islamistiskt stenåldershelvete så fort som möjligt.

Kommuner har inget självbestämmande alls. Har inga egna poliser, får hela sin budget från riksstatliga myndigheter, tvingas ta emot godtyckligt antal anonyma utlänningar med kommunal rösträtt. Finns inget alls att uträtta på den skennivån. Ian Wachtmeister hade helt rätt i sin plan att bara ställa upp i riksdagsvalet. Bert Fjärts kommunala dansbandspolitiker uträttade mycket riktigt ingenting alls utan gav bara partiet dåligt rykte. De som vill bilda ett kommunalt parti kan göra så på egen hand. Har inget med rilspolitiken att göra.

Du verkar ha missat att svenskarna nu allt mer blir woke i frågan om islam. De ogillar islam som ses som något negativt. Den som kan kopplas till islam sjunker i aktning.

Genom kommuner så har du kontroll över t.ex. planprocessen och kan styra byggandet för mångkulturen och skolfrågor. Kommuneran har fortfarnade mycket makt. Ska man lära sig praktisk politik så är det bästa sättet att börja på lokalplanet.

Att twittra och skicka ut memes bygger inte politiskt tryck i frågor.
Citera
2019-02-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEJSIST
Gustav måste ha en stab under sig i Europaparlamentet. Vilka ska det bli? Chris Dallny som kommunikationschef?

Gustav kommer inte sitta i nåt parlament om inte ett mirakel inträffar, eller om inte AFS gör en politisk kampanjinsats av sällan skådat slag. Att köra på retro och old school kommer inte fungera...
Citera
2019-02-04, 09:10
Medlem
Citat:
Vad väntar de på..... En fråga med hög politisk laddning. Potentiell högspänning även för den breda svenska medelklassen som skulle tvinga Sossarna att ta tydlig ställning för måmgkulturen mot svenskarna.

Den breda svenska medelklassen vågar inte stå för att de inte vill ha några svartskallar i sina lintottars skola. De tar hellre risken att deras barn bli våldtagna eller mördade än att öppet säga att de inte vill ha mångkultur och små-orcher i barnens skola. Lilla Lisa och William får hellre bli analvåldtagna av afghaner och somalier än att deras föräldrar kommer ut som "rasister".
Citera
2019-02-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Den breda svenska medelklassen vågar inte stå för att de inte vill ha några svartskallar i sina lintottars skola. De tar hellre risken att deras barn bli våldtagna eller mördade än att öppet säga att de inte vill ha mångkultur och små-orcher i barnens skola. Lilla Lisa och William får hellre bli analvåldtagna av afghaner och somalier än att deras föräldrar kommer ut som "rasister".

Du har fel i din analys. När det gäller barn säkerhet och skolmiljö är föräldrar villiga gå långt.
Citera
2019-02-04, 09:16
Medlem
Citat:
Det är där som den politiska kraften finns. De måste söka sig dit nu.

De kan ju för fan till och med aktivera mammor i hem och skola.

Jag vet. Det är här potential finns för AFS. Annars så finns ju redan SD. AFS har inte tillräckligt stort politiskt existensberättigande för att vara gångbara, om de inte vågar ta i många av de frågor som SD inte rör. Man måste våga röra om i myrstacken och riva sönder varbölden av kulturmarxistiska stigman och tabun.
Citera
2019-02-04, 09:32
Medlem
Citat:
Du har fel i din analys. När det gäller barn säkerhet och skolmiljö är föräldrar villiga gå långt.

Nej, jag har rätt. De kanske är beredda att gå långt genom att belåna sig upp över öronen för att bo i ett "bra" område med "bra skola", sätta barnen i kö till friskolor redan när de föds och åka långt med bil för att parera mångkulturen, men de är INTE beredda att stå upp och säga att de inte vill ha några svarthåriga och icke-vita barn på sina vita barns dagis eller skola. Tro mig, vi hade hört talas om det om det någonsin hade hänt i Sverige.

Om de inte kan fly längre pga "bussning" och tvångsintegration (som redan är verklighet och kommer komma stort framöver) så kommer de kanske rya lite om svepskäl som "pedagogisk miljö" eller nån skit, men ytterst få, eller ingen i hela Sverige, kommer öppet säga att de vill slippa icke-svenska barn på sina svenska barns skola.

Den svenska folksjälen och nationalkaraktären är nog tyvärr tämligen osympatisk och föraktlig i många avseenden och feghet är ju ett av svenskens mest utmärkande särdrag. Därför behöver de någon annan som för deras talan och som de anonymt kan rösta på. Det gäller "bara" att hitta rätt balans i hur man tilltalar dessa svenskar. Innan man kan tilltala dem så måste man dock nå ut överhuvudtaget och detta första steg har vare sig AFS eller andra nationalister lyckats med.
Citera
2019-02-04, 09:44
Medlem
Citat:
Nej, jag har rätt. De kanske är beredda att gå långt genom att belåna sig upp över öronen för att bo i ett "bra" område med "bra skola", sätta barnen i kö till friskolor redan när de föds och åka långt med bil för att parera mångkulturen, men de är INTE beredda att stå upp och säga att de inte vill ha några svarthåriga och icke-vita barn på sina vita barns dagis eller skola. Tro mig, vi hade hört talas om det om det någonsin hade hänt i Sverige.

Om de inte kan fly längre pga "bussning" och tvångsintegration (som redan är verklighet och kommer komma stort framöver) så kommer de kanske rya lite om svepskäl som "pedagogisk miljö" eller nån skit, men ytterst få, eller ingen i hela Sverige, kommer öppet säga att de vill slippa icke-svenska barn på sina svenska barns skola.

Den svenska folksjälen och nationalkaraktären är nog tyvärr tämligen osympatisk och föraktlig i många avseenden och feghet är ju ett av svenskens mest utmärkande särdrag. Därför behöver de någon annan som för deras talan och som de anonymt kan rösta på. Det gäller "bara" att hitta rätt balans i hur man tilltalar dessa svenskar. Innan man kan tilltala dem så måste man dock nå ut överhuvudtaget och detta första steg har vare sig AFS eller andra nationalister lyckats med.

Nja - Jag ser det snarare som att svenskarna är en germansk folkgrupp som på det hela taget agerar som en stam. För stammen är det primära att hålla ihop stammen och undvika uppslitande interna konflikter. Det är en tribalism i en stor skala som skapat bilden av att svenskar fungerar som ett fiskstim. Stammens enighet sköts till stora delar av kvinnorna som till varje pris söker hålla stammen sammanhållen och utan interna konflikter.

Bl.a. är det därför som bilden av ett folkhem har varit en så tilltalade tanke för svenskarna.

Hemliga val är just hemliga.
Citera
2019-02-04, 09:57
Medlem
Citat:
Nja - Jag ser det snarare som att svenskarna är en germansk folkgrupp som på det hela taget agerar som en stam. För stammen är det primära att hålla ihop stammen och undvika uppslitande interna konflikter. Det är en tribalism i en stor skala som skapat bilden av att svenskar fungerar som ett fiskstim. Stammens enighet sköts till stora delar av kvinnorna som till varje pris söker hålla stammen sammanhållen och utan interna konflikter.

Bl.a. är det därför som bilden av ett folkhem har varit en så tilltalade tanke för svenskarna.

Hemliga val är just hemliga.

Kalla det vad du vill. Verkligheten är att svenskar överlag är räddhågsna hjon helt utan heder, ära och inre moralisk styrka. Detta gäller de som överhuvudtaget har tillräcklig intelligens och medvetenhet för att kunna räknas som riktigt mänskliga, vilket bara är en ganska liten minoritet. Resten är det nästan mer rimligt att betrakta som djur eller enkla drängvarelser.

Kanske har svensken förändrats av judisk hjärntvätt, dåligt fett i hjärnan och östrogen i vattnet, eller så är det bara så att sanningen alltid har varit bister.
Citera
2019-02-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Citat:
Debattartiklar i alternativmedia är en uppenbar väg att gå. Tror inte att de skulle tas in i DN men om Nya Tider eller Nyheter Idag tar in en sådan så läses de i vart fall av ca. en miljon människor, vilket är riktigt bra.

Sedan visar denna typ av frågor vikten av att det finns loklavdelningar som kan lyfta frågan kommunalt i de kommuner som frågan kokar upp inom. Inte alla naturligtvis men i kommuner som är så stora att de hunnit segregera sig.

Problemet kan skönjas ovan. "Uppenbarligen inte.". Bekvämare att prata om annat lite på sidan av.

Det är av bland annat denna anledning som jag ställer mig skeptisk till hur mycket värde det finns i att få något publicerat i Nya Tider och Nyheter Idag. Denna fråga är ett exempel. Jag får för mig att vilken fråga som helst som är öppet mål kommer att få ett bryskt nej -- detta från personer på vår egen sida.

Vi har alltså ett stort hinder. Rakt framför. Att engagera "alternativmedia" på något sätt är att gång på gång köra rakt in i detta hinder. Man kommer aldrig någonstans, alltså måste man runt hindret. Och då återstår hur. Du nämner lokalavdelningar, oklart avdelningar av vad. Vad jag tror är att man måste lyckas få folk, lokalt, som har en fråga (t.ex. denna) som har potential. Sedan gäller det att få dessa personer försedda med argument så att de inte känner sig som att de är i försvarsställning, argument som går till attack. Jag är inte helt säker på hur detta faktiskt bör göras. En tanke jag haft är facebook-inlägg utan koppling till "alternativmedia" och allt bagage det medför, d.v.s inlägg folk faktiskt kan dela på facebook. En annan tanke är någon från t.ex. AfS skulle kunna vara talesperson.... men hur ska det gå till? De verkar inte vara det minsta intresserade av något sådant.

Vid ett tidigare tillfälle tog jag upp en GoFundMe-insamling för "The Wall" borta i USA (https://webuildthewall.us/). Detta av personer som engagerat sig på eget bevåg. Vad som brukar kallas "AltRight" borta i USA bryr sig inte det minsta, alternativt klagar på detta fenomen, vill helst mörka det hela. Påminner mig om "alternativmedia" i Sverige. "Alt-Light" däremot har haft visst samröre med den gruppen. Vår vän oyto var naturligtvis emot hela upplägget hen med, och det är nog inte bara för att jag tog upp det.
Citera
2019-02-04, 10:42
Medlem
Citat:
Kalla det vad du vill. Verkligheten är att svenskar överlag är räddhågsna hjon helt utan heder, ära och inre moralisk styrka. Detta gäller de som överhuvudtaget har tillräcklig intelligens och medvetenhet för att kunna räknas som riktigt mänskliga, vilket bara är en ganska liten minoritet. Resten är det nästan mer rimligt att betrakta som djur eller enkla drängvarelser.

Kanske har svensken förändrats av judisk hjärntvätt, dåligt fett i hjärnan och östrogen i vattnet, eller så är det bara så att sanningen alltid har varit bister.

Nej det är inte en påhittad postmodern förklaringsmodell. Se det som en sociologisk kanske till och med genetiskt grundad förklaring till fenomenet med det svenska stimmet av sillar.

Om du accepterar att fenomenet finns så kan man börja fundera på sätt att angripa det. Att nedsättande moraliserna över dina landsmän är inte en fruktbar väg framåt. Det skapar bara uppgivenhet och frustration. Till slut resignerar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in