Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
SVT rapporterar om Kasselstrand och Åkesson i samma artikel.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kasselstrand-och-akesson-motte-motdemonstranter
”Tvåa ut på torget är Jimmie Åkesson (SD) som utmanats på EU-debatt av Kasselstrand. Något som Åkesson tackat nej till.”
Roligt att de fick med att Åkesson tackat nej till debatten

Vad Åkesson gjorde där var en gåta, jag infiltrerade mötet...istället för att ta sig tid att debattera med Kasselstrand höll han nån slags barnvänligt drömträffen i Tv4-möte....han höll inga tal utan stod & såg väldig kortväxt ut iförd svarta lackskor utan minsta skitfläck på...och tog emot selfies i ringlande led av Heja Jimmie narcissist supportar av varierad nationalitet, man kan säga att dom funkade som hans skoputsare mot natura, imponerande nej till EU merchandise erbjöds i-form av gratis kaffemuggar som det stod "SD" på,
Jimmy hade tagit med sig en bullpåse också.
Det fungerade också som ett bokbord...jag kom mig inte riktigt nära då jag inte ville drabbas av nässelfebern men vi kan väl utgå ifrån att litteraturen som erbjöds var Jimmies självbio "Satans politrucko"
Det gick hem & överensstämde precis med Lätt & Lagom-budskapet jag fick hem i brevlådan idag "SD i EU-valet "Mera Sverige, mindre EU"