Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Där kommer personangreppen haglande över mig när du inte klarar av att formulera seriösa argument och bemöta mina kommentarer sakligt och vettigt.
Måttfull kvotering är faktiskt inte olaglig och tillämpas när man har två sökanden som har samma meriter och kompetenser. I sådana fall används kön, etnicitet eller andra faktorer som ett slags utslagsfaktor. Man väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Syftet är att få en jämnare fördelning, t ex mer könsbalans.
Vad ska jag kalla dig, när du är ett rikspucko?
Kvotering är olagligt till att börja med:
https://duckduckgo.com/?q=kvotering+olagligt&t=ffab&atb=v152-1&ia=web
Anledningen är att det är diskriminering baserat på kön. Också olagligt.
Det är dessutom motsatsen till jämställdhet per definition.
Du kan ju inte diskriminera någon pga hans kön och säga att du strävar för jämställdhet.
Det gör dig faktiskt till ett ärkerikspucko.
Världen består inte av under och överrepresenterade grupper. Ska du gå den vägen ända ut är varenda person sin egen grupp, och representant för tusen andra grupper som ofta står i opposition till varandra. Systemet, om man ska övervaka det så, måste kvantifieras med n^x.
Världen består av olika lämpliga individer och oavsett kön MÅSTE den bäst lämpade få jobbet om man är det minsta lilla mån om företagets och samhällets väl och ve.
Se Sverige som rasar just nu pga inkompetensen överallt. Våra nationella hemligheter läcker utomlands, hundratusen sjukjournaler fanns öppet för vem som helst att ta del av och kronan sjunker som en sten, liksom den svenska skolan och vården. För att inte tala om det rekordhöga dödliga våldet och helt okontrollerade bostadsområden som växer som svampar ur jorden.
Inkompetens! Och patologisk altruism. Vi har rikspuckon som du som möter jihadister med saft och bullar. Medan mord och gruppvåldtäkter förblir olösta och ligor som säljer småtjejer flyter under radarn för att ingen finns där för att granska dem.
Och den högsta ministern tycker att Sveriges äldre är en belastning.