2019-05-04, 22:54
Medlem
Snopphanens avatar
Konstigt att polisen pratar om en ny ledtråd. Spåret borde vara iskallt så här låmgt efteråt.
GW Persso har ju sagt att han tror att mamman som dödade henne. GW snackar mycket men jag har haft på känn att föräldrarna döljer nåt..
Citera
2019-05-05, 20:48
Medlem
Prinzezzans avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/GGwLkm/tysk-pedofil-ar-polisens-nya-misstankte-i-madeleine-mccann-fallet

"En tysk seriemördare och pedofil är polisens nya misstänkte i sökandet efter försvunna Madeleine McCann.

Martin Ney, 48, sägs likna den fantombild som polisen tidigare släppt på en person som rörde sig misstänksamt runt familjen McCanns semesterlägenhet innan försvinnandet.

Förra veckan avslöjade den förre polisen Goncalo Amaral, som var den första att leda utredningen, att polisen i dag tittar närmare på en tysk pedofil som redan är dömd för flera brott och som sitter i fängelse. Samtidigt kunde portugisiska medier, bland annat tidningen Correio da Manha, berätta att polisen hade en ”nya ledtrådar” och en ny misstänkt i fallet.

Fram tills nu har det varit okänt vem personen är.

Dömd för flera barnamord
Enligt källor till tidningen The Sun rör det sig om den 48-årige tyske pedofilen och seriemördaren Martin Ney, som dömdes 2012 för att ha mördat tre tyska pojkar och sexuellt utnyttjat ett 40-tal andra barn."

"Problemet" med denne man, är väl att han verkar ha siktat in sig på pojkar. (Om det nu inte ingår flickor i "ett 40-tal andra barn.)
Citera
2019-05-05, 21:34
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
såg serien på Netflix, just hundarnas markering var ju en aning skumt... men var hade dom liket i 25 dagar??
Vad gäller lukten av lik så räcker det att kroppen har funnits på den platsen i dryga två timmar (ibland kortare tid) för att liket skall avge en lukt.
I denna tråd har det dryftas om Maddie förvarades i ett kylrum eller liknande eller helt sonika brändes upp (om man så vill).
Citera
2019-05-05, 21:45
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/GGwLkm/tysk-pedofil-ar-polisens-nya-misstankte-i-madeleine-mccann-fallet

"En tysk seriemördare och pedofil är polisens nya misstänkte i sökandet efter försvunna Madeleine McCann.

Martin Ney, 48, sägs likna den fantombild som polisen tidigare släppt på en person som rörde sig misstänksamt runt familjen McCanns semesterlägenhet innan försvinnandet.

Förra veckan avslöjade den förre polisen Goncalo Amaral, som var den första att leda utredningen, att polisen i dag tittar närmare på en tysk pedofil som redan är dömd för flera brott och som sitter i fängelse. Samtidigt kunde portugisiska medier, bland annat tidningen Correio da Manha, berätta att polisen hade en ”nya ledtrådar” och en ny misstänkt i fallet.

Fram tills nu har det varit okänt vem personen är.

Dömd för flera barnamord
Enligt källor till tidningen The Sun rör det sig om den 48-årige tyske pedofilen och seriemördaren Martin Ney, som dömdes 2012 för att ha mördat tre tyska pojkar och sexuellt utnyttjat ett 40-tal andra barn."

"Problemet" med denne man, är väl att han verkar ha siktat in sig på pojkar. (Om det nu inte ingår flickor i "ett 40-tal andra barn.)

Har för mig att jag hört namnet tidigare, Ney alltså. Dock inte nödvändigtvis i denna tråd. Hur som helst, så visst är det så att majoriteten av seriemördare/pedofiler etc ofta siktar in sig på en viss grupp. Det är ju just det som är ett av kännetecken när vi pratar om "serials". Så i det här fallet så talar det isf emot att det skulle vara Ney.

Men fortfarande så har vi isf en del oförklarliga saker vad gäller liklukt och blod bakom soffan. Beträffande blodet så har jag inte sett att polisen har kunnat tidsbestämma när blodet uppstod. Bortsett från det här fallet så är jag osäker på om man kan "tidsbestämma" blod. Typ: bara för att man har fler blodfläckar i ett rum, så behöver det inte betyda att det kommer från samma tillfälle etc.
Citera
2019-05-08, 01:37
Medlem
Playmaker1s avatar
Expressen är tillräckligt vidriga att lägga en sådan här artikel bakom en betalvägg.

Aftonbladet och Expressen går över lik och all etik för att tjäna pengar.
Citera
2019-05-08, 18:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Expressen är tillräckligt vidriga att lägga en sådan här artikel bakom en betalvägg.

Aftonbladet och Expressen går över lik och all etik för att tjäna pengar.

Ja. Inget nytt under solen.
Nämnda tidningar vet inte vad den ena/andra handen gör osv.

Här kan man verkligen prata om: den enes död, den andres bröd.

Som tips. Titta tidigt på morgonen. Då är oftast många artiklar som senare blir till Plus/Premium gratis att läsa.
Citera
2019-05-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Som tips. Titta tidigt på morgonen. Då är oftast många artiklar som senare blir till Plus/Premium gratis att läsa.
Tips #2: Passa i så fall på att "arkivera" den läsbara versionen på t.ex https://archive.org
(Och klistra in ARKIV-länken i fb-trådar)
Citera
2019-05-11, 00:13
Avslutad
Har följt detta noga sedan det hände, känslan har från ruta ett varit att föräldrarna är de skyldiga, dessvärre kommer sanningen att följa med föräldrarna in i graven, så det är totalt meningslöst att fortsätta utreda detta.

Det finns en enda möjlighet att sanningen kommer fram och det är att mamman dör innan pappan, hon styr detta med en iskall järnhand. Pappan skulle kunna komma till ett läge då att vilja lätta på sitt hjärta, annars får vi aldrig ett svar på vad som hände.

Detta är ivf mina tankar i detta fall.
Citera
2019-05-11, 01:24
Medlem
Kan även bli så att någon blir oskyldig dömd för detta och det slutar med att 99% av alla som undersökt fallet, undrat m.m. får ett slut (föräldrarna jublar) och 1% får ett helvete bakom galler. Snipp snapp slut, och då var sagan slut
Citera
2019-05-25, 18:27
Medlem
JSelwyns avatar
Typ senaste nytt men ändå inte https://www.expressen.se/nyheter/forsvunna-madeleine-kan-ha-vandrat-i-vag/

Jag finner denna teori svår men i brist på annat varför inte? Men att hon isf skulle ha smitit ut genom fönstret finns ju bara inte. Fönstret var/är för tungt samt så borde man ha hittat flickans fingeravtryck på fönstret etc.

Ändock om Maddie hade "rymt" så är det mest troligt att hon hade hittats. Ett barn så litet, mörker och kyla måste ha känt sig vilsen och gråtandes.

Har ju även funnits teorier om att en olycka skedde precis utanför men det borde väl ha uppmärksammats mer vid det här laget. Om nu hon inte ramlade ner någonstans?
Citera
2019-05-25, 21:54
Medlem
Huvudmans avatar
Jag har inte följt det här fallet, mer än rubriken och någon enstaka artikel när det skedde. Men ikväll har jag tittat på lite videos och läst desto mer.

Framförallt fastnade jag på den här videon: https://youtu.be/s2dRDiIuH-c

Sättet föräldrarna beter sig på och hur de beskriver sitt barn är väldigt talande. Just urklippet ur mammans bok, där hon beskriver barnets "perfekta vagina" och hur någon har "förstört" den, är helt absurd. Hur kan man ens skriva något sådant om sitt försvunna barn?

Att det tycks finnas pedofiler på orten, som de dessutom känner, är också det en konstigt. För att inte nämna hundarna som hittade spår i deras lägenhet.

Ett makalöst fall och enligt mig råder det inga tvivel om att föräldrarna är skyldiga här. Deras offentliga framträdanden skulle lika gärna kunnat handla om förlorat bagage på flygplatsen, jag ser ingen genuin känsla eller sorg i dem.

Skrämmande vilka sjuka människor det finns där ute.
Citera
2019-05-25, 23:16
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudman
Jag har inte följt det här fallet, mer än rubriken och någon enstaka artikel när det skedde. Men ikväll har jag tittat på lite videos och läst desto mer.

Framförallt fastnade jag på den här videon: https://youtu.be/s2dRDiIuH-c

Sättet föräldrarna beter sig på och hur de beskriver sitt barn är väldigt talande. Just urklippet ur mammans bok, där hon beskriver barnets "perfekta vagina" och hur någon har "förstört" den, är helt absurd. Hur kan man ens skriva något sådant om sitt försvunna barn?

Att det tycks finnas pedofiler på orten, som de dessutom känner, är också det en konstigt. För att inte nämna hundarna som hittade spår i deras lägenhet.

Ett makalöst fall och enligt mig råder det inga tvivel om att föräldrarna är skyldiga här. Deras offentliga framträdanden skulle lika gärna kunnat handla om förlorat bagage på flygplatsen, jag ser ingen genuin känsla eller sorg i dem.

Skrämmande vilka sjuka människor det finns där ute.

Ja, varför skulle mamma Katie ens nämna dotterns specifika kroppsdel, är ju helt absurt. Vad har det med saken att göra...alls? Visserligen så finns det väl inte någon utpräglad mall hur man skall reagera när ens barn försvinner/mördas etc, men onekligen så är paret McCann's reaktion ett av de mer udda vad vi vanligtvis förväntar oss i deras situation.

Sen om en del fakta/konspirationsteorier stämmer i dokumentären så är det ju än mer allvarligare hur dåligt skött det här "försvinnandet" är. Scotland Yard kan ju knappast vara nöjda med utredningen så här långt. Om det nu är som det sägs att SY blev begränsade i sin utredning från början, så undrar man ju varför dom ens tog sig an fallet? En utredning skall vara oberoende. Hålla alla dörrar öppna osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in